gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. november 22., péntek
    banner_bigBanner4

    Drámaként is megállná a helyét – Érkezik a Jekyll és Hyde musical az Operettszínházba

    2022. március 29., kedd 11:09

    Közönségtalálkozóval egybekötött sajtóeseményt szerveztek az Operettszínházban a a Jekyll és Hyde musical bemutatója előtti hétvégén, ahol főbejárat előtt már órákkal az esemény kezdete előtt kígyóztak a sorok. Az esemény nyitásaként – a tavaszi óraátállítás napján – elhangzott az Eljött az óra Homonnay Zsolttól, majd a Vágyom rád című dal csendült fel Nádasi Veronika és Fekete-Kovács Veronika előadásában. A három szereposztás premierje: Április 1, 2, 3.

    „Ismét nagy fába vágtuk a fejszénket, de ez is a Színházunk célkitűzése. A közelmúltban olyan merész musical-projektekkel rukkoltunk elő, mint a Hegedűs a háztetőn vagy a Nine. A Hegedűs a háztetőn azért volt óriási kihívás, mert a magyar közönségben még elevenen élt a hajdani produkció emléke, amellyel önkéntelenül összehasonlították a miénket; a Nine pedig egy olyan alternatív mű, amelyben ott van a kockázat, hogy a magyar közönség nehezebben azonosul vele. Mindkét produkcióval fergeteges sikert arattunk, aratunk, és most belevágtunk a következőbe, egy nagyon komplex műbe.

    A Jekyll és Hyde a világirodalom egyik klasszikus remekére épül, amely megelőzte Freud teóriáit. A musical azonban még komplexebb, mint az alapjául szolgáló gótikus kalandregény. A dalok nélkül, drámaként is megállná a helyét a színpadon.

    Az emberi jó és rossz, a bennünk lévő kettősség filozófiáját boncoló, ikonikus műalkotás. A mű legfőbb kérdése az, hogy bemerészkedhet-e az ember és az emberi tudomány Isten felségterületére. Amikor Stevenson megírta a regényt, ez a kérdés még a tudományos fantasztikum regiszterébe tartozott. Napjainkban viszont már átléptük a határt, a klónozással a testet, a mesterséges intelligenciával az értelmet próbáljuk megteremteni – Isten helyett.

    Szándékaink jók – akárcsak a Jekyllé –, de a végkifejlet félelmetes – mint a musical főhősének szörnyű bukása, aki végül megöletni kényszerült a testét, hogy esélyt adjon lelkének feloldozására. Miközben a csodálatos zenét hallgatjuk, és elbűvöl bennünket a látványvilág, egészen biztosan el fogunk gondolkodni azon, hogy a testet talán tudjuk majd tökéletesen klónozni, az értelem kódolásában is érthetünk el sikereket, de az érzelmeket soha nem fogjuk tudni digitalizálni, és a lélek csakis az Istené” – e szavakkal nyitotta meg Kiss-B. Atilla főigazgató a közönségtalálkozóval egybekötött sajtóeseményt.

    Kiss-B. Atilla (Fotó: Art&Lens Photography)

    A Budapesti Operettszínház főbejárata előtt már órákkal az esemény kezdete előtt kígyóztak a sorok. Izgatott, kíváncsi nézők, a műfaj rajongói – szám szerint 400 fő – akik mind a Jekyll és Hyde közönségtalálkozójára érkeztek a fővárosból és a különböző vidéki városokból: Somból, Újszászból, Gödről, Veresegyházról, Győrből, Pécsről, Boconádról, Cserkeszőlőről, Márkóból, Adonyból, Szigetmonostorról, Naszályról, Szigetszentmiklósról, Vácról, Tatáról, Boldogból, Visontáról, Nagykátáról, Nyíregyházáról, Balatonról, Zalaegerszegről, Egerből, Szolnokról, Békéscsabáról, Tolnáról, Salgóbányáról és Hajdúszoboszlóról.

    Sokan az előadás viktoriánus kori jelmezeinek hangulatát idézve fekete és arany színekben, cilinderrel a fejükön jöttek az eseményre. A nyíregyházi nézőkkel érkezett a nyolcvanhat éves Maroda Béláné Margitka – aki visszatérő vendégként gyöngyökből fűzött rózsákkal örvendeztette meg kedvenc művészeit, de volt, aki hímzett nyuszit hozott ajándékba a sztároknak.

    Egy másik meglepetéssel is készült a színház: a lelkes rajongókat a főszereplő átváltozásait szimbolizáló sütemények várták, az Eufória és a Skizofrénia nevű desszerteket a későbbiekben minden Jekyll és Hyde előadás előtt megvásárolhatja a nagyérdemű.

    Az esemény nyitásaként – a tavaszi óraátállítás napján – elhangzott az Eljött az óra Homonnay Zsolttól, majd a Vágyom rád című dal csendült fel Nádasi Veronika és Fekete-Kovács Veronika előadásában. Dolhai Attilától és Füredi Nikolettől az Ördögi tánc című duettet hallhatták a nézők. A Túl szép Polyák Lilla, az Álom volt talán Széles Flóra, az Élek Sándor Péter előadásában csendült fel. A produkciókat Oberfrank Péter az előadás zenei vezetője kísérte zongorán.

    Fotók: Art&Lens Photography

    „Nagyon szeretnénk felvillantani a sötét, démoni világ emberi oldalát az előadásban, keressük a fényt, az egyensúlyt a jó és rossz között. Rendezői szándékom szerint már az első képben megjelenik a címszereplő édesapja.” – hangsúlyozta Vincze Balázs, az előadás rendezője.

