gate_Banner
CannesFarkas DénesRudolf OlivérGergye KrisztiánSzentendrei TeátrumVígszínház
  • facebook
  • instagram
  • 2021. július 28., szerda
    banner_bigBannerPost
    banner_bigBannerPost3

    “Képesnek kell lenned bárhol, bármikor színházat teremteni” – Sarkadi Bence világjáró marionettművész válaszolt

    2021. július 5., hétfő 06:17

    A világot járja marionettjeivel Sarkadi Bence, aki a bölcsészetet cserélte báb- és utcaszínházi fesztiválokra. A koronavírus-járvány az ő meghívásainak is keresztbe tett, ennek köszönhetően azonban elkészült egy új előadás, a Pados mesék. Papp Tímea kérdezte.

    A teljes interjú ITT olvasható.

    A kérdésre, hogyan jött az életébe a marionett, Sarkadi Bence elmondta: “A nagy találkozás 1999-ben történt a Sziget Fesztiválon, egy prágai színház marionett-előadásával, és a véletlen úgy hozta, hogy nem sokkal utána láttam Horvátországban egy utcabábos produkcióját is. Abban az időben az ELTE-re jártam angol szakra, és bár 14 éves koromtól tanítottam angolt, mégsem láttam magam tanárként vagy bölcsészként. A keresgélésben találtam rá a drámapedagógiára, itt pedig volt egy bábos és maszkos gyakorlatok című óra, amelynek a keretében elvittek bennünket a Budapest Bábszínház műhelyeibe. Akkor fogalmazódott meg bennem, hogy ezt akarom csinálni, és ezért jelentkeztem a bábszínészképző stúdióba. Miközben tanítottam és ledoktoráltam az egyetemen, és jártam a bábszínészképzőbe, szép lassan, hét év alatt sikerült elkészítenem az első marionett előadásomat, amellyel már közönség elé mertem állni.”

    “Először is ki kell hasítanod magadnak a teret, tehát képesnek kell lenned arra, hogy bárhol, bármikor színházat teremts a semmiből. Ez egy picit másképp működik bábbal, mint mondjuk egy egykerekű biciklivel, több méter magasan egy drótkötélen, de alapvetően azonos az eszköztár. Aztán nem elég jót vagy nagyon jót csinálni, azt el is kell adni, tehát folyamatosan kommunikálni kell a közönséggel. Amikor elkezdtem utcázni, teljes egészében a művészetre hagyatkoztam. Most már csak 99%-ban hagyatkozom a bábra, de a maradék 1%, a kommunikáció a közönséggel, és ez rettentő fontos. Nem beszélek vagy vicceskedek sokat, mert a báb a lényeg, de kell, hogy a közönség érezze, együtt vagyunk” – fejtette ki a bábművész.

    Arról is beszélt, hogy a járvány élete legjobbjának ígérkező szezonját húzta keresztül, hiszen elkaszált egy régóta vágyott japán turnét és 25 további meghívást. Majdnem meghiúsított egy charleville-i meghívást is (a világ legnagyobb és legfontosabb bábfesztiválja – a szerk.), amire húsz éve várt.

    Új előadása a Pados mesék címet viseli: “Volt egy 2017-es jelenetem, ami egy padon zajlott, és arra gondoltam, miért ne fűzhetném fel erre a koncepciót. (…) A végeredmény öt különálló etűd, amelyeknek bennünket is meglepő módon lett közös íve, és bár meg lehet csinálni szabadtéren, de nem utcaelőadásként, mert kell neki a színházi közeg.”

    A teljes interjú ITT olvasható.

    banner_bigBannerPost2
    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2021 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram
  • nka