Mészáros Máté még külseje megváltoztatására is vállalkozott az Ezeregy éjszaka ősbemutatójának kedvéért. Alig több, mint egy hét múlva mutatják be Geszti Péter, Monori András és Tasnádi István world musicaljét a Szegedi Szabadtéri Játékokon, és a népszerű színész – művésztársaival együtt – javában készül az előadásra.
Kettős szerepben lép színpadra Mészáros Máté a hamarosan debütáló Ezeregy éjszakában. A Jászai Mari-díjas színművész a két mesei síkon játszódó történet mindkét rétegében más-más alakban tűnik fel, hogy segítse a főhősök boldogulását: Bek-Bek, a főeunuch Sahriár király udvarában, ugyanakkor ő játssza az iszákos, kelekótya Dzsinnt is Seherezádé példázatában. Egyelőre a Szegedi Nemzeti Színházban zajlanak a produkció próbái – egy-egy jelenet között pedig a folyamatosan készülő jelmezekbe is belebújnak, a maszkmesteri megoldásokat is kipróbálják a művészek Bujdosó Nóra díszlet- és jelmeztervező, animációs supervisor és a Színház varrodai és fodrásztári munkatársainak segítségével. Egy ilyen alkalommal derült ki, Mészáros Máténak drasztikus lépést kell tennie, és a való életben is „meg kell kopaszodnia” az előadás érdekében.
„A Dzsinnek van egy speciális copfja, amelyet ragasztani kell. Lehetne kopasz parókát is készíteni, azzal is próbálkoztunk, azt viszont könnyen leizzadja az ember. A nyárra és a szabad térre való tekintettel azt találtuk ki, hogy inkább a fejbőrömre kellene ragasztani, nagyobb felületen. Muszáj bevállalnom a hajvágást, mert a kopasz paróka nem működik ebben a melegben” – magyarázta a színművész, miközben tincseitől búcsúzott a fodrászszékben.
A kiváló komikus ugyan civilben és szerep kedvéért is volt már kopasz, ezúttal haja visszanövesztését tervezi az Ezeregy éjszaka hat előadása után. Ennek ellenére örömmel fogadta a felvetést, hogy a valóságban is váljon meg a hajától a produkció erejéig, hiszen ez is alakítását szolgálja: „Várom már, hogy a rendes külsőm összeálljon – örülök is ennek a hajvágásnak, így eggyel közelebb kerülök a figurához, mert kicsit még a Celofán van bennem, megmondom őszintén, hiszen két nappal ezelőtt még a Chicagót játszottuk.”
Miközben első színrelépésekor viselt öltözékét próbálta, és a következő színrelépéskor viselt „frizura” elkészítéséhez szükséges nyíráson esett át, azt is elárulta, mi teszi lehetővé, hogy efféle változáson essen át, míg a színpadon éppen zajlik a munka: „Az első felvonásban szerencsére hamarabb „leszerepelek”, így van egy kis időm. Most vissza kell még mennem a próbára, a kollégák biztosan meg lesznek lepődve! Ha az első felvonásban a dalommal végzek, akkor utána sokáig nem is vagyok színpadon, csak a másodikban. Az előadás alatt is akkor fogják majd a dzsinn-sminket megcsinálni, a szakállat és ezt a bizonyos varkocsot rám ragasztani.”
A hajvágást és a ruhapróbát követően a színész csakugyan meglepte kollégáit, és a hatás nem maradt el, amikor teljes jelmezben, ám díszes süvege alatt kopaszon lépett be következő jelenetébe. Búcsúzóul hozzátette, bár tart az öltözék vastagságától, és hogy vajon mennyire akadályozza majd a Juronics Tamás rendező-koreográfus által megkövetelt mozgásban, izgatottan várja, hogy már teljes díszben, a Dóm téren folytatódjanak a szívének kedves musical jó hangulatú próbái.
A képek forrása: Szegedi Szabadtéri Játékok / Tari Róbert