24 új francia filmet mutatnak be a Frankofón Filmnapok programjában
2024. február 1., csütörtök 12:06
A három testőr: Milady című történelmi kalandfilm vetítésével veszi kezdetét február 28-án a 14. Frankofón Filmnapok.
A március 10-ig tartó mustrán 24 kortárs alkotást láthat a közönség eredeti nyelven, magyar felirattal a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban, a Francia Intézetben és a Turbina Kulturális Központban.
A közlemény szerint Alexandre Dumas regényének legújabb feldolgozása, A három testőr: Milady legalább olyan látványosnak ígérkezik, mint a tavaly bemutatott első rész, A három testőr: D’Artagnan. A Romain Duris, Vincent Cassel, Eva Green és François Civil főszereplésével készült második részt szintén Martin Bourboulon rendezte.
Az anyai szeretet és ragaszkodás pontos és torokszorító természetrajzát mutatja be a programban szereplő, Mindent egy lapra című film Delphine Deloget rendezésében, Virginie Efirával a főszerepben. Az alkotás főhőse Sylvie, egy egyedülálló anya, aki két fiút nevel. Egy éjszaka a kisebbik egyedül marad a lakásban, és megsérül, emiatt a hatóságok kivonulnak és elviszik a gyereket. A filmet először a Cannes-i Filmfesztiválon láthatta a közönség, csakúgy mint Thomas Caillet Mutánsok című alkotását, Romain Duris-szel a főszerepben.
A Mutánsok történetében egy rejtélyes, járványszerű jelenség van terjedőben. Bizonyos emberek átalakulnak és előbújik belőlük „az állat”. A kór François feleségét is eléri, és férje minden követ megmozgat, hogy segítsen rajta.
Tavaly Cannes-ban négy díjat kapott a filmnapok műsorában is szereplő Négy nővér című dokumentumfilm, amelyet idén a legjobb dokumentumfilm kategóriában Oscar-díjra is jelöltek. Kaouther Ben Hania rendező tunéziai-francia alkotása igaz történetet dolgoz fel egy egyszerű tunéziai nőről, Olfa Hamrouniról, akinek mind a négy lánya radikalizálódott 2016-ban, és a két idősebb csatlakozott az Iszlám Állam dzsihadista szervezethez. A két kisebb lány önmagát alakítja a dokumentumfilm és fikció keverékéből létrejött műben, míg nővéreiket színésznők játsszák.
Ugyancsak Cannes-ban mutatták be a Bonnard – Egy festő szerelme című romantikus életrajzi filmet a nagy francia festőről, Pierre Bonnard-ról és feleségéről. Cannes-ban vetítették a Salem című „költői és hipnotikus erejű, felkavaró” alkotást is, amely az emberi kitartásról szól.
A tavalyi Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában szerepelt a Vadállat című bűnügyi-romantikus sci-fi Léa Seydoux főszereplésével, Bertrand Bonello rendezésében. A Frankofón Filmnapokon látható alkotás története a közeli jövőben játszódik, amikor mindent a mesterséges intelligencia irányít és az érzelmek veszélyforrást jelentenek.
Szintén Velencében volt látható először az Őszi sanzon című film Guillaume Canet-val, amelyben Mathieu és Alice több mint egy évtized után véletlenül újra találkoznak.
A programban szerepel még az Annecy Nemzetközi Animációs Fesztiválon díjazott Robotálmok című családi film, amely egy kutya és egy robot különös barátságáról szól – áll a közleményben.