Virág Emese korrepetitor: „Cate Blanchett keményen megdolgozik a sikerért”

A kétszeres Oscar-díjas és az idén is jelölt Cate Blanchettet Virág Emese készítette fel a Tár című film zongoraművész-szerepére. Milyen volt az első találkozásuk? Mit adtak egymásnak ajándékba? Mi a véleménye a Kodály-módszerről? Erről kérdezte a HVG 360 oldalán Mátraházi Zsuzsa.

Virág Emesét elsőként arról kérdezte a HVG 360, miért lehet, hogy Cate Blanchett nem kért dublőrt a zenei szaktudást kívánó jelenetekben a filmhez: „Ez az egyéniségéből következik. Ő maximalista. Például húsvét napjára kérte az első zongoraórát. Amikor hetekkel korábban Rab Gyula operaénekes barátom megkérdezte, vállalnám-e egy híres színésznő felkészítését egy zongoratudást kívánó filmszerepre a budapesti forgatása három hónapja alatt, még bizonytalankodtam. Titkolták, kiről van szó”.

Virág Emese tartott attól, vajon mennyire fog tudni jól dolgozni az illetővel, akiről az első találkozó időpontjában sem tudta, hogy kicsoda és amikor kiderült, hogy a színésznő késik, arra gondolt, kezdődnek a megpróbáltatások.

„Olvasgattam, amikor megállt előttem egy magas, szőke hölgy, és kérdezte, én vagyok-e Virág Emese, mert ő Cate Blanchett. Megállás nélkül bocsánatot kért, elmondta, azért késett, mert a nagyfiával, aki szintén részt vett a forgatáson, béreltek egy autót, és eltévedtek a városban. Aztán felmentünk egy szobába, ahova beállítottak egy középkategóriájú pianínót. Megállapítottam magamban, ha ezen megtanul játszani, akkor semmilyen hangszer nem fogja zavarba hozni. Később tapasztalhattam, hogy jó a hallása, és hihetetlenül szorgalmas. Keményen megdolgozik a sikerért, a gázsijáért. Reggel ötkor kelt, este hétig tartott a forgatás, utána még zongorázott, vagy a karmester hölggyel Skype-on vezényelt. Számára nincs lehetetlen, addig dolgozik, amíg a célját el nem éri” – nyilatkozta Virág Emese.

A szakembert arról is faggatták, napjainkban Kodály országában elégedettek lehetünk-e a zeneoktatással. Azt felelte, büszkék lehetünk a Kodály-módszerre, de nekünk is nyitottnak kellene lennünk más metódusok iránt, hiszen improvizációra és kreativitásra összpontosító oktatási programok sora létezik.

A teljes interjú itt olvasható.