Vadász Zsolt: „Egy Csárdáskirálynő előadás kapcsán ismertem meg a feleségemet”
2021. április 19., hétfő 09:40
A Budapesti Operettszínház április 23-án, 24-én és 25-én ismét a Csárdáskirálynőt streameli. Edwin szerepében Vadász Zsoltot láthatja a közönség, akivel az előadás és a karakter mellett az operett és a stream műfajáról készült interjú.
Forrás: Papageno
A teljes interjú ITT érhető el.
A kérdésre, emlékszik-e az első találkozásra a Csárdáskirálynővel, Vadász Zsolt elmondta: „Az operettet gyerekkorom hallottam először egy rádióközvetítésben, ami nem is a teljes mű, hanem csak néhány dal volt. Azok viszont annyira megtetszettek, a zene annyira elvarázsolt, hogy elkezdtem lemezen keresgélni. Megtaláltam, megvettem, rengeteget hallgattam, és csak ezt követően láttam a televízióban Szinetár Miklós klasszikus rendezését.”
Azt is elárulta, hogyan változott benned Edwin az évek alatt, és hogyan rakódnak egymásra benne és a karakterben az előadás élmények illetve a privát élettapasztalat: „A pályámon Edwin nem csupán azért meghatározó szerep, mert egy Csárdáskirálynő előadás kapcsán ismertem meg a feleségemet, Lukács Anitát, és tulajdonképpen ebben a darabban kötöttünk házasságot, hanem azért is, mert ahogy mondod, színészként folyamatosan érlelődött bennem Edwin szerepe. Ha csak a történetet magát nézzük, azt láthatjuk, hogy bár a főhősök elég fiatalok, énekelnivaló tekintetében és színészi átélésben ugyanakkor olyanfajta érettséget kíván, ami előadói tudásban csak évekkel később jelentkezik. Annyira mély érzelmek mozgatják Edwint, hogy a szerelem, a féltékenység, a bánat, a sírva vigadás valódi igazságát a pálya elején még nem minden esetben érzi és éli meg az ember. A karakter jellemzői adottak, a figurából és a műfaj játékstílusából nem lehet és nem is szabad kilépni, de a színpadi és a színpadon kívüli tapasztalatok egymásra épülnek, és ezek segítik a színészt, előreviszik a szerepek építését.”
A Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynőt 2019-ben mutatták be. A Margitszigeti Szabadtéri Színpadon nyáron láthatta először a közönség, szeptemberben került át az Operettszínházba.
Arról szólva, hogyan emlékszik a két premierestére, kifejtette: „Úgy érzem, hogy akkor és azóta is minden alkalommal, amikor játszhatjuk az előadást, sikerült Kálmán Imre művéhez méltó, ünnepi estéket teremtenünk. Vidnyánszky Attila személyében olyan rendező kezébe került az operett, aki közel tudott kerülni a darab lelkéhez, és azt nem a külsőségekből, hanem a történelemből és a figurák lelki világából építette fel. Persze, ez egy nagyon szép, látványos előadás is, ami Berzsenyi Krisztina jelmezeinek és Cziegler Balázs díszletének köszönhető.”