Schneider ZoltánPogány JuditCsikos Sándor
  • facebook
  • instagram
  • 2024. április 15., hétfő
    banner_bigBanner3
    banner_bigBanner4

    „Ilyenkor a színész is kutat magában, gyúrja a nyersanyagot” – Villáminterjú Mészáros Gáborral

    2022. február 25., péntek 06:06

    Mészáros Gábor most az Átrium és a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház közös produkciójában, A trianoni csatában próbál. Az előadást, melyet Urbán András rendez, március 12-én mutatja be a teátrum.

    Mészáros Gábor / Fotó: Mészáros Csaba

    Évek óta alapembere vagy a szabadkai Kosztolányi Dezső Színháznak és Urbán András rendezőnek. Sokszor játszottatok már Budapesten, de önálló bemutatóban még nem szerepeltetek együtt Magyarországon. Készültetek valahogy külön a budapesti munkára?

    Andrással sokszor dolgoztunk már együtt, jól ismerem a munkáit, a módszereit, a gondolkodását, de így, nagy csapattal, budapesti művészekkel, más környezetben még nem volt szerencsém vele dolgozni. Nagyon izgalmas találkozásnak tartom ezt a közös munkát, de nem készültünk rá külön.

    Amikor megtudtad, hogy Trianonról fogtok előadást készíteni, mi volt az első gondolatod?

    Trianon témájáról mindig az identitás, a nemzeti identitástudat gondolata, keresése, felülvizsgálása merül fel bennem. Fontosnak tartom, hogy az ember alkosson egy képet önmagáról, és az identitásunk megfogalmazása nagy szerepet játszik ebben.

    Van tabutéma Trianonnal kapcsolatban? Ha igen, akkor mi az?

    Számomra ez az asszimiláció, amely egy lassú, de biztos folyamat.

    Az előadás nem megírt színdarab alapján készül, hanem a próbafolyamat során, főleg a ti improvizációitokra épülve fog összeállni teljes előadássá. Mit követel a színésztől egy ilyen munkafolyamat?

    A próbafolyamat kezdetén a téma lényegének kutatása a fontos. Minél mélyebbrehatóbb vizsgálatot folytatunk a beszélgetések, viták során, annál pontosabban tudjuk felmutatni a lényeget a nézőnek. Ilyenkor a színész is kutat magában, gyúrja a nyersanyagot, és tulajdonképpen ezáltal építi a szerepet magában.

    Mészáros Gábor / Fotó: Mészáros Csaba

    Az előadás koncepciója, hogy trianon témában ütköztesse a határon túli nézőpontot az anyaországival. Hogyan látod, hasonlót gondolnak az emberek határon innen és túl?

    Szerintem a nézőpontok közti különbségben rejlik valahol a téma pikantériája, hiszen nem is gondolhatunk egyet, mivel a dolog kétoldalú. A határnak két oldala van, innen és túl. Egy biztos: a nyelv közös.

    Már szerepeltél egy különleges Átrium-produkcióban, a Fehér nyuszi, vörös nyusziban Szabadkán, amit egy színész csak egyszer játszhat el életében. Milyen élmény volt úgy színpadra lépni, hogy fogalmad sincs, hogy mi fog történni? Az is egyfajta improvizáció volt.

    Nagy kihívás volt önmagammal és a hivatásommal szemben is, hiszen az ismeretlen bizonytalanságot nézők elé vinni nem megszokott állapot. Ám abban a pillanatban, ahogy elkezdtem a darabot, egyfajta biztonságérzet lett úrrá rajtam, és valóban meg tudtam élni a történetet. Megtörtént. A Fehér nyuszi, vörös nyuszi eljátszása volt az egyik legszebb színházi élményem.

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram