Janza Kata és Sándor Péter az évad főszereplői az Operettszínházban

Társulati üléssel és az előző évad kiemelkedő művészeit és alkotóját elismerő Honthy-díjak ünnepélyes átadásával nyitotta meg a 2022/23-as centenáriumi évadot a Budapesti Operettszínház szeptember 2-án, pénteken este.

„Tegnap meglátogattam Nikit, aki jókedvű, eszik, iszik, beszél, ír, olvas, sőt viccelődik is. Bizakodó, szorgalmasan végzi a gyógytorna feladatokat, és bízik – ahogy én is, és gondolom, mi itt mindannyian – a teljes felépülésben, és alig várja, hogy visszajöjjön közénk” – tájékoztatta beszédének nyitányaként a Budapesti Operettszínház társulatát Kiss-B. Atilla jelenlegi főigazgató a júniusban súlyos balesetet szenvedett táncművész, Tóth Nikolett állapotáról.  Majd egy másik örömhírt is közölt.

„Ahogy láthattátok, a vasfüggönyünk kapott egy gyönyörűséges új burkolatot, amely Somfai Péter elővigyázatos, átgondolt, sok műgonddal vezetett munkáját dicséri, és amelynek feliratai fontos évszámokat, eseményeket mutatnak” – folytatta beszédét a főigazgató.

Kiss-B. Atilla emellett megköszönte a művészeti terület – beleértve a színészek, az énekkar, a musical együttes, a zenekari- és a balett-művészek – a 2021-2022-es évadban nyújtott magas színvonalú munkáját. 

Az Operettszínház jelenlegi vezetője örömét fejezte ki, amiért a szeptember 11-ére, vasárnap délutánra meghirdetett Kálmán-gála már július elején teltházas lett, sőt azóta már az újabb, szeptember 10-i időpontra meghirdetett, jótékonysági célú, az Együtt az Autistákért Alapítvány javára felajánlott gálára is elkeltek a jegyek. Továbbá bejelentette, hogy a szeptember 10-i Te rongyos élet gálán Kálmán Yvonne is tiszteletét teszi.

A tehetséggondozással kapcsolatban a főigazgató elmondta: A Budapesti Operettszínház először indíthatott osztályt az elmúlt évadban a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, ahol 17 ígéretes, tehetséges fiatalt sikerült felvenni, a főtárgyakat pedig meglátása szerint “a Színház színészkiválóságai oktatták-oktatják”. A Pesti Broadway stúdió növendékei is lehetőséget kaptak a bemutatkozásra a színház produkcióiban, bemutatóiban és az Örök hűség színház-filmben is forgathattak. (…)

dr. Gulyás Richárd, a Budapesti Operettszínház ügyvezető igazgatója a centenáriumi évadot megnyitó beszédében kiemelte: „Nagy kihívás lesz számunkra, hogy a szomszédunkban folyó háború, valamint az általa kialakult világgazdasági kihívások erőterében is megtartsuk a folyamatos, zavarmentes működést. Nagyon komoly erőfeszítéseket fog okozni, hogy a közönséget és a színházunkat érő erőteljes pénzügyi kihívások ellenére is – elég, ha csak az energiahordozók áremelkedésére gondolunk – meg tudjuk tartani a rajongóinkat. A centenáriumi évadot az esemény rangjához méltó módon kell lebonyolítani, ami egy kiegyensúlyozott makrokörnyezeti szituációban is nagy kihívás lenne. A 2021/22-es évadban 383 kőszínházi előadást tartottunk, az össz nézőszám 218.733 fő volt, átlag 95 %-os látogatottság mellett, valamint 16.725 diák látta az előadásunkat ifjúsági programjaink keretében”- hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

dr. Puskás Attila, a Budapesti Operettszínház új gazdasági igazgatója bemutatkozó beszédében egyebek mellett összefoglalta szakmai múltját, és beszélt a családjáról is, akik hozzá hasonlóan nagyon megszerették a színházat. Biztosította a társulatot arról, hogy a korábbi tapasztalatait kamatoztatva mindent megtesz annak érdekében, hogy az intézmény pénzügyi helyzete stabil legyen, és minden ördülékenyen, fennakadások nélkül tudjon működni.

Somfai Péter, a Budapesti Operettszínház műszaki igazgatója szeptember 15-én, ugyancsak a centenáriumi évadhoz kapcsolódóan megjelenő, Somossy, a Mágus – egy színházpalota születése című könyvével kapcsolatban elmondta: 5 éve kezdte el a könyvvel kapcsolatos kutatómunkát, elsősorban az 1860 és 1903 közötti időszakra koncentrálva. Hozzátette, hogy a könyvet olvasva egy különleges, izgalmas történet állt össze sok, a színházzal kapcsolatos érdekességről.

A műszaki igazgató beszéde után Kiss-B. Atilla főigazgató ünnepélyesen megnyitotta a 2022/23-as centenáriumi évadot, és felkérte Nádasi Veronika művésznőt a Honthy-díjátadó gála konferálására.

A bizottság a Budapesti Operettszínház 2021/2022-es évadában bemutatott előadások szereplőit és alkotóit díjazta, 5 kategóriában. Az Évad férfi főszereplője Sándor Péter, az Évad női főszereplője Janza Kata, az Évad férfi karakterszínésze Laki Péter, az Évad női karakterszínésze Siménfalvy Ágota, az Évad alkotója pedig Balázs Zoltán rendező, dramaturg lett. A Budapesti Operettszínház Kiss-B. Atilla főigazgató döntése alapján idén is átadta az évad nem művész dolgozójának járó Backstage-díjat, amelyet Király Anna főügyelő vehetett át.

Fotók: Art&Lens Photography