Elindult a Marica grófnő próbafolyamata – Az Operettszínházban rendez Bozsik Yvette

Elindult a Marica grófnő próbafolyamata a Budapesti Operettszínházban. A hosszú bezártság után örömmel érkeztek az előadás szereplői és alkotói az olvasópróbára.

A társulatot elsőként Kiss-B. Atilla főigazgató üdvözölte, és megköszönte a művészeknek a pandémiás időszak alatti folyamatos művészeti együttműködést és az innovatív tartalmakat, melyeket az Operettszínház lelkes közönsége az online felületeken követhetett nap, mint nap. Így a veszélyhelyzet alatt sem állt le teljesen a Budapesti Operettszínház művészeti tevékenysége: más formában, új felületen, de továbbműködött a lehetséges kereteken belül. Ugyanakkor a Marica grófnő olvasópróbája volt az első alkalom, melyen a nagyszínpadi bemutató három szereposztása újra személyesen találkozhatott próbára.

Kálmán Imre operettjét Bozsik Yvette rendező-koreográfus viszi színre az új évadban. A tavalyi sikeres János vitéz előadás után Yvette “ismerősként” köszöntötte a társulatot és arról mesélt, hogy a nehéz időszak alatt sok időt töltött a kertjében töltötte, ahol virágba borult minden… Ez a hetek megtisztulást jelentettek számára, inspiráló gondolatokat hoztak a Marica grófnő próbafolyamatának előkészítéséhez. Ahogy ő fogalmaz, az előadás legfőbb üzenete: szépség és mérték. “Valós férfiak és valós nők egy móriczi Tündérkertben. Éteri világ, ahol a Szentivánéji álomhoz hasonlóan a szerelmesek végül egymásra találnak.” 

A Marica grófnő története pontosan azt a világot mutatja meg, melyet a mai kor elfedni és feledtetni akar. Az éteri Tündérkert Cziegler Balázs díszletterveiben egyszerre realista és egyszerre költői, tele filmes megoldásokkal.

(…) Berzsenyi Krisztina jelmeztervei megannyi virágmotívummal idézik meg a Tündérkertet, a pasztell árnyalatok pedig a “szeretet terét” teremtik meg, hangsúlyozva a rendezői koncepciót. 

A Marica grófnő szövegkönyve  Orbán János Dénes írói közreműködésével visszanyúl az eredeti német szöveghez, valamint az 1924-25-ös Harsányi Zsolt-féle szövegkönyv alapjaihoz. A jó hangulatú olvasópróba előtt bemutatkozott ifj. Zsuráfszky Zoltán koreográfus is, aki a néptánc tiszta forrását szeretné majd az adott színházi kontextusra adaptálni. A Tündérkertben szerinte “embertáncot” fognak járni. Az előadás karmestereként Pfeiffer Gyula főzeneigazgató mellett egy ifjú tehetség, Dobszay Péter mutatkozik be az Operettszínházban.

Forrás: Operettszínház