“Oda kell figyeljünk egymásra” – Interjú Kardffy Aishával

Kardffy Aisha fiatal kora ellenére már számos musicalben bizonyíthatta tehetségét a zenés színpadokon. Eljátszhatta már többek között Rékát az István, a királyban, Júliát a Rómeó és Júliában és Vitay Georginát is az Abigélből. Jelenleg a Lizzie című rockmusical címszerepére készül.  A színésznőt, akinek idén odaítélték a legígéretesebb ifjú művésznek járó Marsallbot-díjat, legújabb feladatáról kérdezte Helyes Gina.

A Lizzie című rockmusical címszerepére készülsz a RaM Színházban. Miben más ez a musical, mint amikben eddig szerepeltél?

Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen eddigi pályám során igazán különböző karakterű szerepek találtak meg. A Lizzie nem csak történetében különleges, hanem zeneileg is óriási kihívás. Nem hittem volna, hogy valaha ennyire rajongani fogok egy pszichológiai thriller műfajú előadás női főszereplőjéért. 

A musical története egy valóban megtörtént kettős gyilkosságot mesél el, melyet a mai napig sok rejtély övez. Lizzie-t gyanúsították a gyilkossággal, majd felmentették. Egyesek kegyetlen gyilkosnak tartják, mások áldozatnak. Az általad megformált Lizzie milyen lesz?

Lizzie nem egy hibátlan lány, de sokáig törekszik a jóra, és vágyik a szépre. Szabadulni akar mindazoktól a borzalmaktól, amiket nap mint nap átél. Egyetlen nyugvópontja a szomszéd lány, Alice, akit Gadó Anita formál meg. Anitával jó barátok vagyunk gyermekkorunk óta, ám partnerként még sosem találkoztunk a színpadon. 

Mi a legnagyobb kihívás Lizzie Borden szerepében?

A legnehezebb talán visszazökkenni egy-egy próba után a hétköznapjaimba a mindennapi teendőim közé. Lizzie-t megformálni elsősorban lelkileg megterhelő. A testem, a hangom tulajdonképpen már hozzászokott a darabhoz, de minden egyes próbán újra és újra átélni azokat a dolgokat, amin ez a lány keresztülment, ami a gyilkosságig elűzte, nagyon megvisel. Óriási segítség nekem ebben, hogy Bridgette a szobalány szerepében is egy hozzám nagyon közel álló színésznő, Grubits Blanka látható, akivel annak idején együtt jártunk az Operettszínház Stúdiójába. Jópár előadást játszottunk már együtt, így igazi cinkostársamnak érzem a közös jeleneteink alatt.

Számodra mi a darab üzenete? 

Az, hogy oda kell figyeljünk egymásra. Olykor a legtökéletesebbnek látszó életek mögött is torz valóság és kétségbeesés lapulhat. Lizzie nagyon magára marad, elhagyja a nővére, Emma – akit a mindig temperamentumos és tüzes Faragó Alexandra alakít – s ezzel teljesen megborul az idilli életnek hitt valósága. Ki tudja, hogy Lizzie-n hányan, és hogyan segíthettek volna, ha időben észreveszik a segélykiáltásait. 

Melyik a kedvenc részed az előadásból?

Számomra a darab legdrámaibb pontja az, amit leginkább a magaménak érzek. Lizzie elveszíti a számára legkedvesebb dolgát, a galambjait. Itt a darabban mind megsiratjuk magunkat, egymást, és a világ romlottságát is egy gyönyörű négyszólamú dalban.

A magyar operett napján a legígéretesebb ifjú művésznek járó díjait vehetted át az Operettszínházban. Mit gondoltál, mikor megtudtad, hogy téged illet a Marshallbot-díj? Változtat ez az elismerés bármit is a következő munkáidban?

Elképesztően boldog vagyok, hogy erre a megtisztelő vándordíjra én vigyázhatok egy éven át. Igazán tartalmas évadot zárhattam júniusban. Bemutattuk a Hegedűs a háztetőnt, ahol Hódelt játszom. Egy kedves kolléganő babavárása okán átvehettem Lene Kretzsch szerepét A Pendragon-legendában. A hosszú covid időszak után végre közönség előtt is eljátszhattam Vitay Georginát az Abigélből, majd az évad második felében bemutattuk a Veszedelmes viszonyokat is, ahol Cécile de Volanges-t alakítom. Eddig is nagyon sokat dolgoztam és fejlesztettem magam, de ez az elismerés – amiért nem lehetek eléggé hálás az Operettszínház vezetőségének – még jobban ösztönöz a fejlődésre, a szorgalmas munkára.

Szerző: Helyes Gina