A király beszéde és a Woyzeck is színre kerül a Vörösmarty Színházban – Czukor Balázs tag lett

Hivatalosan megnyitotta a 2023/24-es évadot a Vörösmarty Színház. A szeptember 23-án rendezett évadnyitó társulati ülésen a színház igazgatója, Szikora János köszöntötte a társulatot.

A színház igazgatója úgy összegezte a küszöbön álló évadot, mint a Vörösmarty Színház eddigi, várhatóan legvidámabb évadát. 

Bemutatta a színház két új művészeti munkatársát Selmeczi Bea dramaturgot, és Czukor Balázs rendezőt. Kiemelte, hogy a színházba járó hajlandóság megmaradt, sőt még nőtt is, annak ellenére, hogy a közönségnek többször is meg kell gondolnia mindennapi kiadásait a mostani gazdasági helyzetben.

Lehrner Zsolt, Székesfehérvár alpolgármestere megköszönte a tavalyi év munkáját – kiemelve, hogy milyen erős évadot zárt a színház az előző évadban, illetve, hogy a színház képviselte a várost a 10. Színházi Olimpián. A kezdődő évadhoz sok sikert kívánt, valamint megígérte a város nevében, hogy az idei évadban már biztosan nem kell bezárnia a színháznak a téli időszakban.

Bagó Bertalan, a színház művészeti vezetője a színház első bemutatójáról, Bereményi Géza és Kovács Krisztina Apacsok című darabjáról beszélt. A krimibe illő, izgalmas fordulatokat rejtő történet, több idősíkon fut, melyben a végén érnek össze a szálak. A rendezői szándék szerint a fináléban az alkotók és a közönség közösen fejti meg a történetet. 

Czukor Balázs, aki az idei évadban a Csongor és Tünde új bemutatóját fogja rendezni, köszönetet mondott, hogy a társulat tagja lehet, majd arról beszélt, milyen kihívások elé állítja Vörösmarty műve a kortárs színházi alkotókat. A koncepció szerint a fő cél az, hogy egyformán szóljon mind a felnőtt, mind az ifjúsági közönségnek illetve, hogy könnyen befogadható legyen az előadás.

Horváth Csaba, a színház fizikai tagozatvezetője a Woyczek zenés változatát rendezi, amelyről megjegyezte, hogy mennyire nagy szabadság van az alapanyagban. Büchner fragmentumokban fennmaradt darabja egy igaz történeten alapuló, de alapjában asszociatív darab, amely nagy hatással volt a kortárs dráma-irodalomra. Robert Wilson adaptációja egy olyan zenés mű, amely ugyan nem musical, mégis különlegesen tudja felhasználni Tom Waits zenei elemeit.

A színház igazgatója beszélt a készülő Kék hajú lány című előadásáról, amelyet Dóka Péter kortárs író műve alapján Perczel Enikő dramaturg és Kerkay Rita rendező dolgozott fel.

Szikora János bemutatta a színház – az országban egyedülálló – új bérlettípusát is, melyet négy fehérvári kulturális intézmény – a Vörösmarty Színház, az Alba Regia Néptáncegyüttes, az Alba Regia Szimfonikus Zenekar és a Székesfehérvári Balett Színház – közösen adnak ki Ars Regia bérlet címen. 

A színház évadának további bemutatói: decemberben David Seidler: A király beszéde színpadi változata Bagó Bertalan rendezésében; Jókai Mór regénye alapján A kőszívű ember fiai új színpadi adaptációja Szikora János rendezésében; Bagó Bertalan rendezi Euripidész: Iphigenia Auliszban című darabját; az évad végén pedig Ray Cooney Ne most, Drágám! című bohózatát mutatja be a társulat Czukor Balázs rendezésében.