Kemény kritikával illeti Nagy Zsolt színész, az Örkény Színház tagja a jelenlegi rendszer kiszolgálóit, és azokat is, akik gyávaságból vagy számításból együtt úsznak az árral. De bírálja saját szakmáját, a Vilmányi Benett-től elhatárolódó kollégáit és az egykori egyetemét is. A fiataloknak ezt üzeni: „Menjenek, próbálkozzanak, harcoljanak. Másképp nincs remény. De Rákay Philip és a hozzá hasonló gazemberek mögé nem szabad beállni.”
Beleállt a választási kampányba, az ellenzéki összefogás arca és hangja volt. Azóta viszont háttérbe vonult, nem nyilvánul meg közügyekben, politikai témában. Ennek kapcsán Nagy Zsolt úgy fogalmazott: „Nagyot csalódtam. Nem ezt ígérték, ami történt. Már közben észrevettem, hogy az egész ellenzéki összefogás nagyon kevésnek bizonyul. A kormánypárt győzelme utáni szétesés az iskolapéldája annak, hogyan nem szabad viselkedni egy vereség után.”
A kérdésre, azoknak az embereknek, akik a választás eredményét látva apátiába süllyedtek, mit mond most, úgy nyilatkozott: „Hiába mondanék bármit is, mindenki annyira el van foglalva a saját problémájával. Mindenki azzal van elfoglalva, hogy nincs pénze és sopánkodik. A tanárok melletti tüntetés biztató. De nem értem például, hogy miért koncertezgetés van?
Miért kell mindig elénekelni, az egyébként Vígszínházban sokáig Vecsei Miklós által énekelt Grundos dalt? Miért nem okos, értelmes, lelkesítő beszédeket hallok? Miért nem konstruktív észrevételeket hallok, hogy miként tudjuk megvédeni a saját jogainkat? Kimegyünk egy ilyen tüntetésre, és összeborulva, egymás vállát lapogatva ott állunk, hogy tulajdonképpen nem is olyan rossz, mert jó a zene.
Mért is kéne akkor bármit is csinálni? Így összejövünk havonta háromszor és tök jó a buli. Keményebben kéne arról beszélni, hogy lerohasztják az oktatást, mert azt akarják, ne nézzen utána és gondolkozzon el például azon senki, hogy kik a kulturális vezetőink. Mit csináltak, mit tettek le az asztalra? Ne nézd meg, hogy a Jászai Mari-díjasok milyen darabokban szerepeltek és milyen minőségű munkát végeztek? Elvérzett rendezők és rossz színészek igazgatják a legtöbb színházat. Rájuk lett bízva a kultúra sorsa. És senki nem szól ezért? Helyette megtámadják Vilmányi Benettet? Neves színészek aláírják ezt a nyílt levelet. Mi történik itt? Miért ne lehetne joga ennek az embernek azt mondani, hogy így nem kell ez a díj?”
„Az a baj, hogy ezek az emberek nem érzik a saját fontosságukat és szerepüket a kultúrában, aminek mindannyian az építőkockái vagyunk. Nem tudom hova rakni Máté Gábor nyilatkozatát sem. Valaki magyarázza meg nekem, hogy mire gondol Máté Gábor, mikor ilyeneket ír és nyilatkozik?! Nem tudom összerakni azzal, amit a Katona József Színház képvisel. De sajnos az egész színházi szakmát behálózza a hazudozás.
Nem képviseljük ugyanazt, amit a színpadon. Ezért szerepeket találunk ki az életben is magunknak, amelyek mögé szépen elbújunk. Folyamatosan az őszinteségről beszélünk, de össze-vissza csúsztatunk és hazudunk. Talán ez a rendezőközpontú színháznak is következménye, ahol a színész gyerekként van kezelve. Persze számon vagy kérve, hogyha nincs ötleted meg nem vagy kreatív, de úgy legyél kreatív, hogy az a főnöknek megfeleljen” – fejtette ki Nagy Zsolt.
Arról is faggatták, mikor döntött úgy, hogy közügyekhez adja az arcát:
„Mikor Szabolcs megyében, ahol felnőttem, a tanár vagy a TSZ-elnök fia alsó hangon négyest kapott bármilyen feleletért. Láttam, hogy vannak a kivételezettek és ezt már gyerekkoromban sem értettem. Nem értettem azt, ahogy viselkednek a férfiak a nőkkel, vagy akár a gyerekeikkel is. Akkor döntöttem el, hogy mindig a gyengébbek mellé fogok állni, hogy mindenhol, ahol csak tudom, megakadályozom az erőszakos cselekményeket.
Eldöntöttem, hogy nem fogom be a pofámat. Ez így alakult. Nem esik jól. Kényelmes lenne ehelyett írogatni Vilmányi Benettnek, hogy vedd át a díjat. Egyébiránt jó lenne nekem is átvenni a Jászai-díjat. Szuper lenne Kossuth-díjasnak lenni. Simogatnák a hátamat a nagyemberek. Rákay Philip dzsipjében ücsörögnék. Évi 150 millió forintot keresnék. De szégyellném magam.”
Azt is hozzátette: „Nem szókimondásról van szó. Hanem nem vagyok elég fegyelmezett, hogy befogjam a pofámat. Én is tüntettem, amikor az SZFE-t alapítványba tolták, de ez nem jelenti azt, hogy előtte minden rendben ment.”
Pályájáról és arról szólva, hol tart most, úgy nyilatkozott: „A fizetésem billeg, nem tudom, mi lesz velünk, lehet, hogy bezár három hónap múlva a színház, mert nem tudja kifizetni a fűtést. És az az igazság, hogy az Örkény Színházban sem olyan pozícióban dolgozom, ahol szeretnék. Úgy érzem, nem számol eléggé velem a színház, nem bíznak rám nagyobb feladatot. (…) Lehet, hogy az Örkénynek nincs szüksége rám, pedig nagyon szeretném, ha lenne. Hittem benne, hogy itt ugyanúgy érezhetem majd magam, mint a Krétakörben. Most is ebben szeretnék hinni.”