SZFEKirály LeventeKecskemétVenczel VeraRétfalvi TamásJózsef Attila SzínházTatabánya
  • facebook
  • instagram
  • 2021. március 9., kedd

    “Nekem az egyik kedvenc darabom az Abigél” – Villáminterjú Radics Bernadettel

    2021. január 22., péntek 11:52

    Január 16-tól ismét a Budapesti Operettszínház online műsorán az Abigél! A teátrum mini interjúsorozatot indított, egyfajta virtuális tablót készítve a 7. osztály „tanulóiról”.

    A Szabó Magda regényéből készült előadás 2008 márciusában, ősbemutatóként indult útjára, Somogyi Szilárd rendezésében. 

    A matulás osztály a főszereplők mellett fontos alappillére a történetnek, mégis kevés szó esik róluk. Az előadásban akadnak olyanok, akik a premier óta „koptatják a Matula padjait” és sok fiatal művész az Abigélben debütált.

    Az Abigél legközelebb január 24-én, 15 órakor lesz látható. Jegyet ITT tudnak váltani.

    Radics Bernadett

    Radics Bernadett – Dudás, Cziller

    Mikor lépted át legelőször a Matula küszöbét? Milyen volt akkor s milyen most az osztály részének lenni? 

    2008. március 27-én léptem át a Matula küszöbét legelőször… nyilvánosan. De ezt természetesen egy hosszú, jó hangulatú és nagyon izgalmas próbafolyamat előzte meg. Közel két hónap alatt számtalanszor lepróbáltuk a jeleneteket, amikor az történt, hogy a premier előtt pár nappal a rendező úr, Somogyi Szilárd úgy döntött – a darab megfelelő hosszának érdekében -, hogy az eredetileg külön jelenetekben próbált és kigyakorolt torna-, ének- és a franciaórákat összevonja, egy jelenetbe sűríti. Ez természetesen nagyon gyors reagálást kívánt meg mind a koreográfustól, Lőcsei Jenőtől, mind az osztálytól. Nem volt könnyű dolgunk, mert az addig szinte rutinná vált három jelenetet pillanatok alatt át kellett konvertálni az agyunkban és tévesztés nélkül prezentálni napokon belül a nézők előtt. Igazán izgalmas próbafolyamatot éltünk meg, örülök, hogy részese lehettem!
    Nekem az egyik kedvenc darabom az Abigél. Nem titkolom, az eredeti szereposztással sokkal közelebb áll a darab a szívemhez, de ez természetesen az együtt töltött próbaidőszak alatt megélt heccek, izgalmak, mosolyok és könnyek emlékére írható. Tehát akkor igazán jó érzés volt az osztály részének lenni, most pedig nagyon megtisztelő, hogy ennyi év után is a része lehetek!

    Rengeteg előadást élt már meg a darab, turnék és szerepátvételek történtek az évek alatt. Hogyan lehet mégis megőrizni a kamaszlányok játékos frissességét?

    Eredetileg az Abigél a Musical Együttes darabja volt, a Petőfi Musical Stúdió tanítványaival kiegészülve. Amikor az ensemble megkezdte a „Die Schöne und das Biest” turnésorozatát, a darabot átvették a Pesti Broadway Stúdió növendékei. Megmondom őszintén, hogy mindennek ellenére azért mindig kicsit reménykedtem, amikor a darabot újra és újra elővettük, hogy talán valamilyen úton-módon visszakerülhetek, mikor éppen nem turnén vagyunk. Azt mondhatom, hogy reményeim nagyrészt teljesültek, mert tulajdonképpen majdnem minden blokk előtt jött egy telefon, hogy vissza kéne állnom, sőt, nagyrészt a saját helyemre! Gyakorlatilag – kisebb megszakításokkal – folyamatosan részese lehetek a darabnak a mai napig. Hogyan tudtam megőrizni a kamaszlányok frissességét tizenkét év távlatából is? Egyrészt a szüleim érdeme, másrészt a folyton megújuló szereposztás fiatal, ösztönző újdonsága és a premier emlékei, amik segítenek ebben.

    Van kedvenc jeleneted az előadásban?

    Az egyik legmeghatóbb jelenet a kedvencem a darabban, amikor Gina bocsánatot kér az osztálytól. Az első felvonás zárása a légiriadó, ahol az osztály az addigi viselkedése miatt kiközösített Ginának könnyek közt megbocsát. Nem egy vidám rész, de nagyon megindító, nagyon érzelmes, ezért szeretem. Itt mindig pityergünk egy kicsit.

    A vírushelyzet következtében a Budapesti Operettszínház előadásai átkerültek az online térbe. Hogy érzed most magad ebben az új, mindenki számára ismeretlen helyzetben?

    Szeretném azt mondani, hogy jól, de igazából hiányzik a közönség ösztönző figyelme, elismerő tapsa. Egy színház mégiscsak ettől színház! Azonban örülök, hogy a kialakult helyzet ellenére sem állt meg a munka és lehetőségünk van végre kívülről is megnézni azokat a darabokat, amikben szerepelünk.

    Milyen kívánsággal fordulnál most Abigélhez?

    Kedves Abigél! Kérlek, segíts abban, hogy minél előbb lezajlódjon a világban a változás és minél hamarabb „szabadok” lehessünk! Köszönöm! 

    Az Abigél legközelebb január 24-én, 15 órakor lesz látható. Jegyet ITT tudnak váltani.

    - Színházi pillanatok az Instagramon -