November 3-5. között mutatja be a Pesti Magyar Színház Geszti Péter – Monori András – Tasnádi István Ezeregy éjszaka című world musicaljét, amely kőszínházban elsőként a Hevesi Sándor téri teátrumban látható. Dzsáfár szerepét három csodálatos színész kelti életre; Ember Márk november 3-án debütál.
A színész ezen a napod lép először színpadra a Magyar Színházban. Az „Ezeregy éjszaka interjúsorozatban” mesélt szerepéről és a benne rejlő kihívásokról és lehetőségekről.
Ember Márk arra a kérdésre, hogy ki is az a Dzsáfár az ő szemszögéből, úgy felelt:
„Egyrészt nagyon örültem, amikor a semmiből jött a megkeresés. Azért is nagy megtiszteltetés számomra, mert a Pesti Magyar Színházban eddig csak néző voltam, miközben ez egy csodálatos színház, ahol remek dolgoznak, és akikkel nagyon élvezem a közös munkát, jó velük próbálni. Abban a „szerencsés” helyzetben vagyok, hogy Dzsáfárt szerintem nem nagyon kell bemutatni, mert igazán ismert karakter. Nagyon gonosz ember, izgalmas a karaktert színpadra vinnem. Meg kell találnom egy vérbeli, mindenki által ismert gonosz igazságát és meg kell értenem őt. Nekünk, színészeknek ugyanis az egyik legfőbb feladatunk, hogy egy negatív szereplőt is úgy mutassunk be, mint egy valódi, létező alakot, valódi gondolatokkal és igazságokkal.”
A színész elárulta, valamiért gyakran osztanak rá a rendezők vagy írók gonosz karaktereket, főgonoszokat.
„Igazából nem tudom, hogy ez miért van, mert a való életben igyekszem kevés rossz gondolattal élni a lelkemben. Tagadhatatlan azonban, hogy ha azokat az előadásokat nézzük, amihez Geszti Péternek bármilyen szinten köze volt, akkor voltam már A dzsungel könyvében Sir Kán, A Pál utcai fiúkban az idősebb Pásztor és Áts Feri, s lám, most pedig Dzsáfár lesz ebből…. szerintem valamin el kell gondolkoznom.” – tette hozzá.
Ember Márk arra is rávilágított, hogy Dzsáfár esetében a fő kérdés a hatalomvágy, így azt kellett megkeresnie, hogy neki mit is jelent pontosan és hogyan áll ahhoz a kérdéshez.
Arról szólva, hogy van-e kedvenc része az előadásban, elmondta: „Nagyon szeretem azt a jelenetet, amikor az első felvonás vége előtt Jázmin és Dzsáfár beszélgetnek, mert itt meg tudok mutatni egy kicsit abból, hogy mindamellett, hogy a karakter valóban hataloméhes és vágyik az uralkodásra, mégis csak érez valamit Jázmin iránt.”
Úgy fogalmazott, szerinte az előadás legfőbb üzenete, hogy nagyon veszélyesek az előítéleteink és sokszor esünk abba a csapdába, hogy látunk valamit és azonnal ítélünk. „A lustaságunk, hogy nem akarunk valamit jobban megérteni, arra a felszínre visz minket, hogy azonnal ítéljünk.”
A Magyar Színház 2023/2024-es Varázslat évadának első premierje – budapesti ősbemutatóval – Geszti Péter, Monori András és Tasnádi István: Ezeregy éjszaka című world musicalje lesz mások mellett Horváth Sisa Anna, Varga Fekete Kinga, Péteri Lilla, Jenes Kitti, Pásztor Ádám, Szemenyei János, Ember Márk, Szatmári Attila, Fellinger Domonkos, Pavletits Béla főszereplésével.
A darab koreográfusa és rendezője Juronics Tamás. A musical november 3-től lesz műsoron.
Az Ezeregy éjszaka páratlanul gazdag és színes történet szerelemről, hűségről, örök emberi értékekről, de ravaszságról, cselvetésekről, gyarlóságról is.
A world musical kezdetén Sahriár király szerelmi bánatban szenved, de elé vezetik Seherezádét, a rabnőt, aki – hogy életét mentse és a királyt felvidítsa – mesélni kezd. Meséiben megelevenedik a varázslatos kelet világa, különleges hőseivel, vicces vagy épp félelmetes figuráival; királyfival, hercegnővel, tolvajjal és gonosz varázslóval, no és persze mindannyiunk kedvencével, a nagydumás Dzsinnel. Ebben az egzotikus és szórakoztató kalandtörténetben egymást követik a váratlan fordulatok, miközben olyan dalok csendülnek fel, amelyek valószínűleg a következő évek nagy slágerei lesznek Magyarországon.
Forrás: Pesti Magyar Színház/ Farkas Kitti