A Nine-Kilenc musical premierjével kezdődik az év az Operettszínházban

Az új évad szeptemberben az eredetileg 2021 tavaszára tervezett Nine-Kilenc musical premierjével kezdődik a Budapesti Operettszínházban, amely Federico Fellini híres, önéletrajzi ihletésű filmje, a 8 és fél színpadi adaptációja.

A sors fintora, hogy az előadást a sorozatos leállások miatt több mint kilenc hónapja próbálják, ám – ahogy Balázs Zoltán, az előadás Jászai Mari-díjas rendezője fogalmazott – a misztikus kilencesen átlépve a próbaidőszak alatt kizárólag a tartalomra koncentrál, illetve arra, hogy az előadásban hogyan tudják tovább vinni a Fellini-örökséget, miközben valami egyedit alkotnak.

A három szereposztással tervezett előadás egy társulatépítő darab, amely igazi sztárparádét kínál, az Operettszínház többgenerációs sztárgárdája mellett vendégként látható a színpadon Bánsági Ildikó, Keresztes Ildikó és Szilágyi Enikő. Balázs Zoltán workshop-szerű színészvezetése és a koncepciózusan felépített elmélyült próbafolyamat eredményeként igazi szuperprodukció készül. Részletes szereposztás itt érhető el: https://bit.ly/3jNqVhE

A budapesti ősbemutató azért is egyedülálló, mert a Broadway-mű zeneszerzője, Maury Yeston hozzájárult a budapesti előadás bővített zenei anyagához, ennek köszönhetően az operettszínházi előadásban hangzik el majd először, ráadásul magyarul a Nine-Kilenc filmváltozatának három ikonikus slágere, a Cinema Italiano, a Take it All és a Guarda la Luna. A musical történetének – éppen évfordulós! – 40 éve alatt ez a három dal csak és kizárólag most fog színpadon felcsendülni, eddig csak a filmváltozatban volt hallható.

A színpadi tér semmilyen eddigi operettszínházi előadáséhoz nem hasonlít: a színészek szinte áttetsző elemek között mozognak,és ebben a közegben a három főszereplőnek, Dolhai Attilának, Homonnay Zsoltnak és a magyar szövegeket is jegyző Szomor Györgynek megvan a lehetősége, hogy teljesen a saját képére formálja Contini alakját.

A hatalmas alkotói energiákat ötvöző előadás számos további meglepetést tartogat, a művészek például olaszul és franciául is megszólalnak. A sokféle zenei műfajból merítő alkotás az Operettszínház Musical Együttese számára is rendkívüli lehetőségeket biztosít a tarantella, a flamenco, a vogue, a revü, a klasszikus és kortárs táncok által inspirált koreográfiák színpadi bemutatása által.

“Maestro Fellini szinte minden filmje beleillik a „besorolhatatlan műfajú” kategóriába, újszerű, szélsőséges és személyes fogalmazásmódja a különböző művészeti ágakban alkotók számára egyaránt inspiráló. Arthur Kopit és Maury Yeston nagy sikerű szerzeménye is ezt a sokszínű, többféle kultúrából és műfajból merítkező kaleidoszkópszerű teremtőjátékot testesíti meg, amely a rendezőtől és alkotótársaitól megköveteli az egyedi látásmódot, a stílusbeli változatosságot. Az összművészet nyelvén megszólaló alkotást a perszonális impulzusokból kirajzolódó találkozási pontok és az önleleplező, szatirikus fogalmazásmód teszik még érvényesebbé, igazán emberivé számomra” – nyilatkozta Balázs Zoltán rendező a produkcióról.

Forrás: Operettszínház