Darvas IvánVárkert BazárEszenyi EnikőCsokonai SzínházTérey JánosSzentendrei TeátrumBakonyi Alexa
  • facebook
  • instagram
  • 2020. július 10., péntek

    Készül a Piroska és a farkas balettváltozata – Interjú Uhrik Teodórával és Molnár Zsolttal

    2020. február 15., szombat 11:57

    A Piroska és a farkas mesebalett koreográfusa Molnár Zsolt, alkotótársa és segítője a produkció rendezőjeként Uhrik Teodóra. A bemutató március 28-án lesz Pécsett a Zsolnay Kulturális Negyedben. Az alkotókkal készült villáminterjú.

    Pécsi Balett: Piroska és a farkas – próba

    Hogyan jött az ötlet, hogy Piroska és a farkas történetét elevenítitek meg a színpadon?
    Ez az a mese, amit minden gyermek, kicsi és nagy egyaránt jól ismer, így könnyedén hozzá tudjuk kapcsolni missziónkat, a tánc műfajának népszerűsítését és vállalt feladatunkat, az ifjúságnevelést. Éppen ezért egy balett-termi jelenettel kezdődik az előadás, melyben Piroska az egyik balerina. A történet alapjainak megtartásával ehhez hasonló egyedi alkotói elképzelések is lesznek a mi változatunkban, hiszen ha egy rendező vagy egy koreográfus ismert mesét dolgoz fel, általában sajátos elemekkel színesíti. Inspirált továbbá az is, hogy nincs balettváltozata, ezért ritkán jelenik meg a táncszínpadokon Piroska és a farkas története – mondta el Uhrik Teodóra rendező.

    Mivel lehet igazán megfogni a gyerekek figyelmét egy mesebalett esetében? 
    Úgy gondolom, hogy ez nagyon összetett feladat. A színpadképnek, a jelmezeknek, a zenéknek, és a táncnak egyaránt mesélnie kell. Arra kell törekedni, hogy a történet minél érthetőbb legyen. Ügyelni kell a játékosságra, a humorra, a kedves figurák és a negatív karakterek arányos megjelenítésére. Fontos, hogy átmenjen a mese üzenete, vagyis a tanulsága. Minden szereplőnek egyéniséget kell adni személyre és karakterre szabott mozgásanyaggal. Könnyedén követhető és szórakoztató mesét szeretnék, jól megkülönböztethető színes karakterekkel. Bízom benne, hogy sikerül megragadni és lekötni a kis nézőim figyelmét és a gyerekek az előadás minden pillanatát élvezni fogják – válaszolta Molnár Zsolt koreográfus.

    Uhrik Dóra/ Fotó: Fabinyi Annamária Studio 2.0

    Miben lesz más ez a produkció?
    A már említett balett-termi kezdés mellett a mesében eddig nem ismert új figurák is megjelennek és megelevenedik az erdő is. A nagymama mókás lesz, a farkasunk rendkívül rafinált, de természetesen nálunk is elnyeri méltó büntetését. A gyermekeknek szóló előadásainkban a magas színvonalú tánctechnika mellett legalább olyan fontos a humor, a játékosság. Táncművészeink remek karakterábrázolók, így biztosan el fogják varázsolni játékukkal a közönséget – emelte ki a rendező.

    Pécsi Balett: Piroska és a farkas – próba

    Ez az első egész estés koreográfiád. Milyen érzés volt, mikor megkaptad a lehetőséget?
    Fantasztikus! Nagyon boldog voltam és izgatott, de bevallom, hogy egy kicsit meg is ijedtem a feladattól. Nagyjából 10 évvel ezelőtt ütött szöget a fejemben, hogy egyszer szeretnék a Pécsi Balettnek koreografálni, de azt nem gondoltam volna, hogy el is jutok idáig. Ez csodálatos dolog számomra! 2016 óta három egyfelvonásos koreográfiát készíthettem a társulatnak. Eddigi pályám legnagyobb kihívása azonban ennek a darabnak az elkészítése. Igyekszem felnőni a feladathoz és a Pécsi Balett nevéhez és minőségéhez méltó előadást létrehozni. Még egyszer köszönöm a lehetőséget Uhrik Dórának és Vincze Balázsnak! – összegezte Molnár Zsolt.

    Molnár Zsolt / Fotó: Fabinyi Annamária Studio 2.0

    Zeneszerző, zenei szerkesztő: Riederauer Richárd. Díszlet- és jelmeztervező: Kiss Julcsi. A koreográfus asszisztense: Ujvári Katalin. Koreográfus: Molnár Zsolt. Rendező: Uhrik Teodóra.

    Piroska: Frank Edina / Karin Iwata
    Farkas: Koncz Péter / Varga Máté

    A produkció a Nemzeti Kulturális Alap és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával valósul meg.

    - Színházi pillanatok az Instagramon -