A Klubrádió pénteki Ötös c. műsorában Gálvölgyi János vendége Fekete Mari zenei vezető, karmester volt. A műsor második órájában Bóta Gábor színházkritikai rovatát hallhatták, valamint Ámon Heni gasztroblogger ajánlott különleges recepteket.
A műsort ITT hallgathatják meg.
Hogy abszolút hallása van, az hamar kiderült. Ettől függetlenül énekelni csak hamisan tud, mert hiába hallja, hogy mit kellene énekelni, nem tudja visszaadni. Mondta el a műsorban magáról Fekete Mari.
Gálvölgyi János a kezdetekről is kérdezte, hogy mikor jött rá ő, és a környezete, hogy milyen különleges zenei tehetsége van. Fekete Mari elmondta, 4 éves korában a Néprádiót hallgatta, és az összes slágert hallás alapján lejátszotta. Nem csak egy tanár figyelt fel a tehetségére, aki ingyen elvállalta később a tovább képzését, hanem a testvére is, aki mindjárt tánciskolát akart alapítani, ahol őt „alkalmazta” volna.
Pótfelvételivel a győri konzervatóriumba felvették, azonban hiába volt maximum pontszáma, a Liszt Ferenc Zeneakadémiára nem vették fel, mert nem volt szimpatikus a vizsgáztatónak. Ezért, hogy az iskola helyett egy ideig dolgozzon, a helyi rendőrségnél lett „kultúros”.
Később már a Zeneakadémiáról keresték meg, hogy felvennék. Hamarosan pedig a Színművészetiről hívták, hogy akarna-e ott tanítani. Később így is lett. 4 éve hagyta ott az egyetemet, de most visszahívták. Végül nem lett az óraadásból semmi, mert Fekete Mari most is nagyon elfoglalt, és nem fért volna bele az idejébe.
A műsorvezető feltevését megerősítette vendége, az elmúlt években több zenét tanítottak a Színművészetin. Elmondta, megháromszorozódott az énekoktatás az egyetemen azokhoz az évekhez képest, amikor Gálvölgyi János odajárt, és Fekete Mari ott tanított. Nem mellesleg onnan az ismeretség közöttük.
A műsorban Fekete Mari elmondta, hogy pályafutása során a legnagyobb színészek fordultak meg a „kezei között”. Hozzátette, csalódást senki nem okozott neki azóta sem. 54 év alatt kidolgozott egy speciális módszert, amivel a színészt meg tudja szólaltatni. Szerinte színészi instrukciókat kell adni, mert a zene nyelve sokszor ismeretlen a számukra. Fekete Mari elmondta, ha gátlásai vannak egy színésznek az énekléstől, az általában a gyerekkori hibás oktatás miatt van.
A tanítás mellett most is rengeteg előadásban dolgozik karmesterként, zenészként, zenei vezetőként. Fekete Mari is volt „láthatatlan zongorista”. Olyan zenész, aki akkor játszik, amikor a színpadon a színész csak úgy csinál. Első alkalommal Kálmán Györggyel dolgozott így együtt. Később, a filmes munkái során, a Hanussenben Klaus Maria Brandauer helyett zongorázott. Fekete Mari elmondta, ahhoz, hogy úgy tudjon csinálni a színész, mintha játszana éppen valamilyen hangszeren, meg kell tanítani, hogy valamennyire mégis csak tudjon játszani az adott hangszeren.
A műsort ITT hallgathatják meg.
Forrás: Klubrádió