“Nehéz elfogadni, hogy mindent le kell dózerolni” – Thuróczy, Döbrösi, Herendi és Tasnádi az HBO döntéséről

Az HBO bejelentette, hogy szinte minden európai országban leállnak a saját tartalmak gyártásával. Erre reagáltak most a korábban velük dolgozó színészek és szakemberek. A 24.hu kérdezte meg Thuróczy Szabolcsot, Döbrösi Laurát, Herendi Gábort és Tasnádi Istvánt arról, hogy mit gondolnak az HBO döntéséről, miszerint mostantól csak Franciaországban és Spanyolországban készítenek saját gyártású tartalmakat. Ezzel együtt lekerült az HBO Maxról a Besúgó, és az Aranyélet utolsó évada is, amit Thuróczy Szabolcs se nagyon ért.

“Hogy ennyi embernek a több évnyi munkájának az eredményét egyszer csak lehúzzák a vécén, amiatt elcsuklik a hangom. Nehéz elfogadni, hogy tényleg Varsótól Prágán át Budapestig mindent le kell dózerolni, mert jön egy új szituáció, és gyakorlatilag a földdel egyenlővé tesznek mindent, ami eddig elkészült. Brutális, gátlástalan kapitalista világ ez, ahol egy tollvonással gyakorlatilag átgázolnak mindenen, hogy annyi az életed, mint egy héliumos lufi, gabalyodjon bele a fába vagy a felhőbe, aztán meghal. Mondhatnak nekem olyat, hogy több milliárd dolláros tartozás, meg új helyzet felállása, de hogy a régit miért kell letaposni, annak nem annyira értem a logikáját. Még abban sem vagyok biztos, hogy akár a producerek teljesen értenék, ennek mi van a hátterében” – mondta a színész, aki az Aranyéletben, a Társas játékban és A besúgóban is szerepelt.

Thuróczyhoz hasonlóan Tasnádi István is sokat dolgozott az HBO-nak. Íróként a Terápiát és az Aranyéletet, konzultánsként pedig A besúgót segítette.

“Első rémületemben azt gondoltam, hogy lokális döntésről van szó, és ezért került le A besúgó és az utolsó Aranyélet-évad. Aztán olvastam ezt-azt, mindenféle gazdasági indokokról, meg tartalomracionalizálsi folyamatról, de ennek semmi értelme, hogy egy sorozatból két évad marad, a harmadik pedig lekerül” – fogalmazott Tasnádi. Azt is hozzátette, hogy azt az Aranyélet részt sajnálja a legjobban, amiben Janka (Ónodi Eszter) szülését ábrázolták, szerinte ugyanis ez egy sorozattörténeti jelentőségű epizód Magyarországon.

Tasnádi István beszélt még arról is, hogy az HBO amolyan katalizátorként működött a magyar tévés piacon, utat mutatott a kereskedelmi tévéknek. “Tíz éve az HBO-sorozatokban tapasztalható képi minőség, a vágás, a tempó, a forgatókönyvek minősége, ez mind egy másik liga volt a kereskedelmi tévékhez képest, ma meg ez már mind elvárás ott is egy heti sorozatnál. Tehát az HBO a hazai sorozatgyártás katalizátora volt, segített az iparágnak kilépni a napi sorozatok világából”
– mesélte Tasnádi.

Döbrösi Laura az Aranyéletnek köszönheti az ismertséget. Arról számolt be: nagyon sajnálja az Aranyélet harmadik évadát, mert erre tényleg büszke. A besúgóért pedig nagyon fáj a szíve, remélte hogy lesz második évad, de most úgy tűnik, hogy nem.

“Én nagyon sajnálattal hallottam ezt a hírt, mert tényleg nagyon-nagyon jó élmény volt az HBO-val dolgozni, egy egészen komoly minőségi igényekkel fellépő csapat volt” – mondta Herendi Gábor. Hozzátette, hogy “elsődlegesen tényleg a minőség számított, és csak másodlagos volt, hogy mennyi pénzből tudtuk azt megcsinálni. Volt olyan jelenet, emlékszem, ami nekem nem tetszett, mert nem tudtuk azon a helyszínen leforgatni, ahol szerettem volna, és engedték, hogy újraforgassuk. Ez a hozzáállás nemcsak nagyon szimpatikus volt, de olyan minőségi sorozatgyártást is eredményezett, ami nincs máshol jelen Magyarországon” – magyarázta.

Forrás: 24.hu, Szeretlekmagyarorszag.hu