SZFESzarvas JózsefPsota IrénTünet EgyüttesMadách SzínházCsiky Gergely Színház
  • facebook
  • instagram
  • 2021. március 1., hétfő

    “Túlélési stratégiát” alkotott a kecskeméti tánctagozatnak Barta Dóra

    2021. január 30., szombat 09:48

    Folyamatosan zajlik az élet a Kecskeméti Nemzeti tánctermében, noha nem a megszokott menetrend szerint: megfeszített próbafolyamatok helyett a hangsúly most a táncművészek egyéni és csapatszintű fejlesztésén van, amelyhez Barta Dóra, a Kecskeméti Nemzeti tánctagozatának művészeti vezetője új eszköztárral rukkolt elő.

    Normál körülmények között sűrű próbafolyamatok váltják egymást a Kecskemét City Balett életében. A járványhelyzet miatt a programjuk most másképp alakul ugyan, de a munka intenzitása nem változott: van olyan nap, hogy négyféle tréningtípuson vesznek részt a táncművészek. Barta Dóra arra törekszik, hogy megragadják az egyéni és csapatszintű fejlődési lehetőségeket ebben az időszakban.

    Új mozgásformákkal ismerkednek a táncosok

    “Alkalmazkodva a mindannyiunkat érintő szituációhoz, a szakmai aktivitást keresem jelenleg is. Egy táncművész számára általában napi 6-8 óra tudatos mozgás szükséges ahhoz, hogy megfelelő formában, kondícióban maradjon. Felelősségemnek érzem vezetőként, hogy ezeket a feltételeket valamilyen formában továbbra is megteremtsem számukra. Elkészítettem ezért egy úgynevezett „túlélési stratégiát” erre az időszakra. Most olyan extra foglalkozásokat tudtam a napirendünkbe építeni, amelyekre máskor nem lett volna mód: ezek a jóga és a pilates. Mindkét mozgásforma nagyon hatékonyan alkalmas a táncos test karbantartására, mind a technikai fejlesztésre, mind pedig a prevencióra” – avat be az újdonságokba Barta Dóra.

    „A pilatest Schell Martin tartja, az astanga jógát pedig Spala Korinna. Olyan jógairányzatot kerestem a táncosaimnak, amely egyaránt fejleszti a képességeiket fizikai síkon, illetve ezeken az extrém gyakorlatokon keresztül segít nekik megtalálni a belső nyugalmat és kiegyensúlyozottságot, hiszen a mai ember számára fontos, hogy az ilyen alkalmakkor, rövid időkre megszülető harmóniát a későbbiekben, a fokozott munkatempó közepette és a stresszesebb napokon is meg tudja teremteni.” 

    A KCB művészeti vezetője úgy tartja, kiemelten fontos, hogy az együttes most is összetartson és együtt legyen, mivel a legszorgalmasabb táncos sem biztos, hogy otthon, a bútorokat széttologatva úgy tudna gyakorolni, mint a táncteremben, ahol adott a megszokott miliő és a társaság motiváló ereje.

    Négy előadással készülnek az újranyitásra

    A szakmai felkészültség szinten tartásáról Barta Dóra mellett Bajári Levente, a KCB balettmestere gondoskodik. Az ő vezényletével folyamatosan folyik a munka klasszikus balett fronton is. Repertoáron tartják továbbá az újranyitást követően várhatóan legkorábban műsorra tűzhető darabokat: “Új produkciónkat, a Szentivánéji álmot terveink szerint az évad végéhez közeledve mutatjuk majd be, már erre is tudunk készülni, továbbá a Csengő című vígoperának is részesei leszünk. A Hamupipőkéből, amelynek a premierjét ősszel tartottuk, még sok előadás vár majd ránk, illetve ott a Négy évszak is, amelyet közkívánatra vettünk elő, az szintén komoly törődést igényel.”

    Összekovácsolódott a csapat

    A 2020/2021-es évadra bővült a tagozat létszáma új tagokkal és gyakornokokkal, akik mostanra már remekül beilleszkedtek.

    “Amikor új táncosokat szerződtetünk, az egy érzékeny pillanat a társulat életében, hiszen kérdés, hogy az együttesen belül már működő kémiát hogyan befolyásolják az újonnan érkezők. Mindig arra törekszem, hogy inspiráló, motiváló teret teremtsek a beilleszkedéshez számukra. Fontos, hogy szakmailag és emberileg egyaránt összecsiszolódjanak a táncosok, hiszen csak így tudjuk a legmagasabb minőséget elérni Kecskemét City Balettként” – zárta gondolatait Barta Dóra.

    Fotók: Barta Dóra

    - Színházi pillanatok az Instagramon -