Nobody Fucks With Madonna – ezt a provokatív címet választotta O. Horváth Sári és Lakos Fanni új előadásához, ami egy kicsit színházibb stand up comedy lesz, mint amit a stand uptól általában megszokhattunk. Az előadás írójával és rendezőjével a Revizor oldalán beszélgetett Puskás Panni.
Ajánló a darab elé:
„What’s wrong with you, bitch?
People all over the world are suffering and people are afraid, and what happens when people are afraid? They become intolerant. I don’t sleep anymore. I’ve lost my appetite. I don’t feel safe. Lots of people don’t feel safe. That’s why I want to start a revolution.
This will be the revolution of thinking for yourself, of having your own opinion and not giving a damn what people say. This is a very scary time, but we can make a difference! We can change this! We have the power! And we don’t have to do it with violence. We just have to do it with love. It’s in every holy book. Love thy neighbor as thyself, ok? So, you cannot use religion to treat other people badly. You cannot use God’s name to treat other people badly. We all deserve love.”
Akik figyelemmel kísérik Madonna pályafutását és koncertjeit, azok tudják, hogy egy szabály van, ami mindenek felett áll: „Nobody Fucks With The Queen”. Hogyan teszi magáévá és élete részévé ezt a mondatot egy mai magyar fiatal nő?
Összeálltunk Fannival, hogy csináljunk egy vicces előadást olyan jelenségekről, amin inkább sírni kellene. De nem akarunk sírni. Úgyhogy inkább nevetünk. És reméljük, hogy akik és amik miatt mi most egy kicsit nevetünk, azok egyszer majd ugyanezeken sírni fognak. – mondja O. Horváth Sári.
Így nyilatkozott O. Horváth Sári:
Revizor: Miért éppen Madonna?
O. Horváth Sári:
„Nem igazán ismertem Madonna munkásságát, gyerekkoromban csak az American Pie című számát hallgattam. Furcsa kerülőúton jutottam el hozzá: 2020-ban, a járvány időszakában sokan panaszkodtak arra a Facebookon, hogy mennyire hiányoznak nekik a személyes interakciók, nekem pedig az jutott eszembe, hogy meglepően sok helyzet volt a történelem során, amikor az embereket mesterségesen elválasztották egymástól – ennek fontos példája a vasfüggöny és a berlini fal. Érdekesnek találtam, hogy most megérkeztünk egy olyan időszakba, amikor ezt a helyzetet a biológia hozza létre. És akkor elkezdtem kutatni, és megnéztem, hogy 1989-ben mi történt épp a világban. Találtam egy cikket arról, hogy abban az évben Madonnának beszólt II. János Pál pápa, hogy vegyen vissza magából. Akkor jelent meg a Like a Prayer című szám klipje, amelyben az énekesnő egy fekete szenttel csókolózik a templomban a vallási extázis beteljesüléseként, és stigmák jelennek meg a kezén. A Pepsi volt a Like a Prayer World Tour szponzora, de miután a pápa arra kérte az egyház híveit, hogy bojkottálják Madonna koncertjeit, a vállalat végül megfutamodott. Nagyon érdekesnek tartottam, hogy mialatt Európában van egy fontos politikai átrendeződés, addig ilyen események is történnek a világban. Azokat a történeteket kerestem, amik a politika, a vallás és a popkultúra összefüggéseire mutatnak rá.
Madonna azt mondta, hogy az új rendszerekbe új istenek kellenek, és amit a vallás nem ad meg az embereknek, azt ő majd megadja – hogy ő nem megoszt, hanem elfogad. Aztán megtaláltam a többi érdekes politikai kiállását is, és egy drámatrilógiát kezdtem el felhúzni rá – ez egy nagyobb anyag, és mivel megjelenik benne Madonna mint személy, és a különböző anyagai, az általa használt motívumrendszerek, beadtam egy jogdíjkérelmet. De ennek megjelentetése és színre vitele még várat magára” – fejtette ki a Revizornak O. Horváth Sári.
„Bár stand upot csinálunk, mégis szerepet alkotunk, – miközben a stand up az előadó saját személyiségét, identitását jeleníti meg, addig itt rögtön egy fiktív karakteren keresztül mutatjuk meg a jelenkori Magyarországot. Egy harminchét éves nő áll a középpontban, akinek véget ért egy tízéves kapcsolata, és megszűnt a munkahelye is, tanár volt egy gimnáziumban, amit bezártak. Innen indulunk” – tette hozzá O. Horváth Sári.
A teljes interjú itt olvasható.
Az előadás adatlapja a Trafó honlapján itt található.
Mikor, hol látható?: