gate_Bannergate_Banner
Kaszás AttilaGőz IstvánSimon ZoltánDér Zsolt
  • facebook
  • instagram
  • 2024. március 28., csütörtök

    Jean Cocteau-regény nyomán mutat be balett-operát az Eiffel Műhelyház

    2021. november 4., csütörtök 07:41

    Énekesek és táncosok felváltva formálják meg Philip Glass Les Enfants Terribles (Veszedelmes éden) című darabjának hőseit, amit Barta Dóra koreográfus-rendező vitt színre a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházában. A különleges alkotás Rálik Szilvia, Kósa Lőrinc, Furuhashi-Huber Inès és Taravillo Mahillo Carlos főszereplésével, Dobszay Péter vezényletével 2021. november 13-tól látható.

    Fotó: Nagy Attila

    Paul és Elisabeth különös fiatal testvérpár, akik lakásukban saját fantáziavilágot teremtenek. Mikor Paul egy sérülésből adódóan otthon lábadozik, összezártságukban a testvérek egyre jobban elszakadnak a külvilágtól, és az egymástól való függésben élik ki vad fantáziáikat. Bár az általuk csak Játéknak nevezett időtöltés ártatlanul indul, ahogy az évek során egyre inkább gúzsba köti életüket, az események tragédiába torkollnak.

    Jean Cocteau 1929-ben megjelent regénye – ami magyar fordításban Vásott kölykök, Veszedelmes éden és Rettenetes gyerekek címen is ismert – egyike a magát csak költőként aposztrofáló francia író-rendező-képzőművész azon három alkotásának, melyekből Philip Glass a ’90-esek években operát írt. A minimalista, repetitív zene mesterének Cocteau-trilógiája, és benne a Les Enfants Terribles (Veszedelmes éden) a francia avantgárd kiemelkedő művészének a képzelet és kreativitás transzcendens erejébe vetett hitét tolmácsolja. Glass zenéjében ugyanakkor megemlékezik a Cocteau-val szoros kapcsolatban álló „Francia hatok” zeneszerzőiről is, akik közül Darius Milhaud Glass egyik tanára is volt, de barokk szerzők, Gluck és Bach hatása is tetten érhetők a műben, akiknek zenéjét filmjeiben Cocteau is szívesen alkalmazta.

    Fotó: Nagy Attila

    Az alig több, mint másfél órás, három zongorára, énekesekre és táncosokra írt darabot az Opera Eiffel Műhelyházában Barta Dóra koreográfus-rendező vitte színpadra. A Kecskemét City Balett művészeti vezetője és Kecskeméti Katona József Színház balett-tagozatának vezetője 2016-ban már készített koreográfiát Glass-zenére – ugyancsak az Opera felkérésére – Megbolydult bolygó címmel. Lélektani megközelítésű rendezését Tihanyi Ildi egyszínű díszleteiben, Kovács Andrea jelmezeivel és Katona Zoltán világítástervei szerint mutatja be az Opera.

    Az énekesek és táncosok által felváltva interpretált cselekményt Szemenyei János narrátorként kíséri végig. Az énekes szerepeket Rálik Szilvia (Elisabeth), Kósa Lőrinc (Paul), Ódor Botond (Gérard) és Kálnay Zsófia (Agathe / Dargelos) adják elő, míg a táncos szerepekben Furuhashi-Huber Inès (Elisabeth), Tarvillo Mahillo Carlos (Paul), Bajári Levente (Gérard), Boros Ildikó (Agathe), Rónai András (Dargelos), valamint Gyarmati Zsófia, Kerényi Miklós Dávid, Sorokina Nadezhda, Sardella Francesco, Kohári István és Pesel Anita Tiffany láthatók. Zongorán közreműködik Andrea Frenandes, Tóth Sámuel Csaba és Zsoldos Bálint, az előadás karmestere Dobszay Péter.

    Fotó: Nagy Attila

    Az eredeti tervek szerint 2020 novemberében, A Francia Múzsa Szezonjában műsorra tűzött darabot a járvány második hulláma miatt egy évvel később, 2021. november 13-án mutatja be a Magyar Állami Operaház. A bemutatót követően A bemutatót követően az előadás november 20-án és 27-én, valamint december 4-én és 11-én tekinthető meg az Eiffel Műhelyházban.

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram