gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. december 4., szerda
    banner_bigBanner3

    Tenki Réka: „A színház hálás hely, ahol az ember teremthet, másoknak adhat”

    2021. április 21., szerda 06:00

    Tenki Réka pályája során már dolgozott Budapest legjobb színházaiban, jelenleg az Örkény Színház tagja. Az egyik legnagyobb sikert azonban 2015-ben az Egyasszony című monodráma hozta meg számára, ami Péteffy-Novák Éva azonos című önéletrajzi regényéből született, és amely egy sérült gyereket ápoló, a férje által bántalmazott nő története.

    A teljes interjú a Glamour-ban olvasható.
    Glamour 2021.04.20 – 30,31,32. oldal

    Családja révén erősen kötődik a színházhoz. A kérdésre, volt-e olyan opció, hogy nem színházban fog dolgozni, Tenki Réka elárulta: „Kezdettől fogva tudtam, hogy valahogy a színház közelében fogok létezni. Azt nem tudtam, hogy színésznő leszek, de azt igen, hogy a színház egy olyan hely, ahol biztonságban vagyok, ahol családias a környezet – a debreceni színház a második otthonom volt. Aztán, amikor a felvételire készültem, és megtudtam, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetemre több mint ezren jelentkeznek, és csak tizenkét embert vesznek fel, kicsit átgondoltam, hogy mi az, ami a színház mellett még érdekel. Szerettem volna gyerekekkel foglalkozni, például logopédus szívesen lettem volna. Olyan szakmát akartam választani, ahol érteni kell a gyerekek vagy úgy általában az emberek nyelvén. Szerettem volna, ha a munkámmal hatni tudok rájuk.”

    Tenki Réka a mai napig a színházra, mint biztonságos közegre gondol: „Az a baj, hogy az elmúlt időszakban csak rosszat lehetett hallani a színházról a metoo- mozgalom miatt. Arról az emberek kevesebbet tudnak, hogy a színház egy nagyon hálás hely, ahol az ember játszhat, teremthet, másoknak adhat.”

    Arról is faggatta a kérdező, Puskás Panni, melyik szereped volt a legnagyobb kihívás számára: „Kapásból azt mondanám, hogy az Egyasszony című előadás, mert monodráma, olyan témával is foglalkozik, ami kihívást jelent. De a legnagyobb kihívásaim inkább azok a szerepeim voltak, amiket valamiért nem tudtam megcsinálni. Nem voltam jó a Három nővérben Másaként. (Tenki Réka a szerepért elnyerte a Színikritikusok díját a Legjobb mellékszereplő kategóriában. A szerk)

    Korábban egy interjúban nagyon érdekes dolgot mondtál. Azt, hogy félsz a nőktől, és hogy szerinted a világot a nők irányítják. Mire utaltál?
    A férjem, Csányi Sándor önálló estjében van egy jó szöveg erre, hogy minden lényeges dologról a férfi dönt, minden lényegtelenről a nő. Például arról, hogy küldje- nek-e kolóniát a Marsra, vagy hogy mekkora stadiont építsünk, férfiak döntenek. De azokról a lényegtelennek tűnő, ám nagyon is fontos apróságokról, mint hogy hova járjon iskolába a gyerek vagy mi legyen a vacsora, hogyan alakuljanak a hétköznapok, mind nők döntenek. Szerintem nemhiába mondják azt, hogy a férfi a test, de a nő a fej.
    Most hallgattam meg például Popper Péter egyik előadását, amiben elhangzott, hogy nem Ádám és Éva volt az első emberpár, mert Ádám oldalán Évát megelőzte egy másik nő. Ők pedig azért nem maradtak együtt, mert ez a nő végig harcolt Ádámmal – meg akarta valósítani önmagát, és az első férfi nem tudott ezzel mit kezdeni. Ezért volt szüksége egy olyan nőre, aki az ő testének egy darabja, a másik nő pedig a nő rosszabbik énjeként élt tovább. Visszatérve ahhoz a kérdéshez, hogy ki irányít, mondok egy egyszerű példát, a csábítást. Ott is minden alkalommal a nő kezdeményez előbb, ha a nő nem dob egy kártyát, akkor a férfinak nincs mire lépnie. Egy nő ezen a téren sokkal manipulatívabb.

    Arról is beszélt, hogy a második gyermek születése után most újra dolgozik, nagyon élvezi a munkát, de nehéz az anyaságot és a karriert összehangolni:
    „Sokkal több a kompromisszum és sokkal kevesebb az idő. 24 órába annyi mindent bele akarok sűríteni, hogy nem marad elég időm az alvásra. Szeretnék a gyerekeimmel minőségi időt tölteni, próbálni és előadást játszani a színházban, két könyvet olvasni párhuzamosan, közben nem szeretnék lemaradni a legjobb sorozatokról, filmekről sem. Iszonyú nehéz jó anyának lenni, ha közben képezni is szeretném magam. Viszont azt is tudom, hogy itt vagyok harmincöt évesen, és nincs olyan, hogy holnap, meg akarom élni a mindennapokat, jelen akarok lenni az életemben, mindig az adott pillanatban.”

    A teljes interjú a Glamour-ban olvasható.
    Glamour 2021.04.20 – 30,31,32. oldal

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram