gate_Bannergate_Banner
Vecsei H. MiklósBarta ÁgnesMészáros MartinRainer-Micsinyei Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. június 24., hétfő
    banner_bigBanner3
    banner_bigBanner4

    Kovács János karmester: „Szörnyű lenne, ha az Erkel befogadószínházként működne”

    2022. február 19., szombat 18:05

    Az Index az utóbbi időben többször is foglalkozott annak a lehetőségével, hogy az Erkel Színház a jövőben nem tartozna már a Magyar Állami Operaházhoz, hanem befogadószínházként működne tovább. Ezúttal Kovács János karmester véleményét kérdeztük, aki határozottan ellenzi a tervet.

    Kovács János / Fotó: Nagy Attila

    Először Szabó László, az Erkelben játszott Puskás, a musical producere beszélt arról a lehetőségről, hogy a Operaház megnyitása után az Erkel Színház piaci lábra állhat, majd erre reagált Ókovács Szilveszter, az Opera főigazgatója, aki úgy vélte: annyira karcsúsodott a műfaj közönsége, hogy „már nem kell neki az Erkel Színház éjjel-nappal operára”. Különösen, ha márciusban megnyitja a kapuit a felújított Operaház, amely mellett már üzemel az Eiffel Műhelyház is.

    Az elhangzottakkal kapcsolatban az Index megkérdezte Kovács János Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas karmestert, aki a Magyar Állami Operaház első karmestere és főigazgatója is volt, és jelenleg is aktívan dolgozik. (…)

    „Az Opera, sajnos, valószínűleg a nagypénzű elit számára fog megnyílni – ne legyen igazam”

    – mondja a karmester. (…)

    „Hiába próbálnának mindent bezsúfolni az Operába, nem megy. Az Operának úgyis zsúfolt lesz a műsora, ha közben megtartja az Erkel Színházat, amely évtizedeken keresztül jól működött: Verdi-, Rossini- és Puccini-operákat játszottunk, Mascagnitól a Parasztbecsületet, Leoncavallótól a Bajazzókat, és időnként belefért még egy-egy kortárs magyar darab is – ezek most helyet kaphatnak az Eiffel Műhelyházban” – véli Kovács János, aki szerint a népszerű darabokat kellene az Erkel Színházban játszani.

    „Nagy szükségünk van az Erkelre, mint egy falat kenyérre. Azzal nincs gond, hogy Verdi és Puccini között műsorra kerül egy-egy musical is, csak az ne történjen meg, amit rebesgetnek, hogy ügyeskedő szerencselovagok olyanra használják majd az Erkelt, ami kiszorítaná az elsődleges célt, az operajátszást” – mondja a karmester.

    Kovács János szerint szörnyű lenne, ha az Erkel befogadószínházként működne, mert ez azt jelentené, hogy az opera műfaja, mondjuk, 25 százalékot kapna. „Kell a három játszóhely, mert különben nincs ideje felkészülni egy-egy produkciónak. Egy befogadószínház vezetése csak azt tartja szem előtt, hogy hogyan lehet költséghatékonyan üzemeltetni az intézményt. Ez az operajátszás halála. El kell fogadni, hogy az operajátszás a kulturális életünk fontos része, és borzasztó sokba kerül: ezt biztosítani kell. Az Operának nem kéne beadni a derekát olyan törekvéseknek, amelyek lehetetlenné teszik az operajátszást” – fejtette ki a karmester.

    A teljes nyilatkozta itt olvasható.

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram