Megtartották a vadonatúj köntösbe bújtatott Rómeó és Júlia premierjét Kecskeméten

Halhatatlan Shakespeare-klasszikus debütált a Kecskeméti Nemzeti Színházban, amelyben a már jól ismert szerelem és viszály kettősének hideg valósága mellé Szente Vajk új olvasata egy modern köntösbe bújtatott divatperpatvart emel a fókuszba. Az előadásról a rendező osztotta meg gondolatait a színház videóinterjújában.

A Kecskeméti Nemzeti Színház videójában Szente Vajk mesél arról, hogy miért esett a választása egy modern, két divatház rivalizálását bemutató feldolgozásra, hogy illeszkedik az elképzeléseihez Varró Dániel fordítása, de arról is szót ejt, miért tartja Shakespeare-t a legnagyobb történetmesélőnek:

A Rómeó és Júlia a Varró Dániel-féle fordításnak, valamint a rendező konvenciókat elhagyó ötleteinek köszönhetően egészen mai, a Shakespeare-jelleget ugyanakkor megtartó előadás lett. A grandiózus díszlete, az egyedi logókkal díszített jelmezek, valamint Szemenyei János dallamai mind emelik a produkció színvonalát.

Rómeót Rohonyi Barnabás és Koltai-Nagy Balázs alakítja, Júliát Kovács Vecei Fanni e.h.és Horváth Alexandra formálja meg, Mercutiót Orth Péter és Szemenyei János játssza. A díszletet Rákay Tamás, a  jelmezeket Kovács Yvette Alida tervezte, a zeneszerző Szemenyei János. Az előadás koreográfiáját Túri Lajos Péter jegyzi.

Néző, türelmes füllel jöjj…

„Két nagy család élt a szép Veronába, ez lesz a szín, utunk ide vezet. Vak gyűlölettel harcoltak hiába, s polgárvér fertezett polgárkezet. Vad ágyékukból két baljós szerelmes rossz csillagok világán fakadott, és a szülők, hogy gyermekük is elvesz, elföldelik az ősi haragot. Szörnyű szerelmüket, mely bírhatatlan, szülők tusáját, mely sosem apad, csak amikor már sarjuk föld alatt van: ezt mondja el a kétórás darab. Néző, türelmes füllel jöjj, segédkezz, és ami csonka itten, az egész lesz.”

A szerelem, a szerelmi szenvedély, az érzelmek szabadságának hirdetése igazi reneszánsz téma. A reneszánsz szó jelentése: “újjászületés”. Ez egyrészt az antik kultúra újjáélesztését jelenti, másrészt a sajátos nemzeti jellegek előtérbe helyezését az egyetemes középkorral ellentétben. 

A mű tragikumát az adja, hogy az igazi értékeket – tisztaságot, őszinte érzelmeket, szabadságvágyat – magukban hordozó főhősöket kíméletlenül elpusztítják a régi, megkövült feudális erkölcsök és a gyűlölködés – olvasható az előadás ajánlójában, melyre jegyeket ITT tudnak vásárolni.