SZFEThália SzínházTóth IldikóSzinetár MiklósArtusMészáros MártaHuszár Zsolt
  • facebook
  • instagram
  • 2020. szeptember 23., szerda

    A létezés eufóriája – Oline elérhető Szabó Réka díjnyertes filmje

    2020. május 8., péntek 06:36

    A MADOKE tavaszi dokumentumfilmes akciójában péntektől egy hétig hat dokumentumfilm válik ingyenesen nézhetővé, köztük Szabó Réka, a Tünet Együttes vezetőjének díjnyertes alkotása. 

    Idén januárban alakult meg a Magyar Dokumentumfilmesek Egyesülete (MADOKE), amely a dokumentumfilm műfajának népszerűsítését tűzte ki céljául. Ennek részeként második alkalommal hirdetik meg online filmes akciójukat, amelyben ismét 5+1 fesztiválkedvenc filmet tesznek ingyenesen nézhetővé egy hétig.

    A filmek ezen a weboldalonlesznek elérhetők, forgalmazási okokból csak Magyarországon.

    Itt az elérhető filmek listája:

    • A létezés eufóriája (rendező: Szabó Réka, 2019)
    • A monostor gyermekei (Zurbó Dorottya, Arun Bhattarai, 2017)
    • Ütős csajok (Nordin Eszter, 2016)
    • Cooking History/Gulyáságyú (Kerekes Péter, 2009)
    • Besence Open (Kovács Kristóf, 2013)
    • Szél viszi (Bartha Máté, 2019)

    Fahidi Éva 20 évesen egyedül jött haza Auschwitz-Birkenauból, ahol 49 családtagját ölték meg, köztük anyját, apját és kishúgát. 90 évesen felkérést kap, hogy életében először lépjen színpadra, és szerepeljen egy róla szóló táncszínházi előadásban. Réka, a rendező egy duettet képzel el egy fiatal, nemzetközileg elismert táncosnővel, Emesével. A darabban Éva és Emese életét, kettejük testét szeretné párbeszédbe hozni. Éva gondolkodás nélkül igent mond. Három nő, három hónap – határátlépések sorozata. A létezés eufóriájában Éva életének kulcspillanatai színházi jelenetekké sűrűsödnek, miközben a három nő között váratlan erejű kapcsolat szövődik.

    A filmet készítő Szabó Réka egy interjúban kifejtette: „Nekem az a tapasztalatom, hogy a mozdulat és a test nyelvén mélyebbre lehet jutni, mint szavakkal. Nehéz lenne például szavakkal teremteni egy olyan erős pillanatot, mint amikor az előadás és a film végén Emese ölébe veszi Évát, hiszen abban a mozdulatban annyi minden jelen van.”

    Forrás: MTI, Színház Online, Fidelio

    - Színházi pillanatok az Instagramon -