Rév Marcell az Emmy-díjról: „Ez egy ritka dolog, meg kell becsülni”
2022. szeptember 17., szombat 16:06
Rév Marcell magyar operatőr 2003-tól az Eötvös Loránd Tudományegyetemen hallgatott filmtörténetet, majd 2006-ban a Színház- és Filmművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait film- és televízió-operatőr szakon, Máthé Tibor osztályában. 2018-óta él családjával az Egyesült Államokban, és kezdettől fogva az alkotói gárda tagja a Sam Levinson által megálmodott nagysikerű Eufória című sorozatban.
A teljes interjú itt érhető el.
Másfél héttel ezelőtt, a legjobb művészi és technikai teljesítményeknek járó Emmy-díjak átadóján ő zsebelte be a Kiemelkedő operatőri munka egykamerás sorozat (egyórás) kategóriában az elismerést, az Eufória második évadának hetedik, The Theater and Its Double című epizódjával. Ennek kapcsán kérdezte a WMN.
Az alkotó elsőként arról beszélt, mire gondolt, mielőtt a nevét kimondták: „Arra, hogy jaj, csak nehogy nyerjek, mert akkor fel kell menni a színpadra, és mondani kell valamit ezeknek az embereknek és kameráknak. De amikor felmentem, minden kitisztult kicsit, és onnantól csak örültem, hogy összehoztuk ezt a sorozatot, és nemcsak a közönség, de ezek szerint a szakma is értékeli. Ez egy ritka dolog, meg kell becsülni.”
Azt is elárulta, hogy személyesen a második évad ötödik részét (Stand Still Like the Hummingbird – a szerk.) szereti a legjobban: „Van benne valami szabálytalan, kiszámíthatatlan, ami nekem nagyon fontos tulajdonsága a filmeknek. A sorozatok világában, ahol a közönség és az alkotók is könnyen beállnak egy megszokott ritmusra, még fontosabb lenne ez a szabálytalanság, hogy megőrizze a frissességét.”
Munkamódszeréről szólva úgy fogalmazott: „Kisebb technikai eltérésektől eltekintve ugyanúgy állok minden projekthez. Az én munkám elsősorban a film belső rendszerében kell hogy működjön. A befogadó közeg a programming/marketing szakemberek területe, szerintem nem jó az ilyen fajta megfelelési szándék, tetszeni akarás. Az igazán jó dolgok általában úgy működnek, hogy megtalálják őket egyes közösségek. Ebben persze lehet segíteni, és vannak is szakemberek, akik ezzel foglalkoznak, de ez sosem az alkotó elsődleges feladata.”