CannesFarkas DénesRudolf OlivérGergye KrisztiánSzentendrei TeátrumVígszínház
  • facebook
  • instagram
  • 2021. július 28., szerda
    banner_bigBannerPost
    banner_bigBannerPost3

    “Mi nem adjuk fel!” – Évadzáró az Operettszínházban

    2021. július 10., szombat 06:56

    „Roppant nehéz körülmények között zajlott az elmúlt időszak, ennek ellenére mégis sikerült három + 1 bemutatót tartanunk az elmúlt évadban.” – kezdte értékelő összefoglalóját Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a társulat évadzáró ülésén, miután a színház egyperces néma csenddel adózott ez elmúlt év során elveszített munkatársai emlékének.

    „Szeptember 11-én mutattuk be a La Mancha lovagját, amellyel egy igen értékes, nagyszerű produkciót sikerült megvalósítanunk, majd október 23-án, 24-én és 25-én a Magyar Operett napjára született meg a meseszép Marica grófnő. A június 25-én és 26-án nagy sikerrel bemutatott Hegedűs a háztetőn musical-lel újabb gyöngyszemmel lett ékesebb az Operettszínház repertoárja.” – folytatta a teátrum főigazgatója, aki beszámolt a Magyar Operett Napja alkalmából odaítélt elismerésekről, kitűntetésekről is: Bársony Rózsi emlékgyűrűt kapott Széles Flóra, a Marsallbot vándordíj ez évi birtokosa Kiss Diána, az Évad Musicalszínésze Nádasi Veronika, az Évad Operettszínésze Erdős Attila lett. A Musica Hungarica Életműdíját Kalocsai Zsuzsa, a Musica Hungarica Nagydíját Hegedűs Zsóka kapta.  Szintén ezen a napon az Operettszínház oklevéllel köszönte meg Foczmann Istvánnak az 55 éves munkásságát, intézményi lojalitását.

    Kiss-B. Atilla elmondta, az elmúlt évadban a tervezett jegybevétel töredékét sikerült mindössze megvalósítani. A fizetések, beleértve a társulat-törzsgárda program szerinti bérkiegészítéseket, megmaradtak, nem követték le a bevételkiesést, sőt a szabadúszó művészek számára is sikerült egy kiszámítható, rendszeres alapellátmányt nyújtani. A mozgó béreket is jelentős mértékben biztosította a színház a streamelt előadások megvalósítása jogán.

    17 előadásból mintegy 24 felvétel készült magas minőségben. A főigazgató beszédében méltatta a Karácsonyi csillagok produkciót, hasonlóképpen az óévbúcsúztató, újévköszöntő gálát. A Pesti Vígadóban rögzített Salute to Vienna e Budapest című gála körbejárta az északamerikai kontinenst, több tucatnyi kanadai és egyesült államokbeli koncertterem választotta újévi programjául a gálát, olyan neves helyszínek is, mint a new-yorki Lincoln Center, vagy a torontói Roy Thomson Hall. Versenyképes balett előadással gazdagodott a repertoár a májusban streamelt Korhatár nélkül című balettest bemutatója által.

    Az elmúlt évadban a színház a Kraatsfilm alkotócsoporttal együtt pályázaton nyert támogatást a Nemzeti Filmintézettől a Trianoni nemzetcsonkítás 100. évfordulójára készült Szétszakítottak tv-film adaptációjának az elkészítésére. A hangfelvételek készen állnak, a forgatás az ősz folyamán valósul meg. 

    Több állami és szakmai kitűntetéssel ismerték el az Operettszínház művészeinek és munkatársainak tevékenységét a 2020/21-es évadban:

    Magyarország Érdemes Művésze lett Csere László és Vincze Balázs, a Budapesti Operettszínház művészeti vezetője, aki a 2020-as évad alkotója díjat is megkapta. Jászai Mari-díjas lett Homonnay Zsolt, Herczeg Ferenc-díjban részesült Orbán János Dénes, Harangozó Gyula-díjat kapott ifj. Zsuráfszky Zoltán és Zachár Lóránd, Liszt Ferenc-díjjal tűntették ki Dénes Istvánt, aki a János Vitéz hangszerelését adaptálta az Operettszínház adottságaihoz, Erkel Ferenc-díjban részesült Szirtes Edina Mókus, Kaszás Attila-díjjal ismerte el a magyar színészi szakma Földes Tamás Dzsonit. A Budapesti Operettszínház Örökös Tagja lett Kapeller Anasztázia, Rónay Pál és Sárdy Mihály.

    „Mind a műfajnak, mind az intézményünknek nagy büszkesége, hogy 2021-ben a díj történetében először választottak maguk mellé a zenés színház világából tagot a Nemzet Színészei Lehoczky Zsuzsa személyében” – emelte ki a főigazgató.

    Kiss-B. Atilla bejelentette, hogy először indít osztályt a Színház- és Filmművészeti Egyetemen a Budapesti Operettszínház. Az elmúlt két hétben több mint 130 jelentkezőből választottak ki 17 tehetséges, ígéretes fiatalt a szeptemberben induló operett-musical osztályba. Az osztály oktató csapata szinte száz százalékban az Operettszínház művészeiből áll.

    Dr. Gulyás Richárd ügyvezető igazgató beszédében kiemelte, hogy a színház vezetősége a társulat tagjainak folyamatos munkát és jövedelmet biztosított járványhelyzet okozta lezárások idején. „A stream előadásaink által nem csupán munkalehetőséget biztosítottunk, hanem a nemzetközi élvonalhoz tartozó előadásokat örökítettünk meg az utókornak. Ezzel mintegy azt is üzentük mindenkinek, hogy mi nem adjuk fel! A színház teljes társulata és egyénenként a munkatársak tették a dolgukat, munkaképességüket, mentális és fizikai egészségüket megóvva vagy helyrehozva szolgálták a művészetet. A legnehezebb időszakban is lelki és szellemi felüdülést vagy vigaszt nyújtottak a társadalom széles tömegeinek az online térben.”

    Elmondta, hogy a Budapesti Operettszínház internetes előadásait sok tízezer néző látta Magyarországon kívül 52 országból, köztükJapánból, Madagaszkárról, Peruból, Argentínából, az Egyesült Arab Emírségekből, Ausztráliából, Új-Zélandról, Csádból, Malawiból, Kínából, Szingapúrból, Malajziából, Indonéziából, Dél-Koreából, Makaóból, vagy a Marshall-szigetekről és Zöld-foki Köztársaságból

    Somfai Péter a teátrum műszaki igazgatója kiemelte, hogy a járványhelyzet okozta leállások ideje alatt komoly műszaki fejlesztések zajlottak a világítás-, a színpadgépészet-, a hang-, és a színpadi monitortechnika terén, illetve sor került az olyan munkálatokra is, mint a festés, javítás, raktárrendezés, valamint technikai fejlesztés és leltározás is zajlott. 

    Végezetül Vincze Balázs művészeti vezető Babits Mihály Húsvét előtt című költeményét idézte, majd hangsúlyozta: „A média áramlása, az információk, amiket kapunk, látjuk és tapasztaljuk, hogy milyen szinten befolyásolják a környezetünket, hozzátartozóinkban, barátainkban, de legrosszabb esetben magunkban is felerősödik a kétség, félelem és tehetetlenség érzése. Ez természetes, de nem szabad az irányítást elveszíteni magunk és a környezetünk felett, amihez egy gondolatot fűznék: Nem szabad félni! Ez a mondat az, ami hozza magával az összes pozitív gondolatot, ami kell ahhoz, hogy a tudatunk felett rendelkezhessünk.”

    banner_bigBannerPost2
    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2021 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram
  • nka