Milyen a jó színész? És milyen a jó igazgató? Mi a határ a színpadi és a valódi szerelem között? Lehet-e érzelmek nélkül szerelmest játszani? És gyilkost?
Egy korszak filmcsillaga, majd negyedszázadon át a Radnóti Színház igazgatója, most pedig „beosztott” színésze Rónai Egon vendége a Húzó-podcast legújabb részében.
Kulisszatitkok, történetek az ATV Youtube-csatornáján.
A színészóriás többek között arról is mesélt Rónai Egonnak, hogy miként tudott egyszerre színész és igazgató lenni a Radnóti színházban, megosztotta gondolatait a #metoo mozgalomról és úgy fogalmazott, hogy a színház mozgatórúgója a szerelem.
„A színház egy szerelmes dolog. Itt valahogy mindenki beleszeret mindenkibe. Szeretetre vágyunk, azt akarja minden színész, hogy szeressék. Tetszeni akarnak. A színházban általános dolog az ölelkezés, puszilkodás. De ebben nincs szexus, csak érintés. A színésznek vonzódnia kell a partnernőjéhez. Amíg a színházban van az ember, addig lehet szerelmes, de utána haza kell menni. Ez nem úgy szerelem, ahogy azt gondoljuk, ez egy vonzódás. Kováts Adéllal – aki most az igazgatóm – 30 éve játszom együtt, de sosem szerettünk úgy egymásba. Bodnár Erikával, a második feleségemmel viszont igen. Vele egy tévéfilm forgatásán szerettünk egymásba, egy ágyjelenet közben. Rengeteg partnernőmmel voltam ilyen helyzetben, de velük nem jöttem össze” – részletezte Bálint András.
Hogyan kell bánnia egy rendezőnek a színésszel? Sokféle módszer van. Van halk, van hangos. Van tapintatos, tapintatlan. De el kell menni a vörös vonalig, megalázni azonban nem lehet. De a határig el kell menni. Egy színházban mindenki sikeres akar lenni, és mindent meg akar tenni azért, hogy sikeres legyen. Ki kell mozdítani a komfortzónából, ezt pedig mindenkinél máshogy kell elérni – vallja a színész.