Török-Illyés Orsolyával és Stork Natasával készült film a nőként született, de férfivé lett bérgyilkosról
2023. szeptember 26., kedd 08:27
Nyár elején, közvetlen állami támogatás nélkül forgatta le Goldberg Emília első nagyjátékfilmjét, ami az 1930-as évek hírhedt bérgyilkosa, Pipás Pista életének egy időszakába ad betekintést. A főszerepekben Török-Illyés Orsolya és Stork Natasa lesz látható – számolt be a Film.hu.
Az egyelőre még cím nélküli film a hírhedt tanyavilági bérgyilkos, a nőként született, de férfiként közismerté váló Pipás Pista (1882-1940) börtönbe kerülése utáni egy évet meséli el. Pipás a börtönben megismerkedik egy Irma nevű református tanítónővel, és ez a találkozás mindkettőjük életére meghatározó hatással van.
A szegedi tanyavilág mesterbűnözőjét Török-Illyés Orsolya alakítja, aki a film kedvéért vállalta, hogy fokozatosan rövidre, majd kopaszra vágják a haját, ezzel is hangsúlyozva az idő múlását. A másik főszerepben Stork Natasa lesz látható, mellettük Terhes Sándor, Zsótér Sándor, Fehér Balázs Benő, Pusztai Ferenc, Patkós Márton és Friedenthal Zoltán is felbukkan majd a filmben.
A forgatás során nagy segítséget jelentett a rendezőnek a csapat, akik között egyaránt akadtak gyakorlott, profi stábtagok és hozzá hasonló elsőfilmesek. ,,Rengeteg segítséget kaptam a színészi csapattól, és persze a film operatőrétől, Szilágyi Gábortól is, szóval a forgatás végére már azt tudtam mondani, hogy ide nekem az oroszlánt is. De ezt az érzést nem adják ingyen, nagyon meg kell érte dolgozni, a valóságban és lelkileg egyaránt.”
A kihívás része volt, hogy nagyon szerette volna a filmben megörökíteni a tiszavirágzást, ami csak egyszer fordul elő egy évben. ,,Ez egy egyedi, csak Magyarországon látható jelenség. Elolvastam az összes létező dolgot róluk, és megnéztem tízszer David Attenborough tiszavirágos filmjét, amiben rengetegszer elmondja, hogy ez minden évben csak egy párnapos csoda, de ettől csak még jobban akartam.”
Pipás Pista nőként férfinak öltözött, nem simult bele a nőként tőle elvárt társadalmi szerepbe, fellázadt ellene, és ez passzol egy mostanság nagyon aktuális témába, a gender témakörébe. Emíliát viszont inkább az emberi történetek foglalkoztatják, nem az aktualitások. ,,Természetesen előjön ez a kérdés, de nem dogmatikus jelleggel, hanem mert adja magát. A börtön tipikusan egy olyan hely, ahol a halálsor magánzárkáit leszámítva nem mindegy, hogy férfi vagy-e vagy nő.”