Szinetár Miklós, rendező, a magyar televíziózás meghatározó alakja, és Hámori Ildikó, Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színművésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja voltak a Bóta Café vendégei.
Az interjúban Szinetár Miklós többek közt az SZFE átalakításáról beszélt: “Most mondok valamit, ami majd kiborítja a bilit. Az, amit a Színművészeti Egyetemmel csináltak a Vidnyánszkyék, az egyrészt egy disznóság, másrészt rémes hülyeség. De a hivatkozási alapban 15 százalékban igaza van. Tényleg volt a főiskolán egyfajta zárt kör, amin rajta volt Kaposvár pecsétje. (…) Egy nagyon meghatározó, nagyon tehetséges és értékes kör kézben tartotta az egész magyar színházi életet és vele a főiskolát – ebben van igazság” – fogalmazott Szinetár Miklós, aki szerint egy színművészeti egyetemnek állami kézben kell lennie.
“Én ezzel az egyetemen még főiskolás korában 51 évig tanítottam. Professzor, emeritus is vagyok, persze. 51 év alatt a növendékeim sorra lett Kossuth-díjas, ma is van köztük nemzet színésze, Prima Primissima-díjas. Volt olyan idő, hogy hét magyar színházban volt igazgató a növendékem. Úgyhogy a múltam köt az egyetemhez. Én azt tapasztaltam ezalatt az 51 év alatt, hogy a felvételi vizsgák például abszolút tisztességesen folytak. Ami azt jelenti, hogy beült egy bizottságba huszonegy ember és szavaztunk. És kizárólag az döntött, hogy kinek volt szavazati többsége. Volt olyan felvételi vizsga, amin fölvettük az akkori egyik miniszter lányát, és ugyanazon a napon elküldtük az államelnök unokáját” – idézte fel Szinetár, aki szerint abban a percben, hogy az intézmény magánkézbe került, be lehet telefonálni, hogy vegyenek föl valakit.
„Van egy öntagú kuratórium, ők a tulaj. Jön egy ilyen pandémia vagy egy földrengés vagy egy világválság, egy rendkívüli helyzet és a szent magántulajdon széttárhatja a karját, hogy sajnos elfogyott a pénz” – veti fel Szinetár, aki szerint az Ódry Színpad megszüntetése is hiba volt, pláne, hogy az Uránia alkalmatlan színjátszásra.
A rendező attól is tart, most, hogy remekül fölszerelték és sok pénzt adtak a filmes tanszaknak, előfordulhat, hogy művészképzés helyett például elkezdenek reklámfilmeket gyártani, mert az jó üzlet.
A rendező szerint régen egy főiskolai vizsga eseménynek számított, a szakma pedig összetartott, ma már ez nem jellemző.
Arról is faggatták, hogy látja egykori tanítványa, Vidnyánszky Attila szerepét az SZFE történetében. Szinetár szerint a Nemzeti Színház igazgatója, az SZFE kuratóriumának elnöke rendkívül tehetséges: „Valamikor egy nagyon szeretetreméltó, kedves, értelmes ember volt, egy jó kollega. (…) Én már nem beszéltem vele három éve, most borzasztó hülyéket nyilatkozik. (…) És ennyi állást nem lehet elvállalni, (mint amennyit ő elvállal). Nem lehet, hogy valaki egyszerre rendezi nagyon lelkiismeretesen és tehetségesen a Rómeó és Júliát napi nyolc-tíz órában, de közben kuratóriumi elnök, közben színházigazgató, közben egy színházi szövetség elnöke (Teátrumi Társaság), közben a minisztériumi társaság tagja (Színházművészeti Bizottság, a szerk). Hét helyen kell helyt állnia, ilyen pedig nincs” – szögezi le Szinetár Miklós.
A teljes beszélgetést a fenti videó tartalmazza, szó esik benne unokákról, arról, hogy ki mit vállal a családi feladatokból, hogy Molnár Piroska miért „kivétel, aki erősíti a szabályt” és hogy mit gondolnak az öregedésről.