Vecsei H. MiklósBarta ÁgnesMészáros MartinRainer-Micsinyei Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. július 18., csütörtök
    banner_bigBanner3

    Feszültségteremtésről, Törőcsik Mariról, Csuja Imréről, elfogadásról – Beszélgetés Janisch Attila filmrendezővel

    2024. február 17., szombat 09:58

    Az alábbiakban egy beszélgetést osztunk meg Janisch Attila filmrendezővel az SZFE egykori tanárával a filmjeiről, a filmnyelvi eszközök használatáról, a filmes atmoszférateremtésről, a film hatásmechanizmusáról.

    Az alkotót Novics János kérdezte a Moziregény elnevezésű YouTube csatornán, mely csatornán rendszeresen elemez filmeket. Korábban a Hosszú alkony című filmről is közzétett már egy átfogó elemzést.

    Miről sok szó az interjúban?:

    00:00 – 02:12 – Bevezető – Janisch Attiláról röviden

    02:12 – 29:21 – A Hosszú alkonyról, Törőcsik Mariról, a titkokról, dramaturgiáról, Shirley Jacksonról, Csuja Imréről, karakterszínészetről, színész instruálásáról, modorosságról, díjakról.

    29:21 – 35:50 – A feszültségteremtésről, korai filmklubmozgalomról, a filmkészítésről, mint csapatmunkáról

    35:50 – 59:29 – Az atmoszférateremtés filmnyelvi eszközeiről, a film és néző közötti kommunikációról, a filmes hatásmechanizmusról, a filmjelenet rendezői értelmezéséről és felépítéséről, Hitchcockról, a kamera pozícionálásának fontosságáról, szabályokról és szabályszegésekről, a filmnyelvről, a rossz alkotói kompromisszumokról, a világítás, mint atmoszférateremtés eszköze, az alkotói szempontú filmelemzésről, a rendező felkészültségéről és az improvizációról

    59:29 – 1:04:20 – A filmek utóéletéről és menedzseléséről, díjakról, fesztiválokról, szerencséről

    1:04:20 – 1:17:03 – A Másnapról, a filmes nonlinearitásról, az ok és okozat megváltozó viszonya a nonlineáris elbeszélésben, a tudatfilmről, David Lynch-ről, a filmtörténet tétjéről, a filmek sorsa a múló időben

    1:17:03 – 1:19:03 – A filmes színészvezetésről 

    1:19:03 – 1:24:20 – Különbség a nonlineáris és lineáris elbeszélés között, a nonlineáris film hatásmechanizmusáról és nézői befogadásáról, Alain Robbe-Grillet-ről, a francia új regényről

    1:24:20 – 1:29:28 – A Másnap hagyományos vagy formabontó film, a Másnap adaptációs nehézségeiről, konfliktus Alain Robbe-Grillet-vel

    1:29:28 – 1:31:00 – Az elfogadás életfilozófiájáról

    1:31:00 – 1:34:19 – Az Árnyék a havonról és arról a bizonyos határpontról, ahonnan nincs visszatérés

    14:34:19 – végefőcím, adatok

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram