gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. november 23., szombat
    banner_bigBanner4

    Wunderlich József: „Az SZFE helyzete muníciót is ad”

    2021. január 1., péntek 06:00

    A padlás Rádiósa, A Pál utcai fiúk Bokája, A nagy Gatsby Jay Gatsbyje – Wunderlich József emlékezetes alakításait hosszasan lehetne sorolni. A Vígszínház fiatal színészével most mégsem egy új darab, hanem első szólólemeze kapcsán beszélgetett a Marie Claire.

    Fél éves kényszerszünet után szeptember közepén lépett újra színpadra. Ennek kapcsán kifejtette: „Óriási dolog volt, iszonyatosan felértékelődött a találkozás ereje. (…) Nem tudni, mi lesz a színházakkal. (…) Miközben a Vígszínházban duplán gyászolunk, hiszen szélsőségesen éltük meg Marton László és Eszenyi Enikő ügyét is. (…) Míg ezek még mindig feldolgozásra várnak, egyéb dolgok tetézik a helyzetet: a szakmába belekeveredett a politika, amihez hozzájött az SZFE ügye…”

    Wunderlich József szerint nem egyszerű most színésznek lenni, ugyanakkor az SZFE helyzete muníciót is ad: „Egyrészt dacot érzek, hogy márpedig én akkor is megmutatom, hogy az SZFE-ről jöttem, itt vagyok egy ekkora kőszínházban, és meg tudok csinálni egy nagy zenés főszerepet. Másrészt pedig az a szakmán belüli összefogás, amelyet most tapasztalok, jó érzéssel tölt el.”

    Első szólólemezéről, a SKIZóról szólva elárulta, az albumon 14 dal, 14 lelkiállapot kapott helyet: „Aránylag szemérmes ember vagyok, ez pedig egy meglehetősen intim hanganyag. Olyan vallomásokkal van tele a lemez, amelyeket a modern világban az ember a pszichológusának vagy a pszichiáterének mond csak el. A zenélés nekem olyan, mint másnak a meditáció. A zenén, a hangokon, a ritmusokon és a rezgéseken keresztül tudok a legmélyebbre jutni.”

    A Skizó is arra hívja fel a figyelmet, hogy ezer darabra repedt a világunk, és nem illeszkednek tökéletesen egymáshoz az elemek: „Nem illeszkedik a magánéletünk a munkánkhoz, nem illeszkedik az éjszakánk a nappalunkhoz. Amikor átlépünk egyikből a másikba, gyakran fájdalmat érzünk, hiányérzetünk van. Ahogy Nádasdy Ádám Maradni, Maradni című versében is van: „A változás szűk száján átcsúszni, az horzsolás.” Mert ott vannak a repedések. A művészet pedig szerintem olyan, mint a gitt: folyton rágódunk, rágjuk, rágjuk, hogy ezeket a repedéseket betömhessük vele.”

    Tamás Anita interjúja a Marie Claire-ben olvasható.
    2020.11.18 – 74,75. oldal

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram