Újra a Pinceszínházban a Hello Again! – Egy párkapcsolati láncolatokat bemutató zenés e​lőadás

​Hosszas kényszerpihenő után február​ 25-én és 26-án​ újra műsoron ​lesz a Pinceszínházban ​​Michael John LaChuisa​ musicalje, ​a Hello Again!​ ​A párkapcsolati láncolatokat bemutató zenés e​lőadásban​ Fekete Linda, Ember Márk, Tóth Zsófia, Georgita Máté Dezső, Némedi Árpád/Ottlik Ádám​ szerepel.​​​

Arthur Schnitzler Körtánc című, örökérvényű férfi-nő története Michael John LaChiusa zenés átiratában született újjá a Pinceszínházban​.

​​Dicső Dániel állította színpadra az izgalmas „légyott kördarabot”, melyben a társadalom legkülönbözőbb rétegei találkoznak egymással.

Fotó: Herbszt-Véner Orsolya

A rendezővel ​a 2020-as premier előtt ​többek között arról is beszélgettünk, miért tartja izgalmasnak LaChiusa művét, és mi a legnagyobb kihívás a produkcióban.

Dicső Dániel elmondta, hogy bár a Hello Again​!​-t musicalnek hívják, a darab valójában sokkal közelebb áll a kortárs opera műfajához: a domináns könnyűzene mellett szerepelnek benne recitativók, áriák is​.​

A rendező felidézte, egy kamaraszínpadi zenés darab azért is izgalmas, mert nincs benne tánckar, nagy zenekar sem kíséri a szereplőket, a színészeknek kell mindent megoldaniuk showelemek nélkül, melyek egyébként a zenés műfaj sajátjai. 

Fotó: Herbszt-Véner Orsolya

„Kihívásnak tekintettem azt is, hogyan tudjuk gördülékenyen színre vinni a produkciót a musicalekre jellemző plusz elemek nélkül.” – árulta el. „Mivel a jelenetek a szexualitás köré kapcsolódnak, elsőre gondolhatnánk, hogy könnyed előadást láthatunk, de nem így van, igazából ez a szexus valaminek a hajszolása, az egymás kihasználása. A történetek bemutatják, ki van alá- vagy fölérendelt pozícióban. ​​Nagyon érdekes szerintem az a körkörösség, ahogy a szereplők kapcsolódnak egymáshoz.” –​ fűzte hozzá Dicső Dániel.

​Az előadás díszletét Szakács Ferenc, a jelmezeket Cselényi Nóra tervezte, a zenei vezetője Kéménczy Antal.​

Fotó: Herbszt-Véner Orsolya

Ezek a találkozások nem éppen horzsolásmentesek:

Egy utcalány egy katonával, egy katona egy nővérrel, egy nővér egy diákkal, egy diák egy feleséggel… De mindegy is „hogy hol, hogy kit, hogy mért”, egy azonban biztos, hogy​​ ezek a találkozások nem éppen horzsolásmentesek. A magasztos szerelem pillanatnyi szükségletté aljasul, amelyben a csillapíthatatlan vágy tetten érhetetlenül válik árulássá, hazugsággá, csalódássá vagy éppen bosszúvággyá. A végeláthatatlan érzelmi és testi adok-veszek közepette pedig csak akkor nyerhet bárki, amikor a másik éppen mindent elveszít.