A Nemzeti Színház színésze, Trill Zsolt két utolsó szerepében együtt játszott Törőcsik Marival, az Origo megkeresésére úgy fogalmazott, a színésznő halálával az utolsó nagy színész ment el abból a generációból.
„Színész a színészt a színpadon nem tudja átverni, ha Törőcsik Mari valamit akart, akkor nagyon izgalmasat tudott csinálni” – mondta az Origo megkeresésére Trill Zsolt, aki nem tudja elhinni, hogy Törőcsik Mari elment.
„A Szarvassá változott fiúban találkoztunk színpadon először, abban az előadásban anyámat játszotta. Csodálatos munka volt, és ő egészen különlegessé tette. Azt vettem észre, hogy volt benne bátorság, ami a színészek többségében nincs meg. Ki tudta próbálni magát idegenekkel és fiatalokkal, és ez nem csupán bátorság kérdése, de tudatos igény az újra, a kísérletezésre, önmaga határainak keresésére. Ő ezzel tudott hosszú ideig színpadon maradni. Mindig vállalta ezeket, hogy kiderüljön, hogy hol tart színészként. Biztos vagyok benne, hogy ha néhány évvel ezelőtt súlyosan nem betegedett volna meg, aminek következtében kómába is került, akkor 100 éves koráig színpadon van.”
Főiskolásként a Száz év magányban, Ursula szerepében látta életében először a színésznőt, de már akkor mély benyomást tett rá.
Később a Nemzeti Színházban közeli kollégák lettek, több darabban együtt játszottak, legutóbb Ibsen Brand-ben és Brecht Galilei életében, amely két utolsó szerepe Törőcsik Marinak, Zsótér Sándor rendezésében.