Megérkezett a Macskadémon a Pinceszínházba

Repertoár előadásai mellett két bemutatóval is készül a Pinceszínház. Október 7-én megérkezik a Pinceszínházba és elkezdi kőszínházi életét a Szentendrei Teátrummal és a Gergye Krisztián Társulattal közös produkciójuk, a Macskadémon című mjúzikel komédia. Október végén pedig O. Horváth Sári Hitler ABBA-t énekel című darabja kerül színre az író rendezésében.

Fotó: Szabó Réka

Macskadémon
mjuzikel komédia egy furcsa házban

A Macskadémon bármelyik házba beköltözhet, ahol él egy magányos, vagy legalábbis boldogtalan nő. A Macskadémon története nem új keletű, az ókori Tibetig nyúlik vissza, ahol azt tartották, hogyha Macskadémon telepedik egy házba, szerelmes lesz a ház úrnőjébe, és mindent megtesz azért, hogy a szívét birtokolja. Ha kell, bárki és bármi alakját felveheti, pusztít és rombol maga körül. És ha úgy látja, hogy a terve kudarcba fulladna, elpusztítja magát a szerelmét is, és odébbáll, új áldozatot keresni. A Macskadémon érzékeny a bennünk lakó rosszra, kifürkészi a félelmeinket, tobzódik az emberi hibákban.

Fotó: Szabó Réka

Történetünk egy négylakásos társasházban játszódik. Itt él Bori néni, a ház úrnője, a zsugori és jobb napokat látott úri asszony, Máté bácsi, a reménytelen alkoholista, és András, a szépreményű enyhén depresszív író. A negyedik lakás évek óta üresen áll, a rémületes pletykák miatt (aki itt lakott, vagy meghalt, vagy szörnyű betegségekben sorvadozott) senki nem akar beköltözni. Orsi, a mondjuk ki, kerekded és határozatlan szingli mit sem tud a szóbeszédről, jóhiszeműen beköltözik, kiscicájával, Rigóval együtt.

Bella Máté és Karafiáth Orsolya díjnyertes komédiája, remek zenékkel szórakoztatóan mesél a magányosodásról, a szerelemről és az emberi kapcsolatok fontosságáról.

Bella Máté és Karafiáth Orsolya darabjában a szerzőnő mellett Szemenyei János, Mester Viktória, Mátyássy Bence, Nádasy Erika és Mertz Tibor lépnek fel Gergye Krisztián rendezésében.

Október 21-én egy izgalmas, képzeletbeli találkozónak lehetünk a szemtanúi, O. Horváth Sári Hitler ABBA-t énekel című darabjában a történelem (Hitler, Angela Merkel) és a poptörténet egyik legkiemelkedőbb alakja (Frida az ABBA-ból) a náci Németország fajfenntartó intézményének épületében találnak menedéket a vihar elől. 
A darabot maga az írója állítja színpadra.

Fotó: Szabó Réka

Az előadásról:

Egy Isten-háta-mögötti, elhagyatott kastélyban Adolf Hitler, Angela Merkel, az ABBA barnahajú énekesnője, és két keményvonalas „fajfenntartó” német nő beszélgetnek. Akár egy szaftos, és nem feltétlenül „píszí” vicc is kezdődhetne így, és bár O. Horváth Sári HITLER ABBÁT ÉNEKEL c. drámája nincs híján a humornak, elsősorban mégsem poénról van szó, hiszen a csattanó éppen abban van, hogy ezeket az egymástól talán olyan távolinak tűnő karaktereket, képes egymás mellett, kivételesen emberi hangon, már-már egy polifón hangszimfónia módjára megszólaltatni. A szövegből készülő előadás, melynek pikantériája, hogy az író egymaga a darab rendezője is, a II. világháborús miliő már-már abszurd magasságokba emelkedő félfiktív-mozzanatait és jelenkorunk két meghatározó egyéniségének önmagukkal vívott csatáit egyszerre láttatja. A német ex-kancellár és az újjászületett ABBA együttes Frida nevű énekesnője egy szerencsétlen véletlen következtében egy egykori Lebensborn-otthon – azaz a náci Németország fajfenntartó intézményének – épületében találnak menedéket a vihar elől, ahol a Vezér múltbéli látogatásának képzeletbeli eseményei és azok szereplői még mindig szellemként kísértenek. O. Horváth Sári keserédes hangvételű szövege, és a belőle készülő előadás nem riad vissza a tabuk feszegetésétől, a helyzetek abszurditásának pellengére állításától. Teszi mindezt úgy, hogy végig nagyon emberközeli marad, és a húsbavágó kérdéseket is igyekszik derűvel ellensúlyozni.

Fotó: Szabó Réka

„Enyhe zápor.
Az égre nézek.
Az égre nézek.
Az égre nézek és még tovább. Messzebb. Messzebb akarok látni.

Felszakadozik a felhőzet.
Elzúg egy vadászrepülőgép.”

Szereplők: Végh Péter, Herczeg Adrienn, Varga Klári, Dobra Mara és Kakasy Dóra.