gate_Bannergate_Banner
Vecsei H. MiklósBarta ÁgnesMészáros MartinRainer-Micsinyei Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. június 24., hétfő
    banner_bigBanner3
    banner_bigBanner4

    „Ez a mű zsigerig tud hatolni” – Ekanem Bálint, Cseh Dávid Péter és Baksa András a Jézus Krisztus Szupersztárról

    2024. április 3., szerda 14:36

    A zenés színház történetének egyik legjelentősebb darabja, a Jézus Krisztus Szupersztár új szereplőkkel tért vissza a Madách Színházba: Ekanem Bálint Heródesként mutatkozik be a tavaszi szériában, Simont mostantól Baksa András is játssza, Jézus szerepében pedig folyamatosan látható lesz Cseh Dávid Péter, aki tavaly bravúrosan ugrott be az előadásba. Az ikonikus darabról, és szerepálmokról is beszélgettünk a rockopera új beállóival.

    Emlékszel az első találkozásodra a Szupersztárral?

    Ekanem Bálint: Otthon találkoztam vele, ugyanis a szüleim nagyon szerették. Sokszor hallgattuk lemezen kiskoromban, és már akkor is nagyon tetszett a zenéje. Később a filmet is megnéztem, és azonnal beleszerettem. Azóta is közel állnak hozzám azok a musicalek, amelyekben nincsen prózai szöveg.

    Cseh Dávid Péter: 11 éves voltam, amikor a Társulat című műsorban Feke Pál elénekelte a Getschemane-t. A produkció és a dal mágnesként hatott rám, bevonzott ebbe a világba. Én ekkor szerettem bele a zenés színházba. Édesapámmal megszereztük a filmet, és bár egy szót sem beszéltem angolul, majdnem az egészet megtanultam kívülről, teljesen beszippantott.

    Baksa András: A diákéveim alatt láttam belőle részleteket, de viszonylag későn találkoztam a teljes darabbal és a filmmel is. A Madách Színházban pedig két évvel ezelőtt láttam az előadást, de akkor már nagyon szerettem a zenéjét, és nagy vágyam volt, hogy egyszer részese lehessek.

    Baksa András – Fotó: Jardek Szabina/Madách Színház

    Felmerült benned, hogy milyen szerepet játszanál szívesen a rockoperában?

    Ekanem Bálint: Őszintén? Kajafást. De sose volt olyan mély hangom és el kellett engednem. A Szupersztár fontos állomása az életemnek, ez volt az első darabom a Madách Színházban, és az első kőszínházi produkció is, amiben szerepeltem. Nem sokkal korábban egy Freddie Mercury emlékkoncerten ismerkedtem meg Serbán Attilával, akivel azóta is nagyon jó barátok vagyunk, és ő volt az, aki beajánlott a rockopera meghallgatására. Péter szerepére jöttem, de nem sikerült a casting, mert az érettségi elvitte minden figyelmemet és nem tanultam meg rendesen a szöveget. Az volt a szerencsém, hogy konzervatóriumba jártam és amikor Szirtes Tamás lehetőséget adott másik dalra, egy spirituálét énekeltem. Megtetszett neki. Így indult a kapcsolatom 2009-ben a Jézus Krisztus Szupersztárral, amiben több kisebb szerepet énekeltem. Ez volt az a próbafolyamat, ahol egy műtétet követő varratszedés után azonnal siettem a táncpróbára. Nagyon jó csapat alakult ki, imádtam, egy percet sem szerettem volna hiányozni. Évek maradtak ki később, mert a felújításba már nem álltam vissza, de most szintén ebben az előadásban kaptam meg az első kiemelt kis főszerepemet, Heródest.

    Baksa András: A Getschemane annyira megható és mély, hogy nem lehet eleget hallgatni. Júdás szerepe nagy kihívás, nagyon izgalmas karakter, de amikor először megláttam Sánta Lacit Simonként, az hatalmas energiákat mozgatott meg bennem. Most itt vagyok, és igyekszem helytállni annak a mércének, amit egyébként Laci nagyon magasra tett. Minden lehetőségnek nagyon örülök, de Simon szerepének különösképpen.  Hiába edzek, focizom, erre a szerepre lelkileg, és fizikailag is sokat készültem. Nagy a tét és a dal is megkívánja, hogy mindent beleadjunk. Sokszor elvinne a hév, ezért igyekszem ésszel énekelni, úgy, hogy végig égjen a kanóc és a végén hatalmasat robbanjon.

    Cseh Dávid Péter: A Getschemane miatt lettem zenés színész. Ezt a dalt már gyerekkoromban énekeltem a szüleim és a nővérem legnagyobb bánatára, mert egy mutáló fiatal hangnak még enyhén szólva sem megfelelő feladat. Van is felvételem a kezdeti próbálkozásról, de arra nem áll készen a világ. Maradjunk annyiban, hogy nem volt kézenfekvő akkoriban, hogy valaha hallgatható énekhangom lesz. Aztán az évek alatt tisztultak a hangok. Szerintem a legtöbb musicalszínész dédelgetett vágya, hogy a Jézus Krisztus Szupersztárban egyszer színpadra állhasson. Webber darabjaiban Jézus az egyik, ha nem a legikonikusabb zenés főszerep.

    Cseh Dávid Péter – Fotó: Jardek Szabina/Madách Színház

    Ebben a műben kiteszed a lelked a nézők elé.

    Cseh Dávid Péter: Nem beszélve arról, hogy Jézusról mindenkinek van egy prekoncepciója, ami áldás és átok is egyben, hiszen színészként sokkal nagyobb tétje van. A 2023-as húsvéti beugrásom előtt négy nappal hívott fel Szirtes Tamás, hogy volna-e kedvem eljátszani a szerepet. Alig kaptam levegőt. Meglepő, de végül nem volt kevés az a négy nap. Mesebelinek tűnhet, de olyan volt, mintha mindig velem lett volna a szerep. Titkon készültem rá, de azért nem tudtam minden dalt pontosan. Megkaptam a színházból az előadás felvételét, és még éjjel megnéztem, kijegyzeteltem. Amikor először énekeltem a Getschemane-t, egy kicsit megállt a világ. Sok minden eszembe jutott. Lepergett előttem az a 15 év, amióta erre a pályára léptem, és felmerült bennem, hogy mindent azért csináltam, hogy ezt a pillanatot átélhessem. Rossz időszak, egy karrier mélypont után jött ez a lehetőség, ami visszaadta a hitemet, hogy kemény munkával, szorgalommal el lehet érni a célokat. És az egyik cél most megvalósult.

    Heródes dala a rockopera egyik legmegjegyezhetőbb, egyben legironikusabb száma, ám egyszerűsége nyilván sok nehézséget rejt.

    Ekanem Bálint : Egyszerű a dallammenet, de egyetlen dalról van szó, ami ráadásul nem is túl hosszú, így rövid idő alatt kell felépíteni Heródest és átadni mindazt, amit erről a szerepről gondolok. Nehéz és sűrű karakter, nem könnyű jól megformálni, főleg olyan elődök után, mint Nagy Sándor és Csonka András. Ilyenkor mindig eszembe jut Miklós Tibor, akinek a nagyszerű fordítást köszönhetjük. Neki is köszönhetem, hogy itt vagyok. Ha annak idején Pápáról nem hív meg a Margitszigetre arra a bizonyos Freddie Mercury emlékkoncertre, akkor most nem itt tartanék.

    Ekanem Bálint – Fotó: Jardek Szabina/Madách Színház

    A világ egyik legismertebb zenés darabja olyan kérdéseket vetett fel, amelyek mindmáig érvényesek. Számodra miben rejlik a rockopera igazsága, a varázsa?

    Ekanem Bálint: Kevesen tudják, hogy gyerekkorom óta rendszeresen járok templomba, a Jézus Krisztus Szupersztár emiatt is közel áll hozzám. Közel áll hozzám a passióéneklés is, így nekem pont azt jelenti a darab, mint minden keresztény embernek.

    Cseh Dávid Péter: Szeretem azokat a színházi műveket, amelyek akár nemzeti, akár az egész világot érintő mítoszokkal foglalkoznak, mert lehetőséget adnak arra, hogy megmutassuk: akikről szól, ők is emberek voltak. És nagyon örülök, hogy a rockopera úgy mutatja be a szereplőket, mint a mai korba is beilleszthető embereket a maguk előnyeivel, hátrányaival, jó és rossz tulajdonságaival együtt.

    Baksa András: Amikor lehetőségem adódik, járok templomba, jól ismerem a bibliai történetet. Ez a mű zsigerig tud hatolni akkor is, ha ott vagyok a színpadon, vagy épp a próbáról jövök, és akkor is, ha a nézőtéren ülök. Biztos vagyok benne, hogy az ünnepeket is jobban meg- és átéltük a Jézus Krisztus Szupersztárral. Egyfajta közvetítő szerepünk van ebben, és bízom benne, hogy a katarzis nem marad el.

    Szerző: Vass Kata

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram