Kinevezte a Színház- és Filmművészeti Egyetem rektorának Sepsi Enikőt Novák Katalin államfő. A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint az egyetem új vezetőjének megbízatása szeptember 6-tól 2028. szeptember 5-ig tart.
Sepsi Enikő rektori pályázatát augusztus 28-i ülésén az egyetem szenátusa 16 igen szavazat mellett, egyhangú döntéssel érvényesnek találta, a pályázati anyagban foglaltakat elfogadta, és ez alapján Sepsi Enikőt alkalmasnak tartotta és javasolta a fenntartó felé a pályázat elfogadását – írta a Magyar Nemzet.
Ezt követően az intézményt fenntartó Színház- és Filmművészetért Alapítvány kuratóriuma is elfogadta Sepsi pályázatát, és kezdeményezte Csák János oktatásért felelős miniszternél Sepsi Enikő rektori megbízásának előterjesztését Magyarország köztársasági elnöke részére. Novák Katalin ezt követően, szeptember 5-én hozta meg a döntést, amely másnap jelent meg a Magyar Közlönyben.
Sepsi Enikő a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Művészettudományi és Szabadbölcsészet Intézetének alapító vezetője. Az ELTE-n magyar–francia szakon 1993-ban végzett, doktori tanulmányait 1996 és 2000 között a Sorbonne-on, a párizsi École Normale Supérieure-ön és az ELTE Irodalomtudományi Doktori Programjában folytatta. Szakterülete a modern és kortárs francia és magyar költészet, a színháztudomány, fordítástudomány, vallástudomány. A professzort 2010-ben a francia miniszterelnök az Akadémia Pálmák Lovagi fokozatával tüntette ki, 2022-ben pedig megkapta a Magyar Érdemrend lovagkeresztjét is.
„28 éve oktatok egyetemeken, pályámat az Eötvös Collegiumban kezdtem fiatal doktorandusz tanárként, majd tizennégy évet töltöttem a Károli Gáspár Református Egyetemen, ebből majdnem egy évtizedet felsővezetőként, a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar dékánjaként. Több évet tanultam és oktattam külföldön, francia és angolszász nyelvterületen egyaránt, a Sorbonne-on doktoráltam, mindig fontosnak tartottam azt, hogy nemzetközi színtéren is megmérettessem magam. Pilinszky rituális wilsoni színházzal való találkozását egy vezető amerikai orgánum, Novarináról és a francia költészetről írott könyvem az egyik legjelentősebb angol-amerikai kiadó publikálta. A hazai és nemzetközi felsőoktatási minőségértékelésben az elmúlt hat évben komoly tapasztalatokat szereztem. Úgy vélem, ezek segíteni fogják a rektori munkámat és magát az intézményt is. Színházzal, színháztudománnyal és művészetelmélettel a pályám eleje óta foglalkozom eltérő intenzitással: szak- és műfordításokon, publikációkon, tananyagíráson keresztül, illetve másfél évtizede aktívan veszek részt színházi események körüli szakmai programokon, beszélgetéseken, könyvbemutatókon. A 10. Színházi olimpia kísérleti felolvasás-performanszának (Fény-anyag) egyik dramaturgja voltam Kardos Gyöngyi és Juliette Binoche mellett” – részletezte Sepsi Enikő a Magyar Nemzet friss interjújában.
A kérdésre, milyen lehetőségei vannak a hazai művészképzésnek a nemzetközi kreatívipari piacon? Hogyan lehet segíteni a magyar diplomával rendelkező alkotók integrációját a nemzetközi művészeti szcénába, azt felelte:
„Ez a lehetőség a mozgóképes területen, ezen belül is az operatőrök számára evidencia. A vizsgafilmjeink rendszeresen szerepelnek nemzetközi fesztiválokon. De a rektori pályázatomban szerepelt egy karrieriroda felállításának terve, mely a soft skilleket (interperszonális képességek és készségek összessége) fejlesztő képzéseivel, az elhelyezkedést segítő programjaival hozzájárulhat a karrierlehetőségek megismeréséhez, a piaci szereplőkkel való találkozásokhoz. A felsőoktatásban megszokott átlag feletti óraszámban képzett hallgatók esetén fontos a kiégés és a különféle függőségek megelőzését segítő diáktanácsadó szolgálat felállítása.”
Azt is hozzátette:
„A modellváltás utáni három évben az intézmény rendkívüli művészeti eredményeket mutatott fel hazai és nemzetközi téren, mind a színházművészetben, mind a filmművészetben.
Ezeket a törekvéseket érdemes értelmezni és diskurzus tárgyává tenni: a nem realista esztétikai alapokon nyugvó színházi elképzeléseket és gyakorlatokat, a személyes hangvételű képi elbeszélésmódon és a motivált világítási technikákon alapuló, nemzetközi színtéren is érdeklődést kiváltó filmművészeti alkotásokat és tanítási módszertant egyaránt fontos a dramaturgiai és az elméleti területről támogatni, nemzetközi kontextusba helyező reflexiókkal és a három intézetet egyaránt megmozgató kezdeményezésekkel. A színháztudományi területet és a társművészeteket is érintő kutatásaimmal én magam is szeretnék hozzájárulni a két művészeti ágon belüli és azok közötti intenzívebb, intézményen belüli és kívüli diskurzushoz.”
Sepsi Enikő szerint emberként a belső egyensúly megtalálása a legfontosabb, mert minden onnan ered: „A szeretetalapú működés, a krisztusi út, a családi-baráti együttlétek, a zenélés – zongorázok és orgonálok –, az olvasás tölt fel leginkább” – árulta el.