444.hu: “Az Origo munkatársa egyfolytában kortárs színházi előadásokra jár elképedni”

Az Origo egyik munkatársa, Kovács Nikol az utóbbi időben budapesti színházakban ellenőrzi, hogy odabent minden megfelelően konzervatív módon történik-e (ahogyan egyébként az elmúlt pár ezer évben ritkán szokott), és az átéltekről – nem szándékoltan – már-már Gárdonyi Géza Göre Gábor bíró urának kalandjait idézően humoros beszámolókat ír – számolt be a 444.hu.

“Kovács október elején elment a Trafóba megnézni egy queer BSM-darabot, és teljesen megdöbbent azon, amit látott: „Odáig jutottunk, hogy a modern kori művészet teljesen legálisan megengedi azt, hogy több száz ember előtt gyötörjenek meg másokat, belerángatva a bűnbe – mintegy cinkostársként – a közönséget is.”

Egy héttel később visszament a Lady Chatterley szeretője című darabra, és ismét megrökönyödött: „A kezdeti döbbenetet megrökönyödés váltotta fel a nézőtéren, ugyanis nem ez volt az egyetlen intim pillanata a darabnak. A vadőrt játszó színésszel a nő többször is »közösült« a közönség előtt, az előadás egy pontján pedig ádámkosztümben rohangáltak fel és alá a teremben. Meglátásom szerint a darab alkotói ezen a ponton túlzásokba estek. A leplezetlen intimitás ebben az esetben kontraproduktívvá vált – a nézőtéren többen kuncogni kezdtek zavarukban.”

A múlt héten pedig az Édes Annára ment el az Örkény Színházba, ahol felfordult a gyomra, amikor a színpadon meglátott egy drag queent” – fogalmaz a 444.hu.

Csáki Judit színikritikus a jelenségre közösségi oldalán reflektált:

“Biztos emlékeztek, van az Origo nevű propagandaszervnél egy bizonyos Kovács András nevű ember; ő az, aki elmenekült a momentumosok elől akkor, amikor azok bementek a szerkesztőségbe, hogy megkérdezzék, mi a francnak nyomatja szakmányban a hazugságokat. vicces epizód volt, és ugyan ez a fószer sem sűrűn írja alá a cikkeit, de én azóta minden origóst Kovács Andrásnak hívok: egykutya mind.Egészen mostanáig; mostantól ugyanis nemileg korrekt leszek: a férfiak Kovács András, a nők Kovács Nikol névre hallgatnak majd nálam.

Ez utóbbi az a szerencsétlen, nyilván fiatal nő, aki egy röpke pillanatig azt hitte, hogy dúródóra farvizén beevez a NER szívcsakrájába, ha mázlija van, nemcsak levetet egy előadást, de egyenesen megbuktatja Mácsai Pált, és ezért írt egy egészen nevetséges cikkecskét az Örkény Színház immár négyéves előadásáról, az Édes Annáról.

Nevetséges a cikk elsősorban azért, mert – mint erre számosan felhívták a figyelmet – a nő nem olvasta a regényt. azt írja ugyan, hogy “volt a kezében”, meg hogy “fellapozta”, de alighanem rossz helyen, hiszen az inkriminált rész éppenhogy benne van, mondhatnám szoros átvétel a regényből az előadásba.De nevetséges azért is – és nekem ez is fontos -, mert a nő annyira nem tud írni, hogy egy nyolcéves gyerek szókincsben és önkifejezésben biztosan kenterbe veri” – fogalmaz Csáki.

A részletekről itt olvashat.

lead fotó: Horváth Judit