    „Sok Jekyll és Hyde előadásban az apának egyetlen jelenete van csupán, és nem lehet tudni, hogy meghal, vagy épp ottmarad a kórházban. Mi ezt a karaktert végigvisszük a darabon.

    Dr. Jekyll egy alapvetően önző, a hivatástudatának élő figura, akit nem érdekel semmi más csak az, hogy a csodaszert valahogy megalkossa, ám ez a figura a mi előadásunkban megváltozik: ember lesz minden egyes pillanatban, egy olyan fiú, aki mindvégig szereti az édesapját.”

    A Jekyll és Hyde díszletét az eredeti viktoriánus kor inspirálta – hangsúlyozta Cziegler Balázs díszlettervező, hiszen az Operettszínház színpadán olyan helyszínek elevenednek meg, mint egy londoni szegénynegyed, kórház, boncterem, Jekyll elegáns dolgozószobája, templom és bálterem, valamint egy vasútállomás, ahol egy működő mozdony is látható lesz.

    Cziegler Balázs, Fekete Katalin, Szabó Anett (Fotó: Art&Lens Photography)

    Fekete Katalin jelmeztervező kiemelte: „A legnagyobb kihívás a jelmezek terén Jekyll és Hyde kettősségének megjelenítése volt. A mi koncepciónk abból indult ki, hogy a főszereplő meghasonulása egy emberi belső konfliktus, hiszen zeneileg, dramaturgiailag feszesen vált egyik karakter a másikba.

    A színpadi látványt illetően a viktoriánus kor eleganciája volt a leginspirálóbb számomra. Igyekeztem a jelmezekben azokat a ruhákat, színeket, textúrákat használni, ami talán moderné is fogja tenni azt a szín- és anyagminta világot, ami megmozgatja egy kicsit a kort és a maiba emeli, korszerűsíti. Visszatérve a kettősségre, a színészek zseniálisak és ők fogják ezt igazából megmutatni Önöknek.”

    Oberfrank Péter karmester szerint: „most vagyunk azokban az izgalmas pillanatokban, napokban, amikor kialakul ennek az előadásnak az úgynevezett hangképe, hangzása. A Budapesti Operettszínház Zenekara kiválóan alkalmas arra, hogy akusztikus körülmények között is magas színvonalú előadásokat hozzon létre, ami egy nem mindennapi teljesítmény. Ez a harminckét éve megírt darab most egy nagyon korszerű hangszereléssel fog megszólalni, ami azt jelenti, hogy teljes szimfonikus zenekar, tehát vonósok, fúvósok, fafúvósok, rézfúvósok, ütőhangszeresek, emellett dobszerelés, basszusgitár, tehát egy rockos hangzás is és hát a három billentyűs is több száz hangszínt fog varázsolni az előadáshoz.”

    Az előadás másik karmestere Tassonyi Zsolt, a Budapesti Operettszínház karigazgató helyettese.

    Homonnay Zsolt, Sándor Péter, Dolhai Attila (Fotó: Art&Lens Photography)

    A címszerepet alakító művészek arról meséltek a színpadon, hogy ki hogyan értelmezi Jekyll és Hyde karakterét.
    „Ez egy olyan speciális szerep ahol két karaktert kell váltogatnia a színésznek. Tehát egy adott szituációt teljes hitelességgel mond Jekyll, miközben hirtelen megváltozik az egész és Hyde ugyanannak az ellenérvét felsorakoztatja, ugyanazzal az igazságtudattal” – mesélte Homonnay Zsolt.

    Dolhai Attila azzal folytatta, hogy: „Engem sokkal jobban izgatott az a része a szerepnek, hogy mi az, amit fölvállalhatunk, amikor azt mondjuk, hogy jó érzés gonosznak lenni vagy jó érzés kiszabadulni valamiből. Valóban ez egy fontos kérdés, hogy a Hyde-nak hol van a saját igazsága? – engem ez érdekelt ebben a szerepben, és gyakorlatilag én nagyon sokszor felmentettem a Hyde-ot a próbaidőszak alatt.

    Valahol meg kell fejtenünk azt, hogy miért izgató vagy miért vágyunk arra, hogy kinyissunk egy szelencét, amiből kiszabadul egy olyan szellem, amit idáig kordában tartottunk és akkor megérkeztünk.”

    „Szerintem alapvetően egyetlen egy személyről beszélünk a Jekyll és Hyde című musicalben – hangsúlyozta Sándor Péter. „A mű számomra a gátlások feloldásáról, belső érvelésekről, vitákról szól önmagában. Így amikor Hyde szerepéről beszélünk, valójában a gátlástalanságának a feloldásáról beszélünk.”

    Fotók: Art&Lens Photography

    A színpadi esemény után a művészek dedikálókártyákkal várták a közönséget, valamint közös fotózással a Jekyll és Hyde fotófal előtt vagy a teátrum patinás előterében.

    A közönségtalálkozó végén a szervezők kihirdették az online meghirdetett játék nyerteseit: három szerencsés néző páros belépőjegyet nyert a Jekyll és Hyde premierjére, illetve részvételi lehetőséget az előadás utáni exkluzív premier partyra, ahol az előadás szereplőivel és alkotóival is koccinthatnak.

    A három szereposztás premierje: Április 1, 2, 3.

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram