gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. november 22., péntek
    banner_bigBanner4

    „Kiment a görcsölés, maradt az egészséges izgalom” – Interjú Nagy Sándorral

    2022. november 24., csütörtök 07:50

    Műfaji mindenevő, egyazon elánnal énekel musicalt, örökzöldeket, mint amilyen beleéléssel játszik komikus és drámai szerepeket. Chaplintől ( Nagyvárosi fények )Ady Endréig ( Elfogyni az ölelésben ) képes átlényegülni csavargóvá vagy az élet, az elmúlás, a szerelem költőjévé. Szakmai sokszínűsége szerethető megjelenéssel, sármos külsővel társul. Talán éppen emiatt tudatosan ellene megy a szépfiús karaktereknek. A Madách Színháztól Kecskemétig jó néhány társulathoz, magánszínházhoz „bejáratos”. A Fórum Színházban öt éve játssza kirobbanó sikerrel Chazz Palminteri A hűtlenség ára című krimi komédiáját Pikali Gerdával és Németh Kristóffal hármasban, Bagó Bertalan rendezésében. Jelenleg élete első egyszemélyes  vígjátékára készül a Játékszínben, Teltház címmel.

    Nagy Sándor

    Mi vonzott A hűtlenség ára lelkiző, érzelmes bérgyilkosának a szerepében?

    Tony félig olasz családból származik, tíz évesen elvesztette a szüleit autóbalesetben.  Magára maradt a húgával, akit nagyon félt, de rossz társaságba keveredik, ezáltal a húgát is belerántja, aki áldozattá válik. Örök bűntudata, lelkiismeret-furdalása van emiatt. Elgondolása szerint rossz embereket öl meg, ahogy elhangzik a darabban:„ Akiket én kinyírok, azok is gyilkosok.” Így vagy úgy, de embereket tesznek tönkre. Tulajdonképpen szívességet teszek a társadalomnak azzal, hogy kivonom őket a forgalomból.

    Bravúros csavarokat tartogat a sztori attól kezdve, hogy a férj megbízást ad a felesége meggyilkolására odáig, hogy a feleségnek is van terve a bérgyilkossal…

    Elvileg két perc alatt le lehetne rendezni a helyzetet, Tony megvárja a hívást, kinyírja a csajt a lakásán, és vége a játéknak. Ám ahogy elkezdenek beszélgetni, a nő a szexusával, a lágyságával megtöri őt, teljesen elbizonytalanítja a dolgában. Tony önmagában vicces figura az esendősége miatt. Pszichológushoz jár, aki még nála is jobban orvosi segítségre szorul. Próbál a felszínen okosnak tűnni, de ha belekérdeznek, zavarba jön. Jószívű, megbízható, el is hangzik a darabban, hogy „azért választott engem a férjed, mert én vagyok a legjobb. Mindig elvégzem, amivel megbíznak és megtartom, amit ígérek.” Szorult helyzetbe kerül, nem feltétlenül tudja teljesíteni a megbízatását. Rengeteg pénzzel tartozik, ha nem fizet, neki is vége. Az erkölcs és a szakmája között dilemmázik. 

    A hűtlenség ára

    Milyen további lehetőségeket látsz a Fórum Színházban?

    Tervezünk közös munkákat Németh Kristófékkal, de konkrétumok még nem hangoztak el. Úgy látom, manapság nagy létjogosultsága van a Fórum Színház -féle magánszínházaknak, az igényes szórakoztatásnak. A hűtlenség árát ötödik éve játsszuk az ország különböző pontjain. Szentendre és a 6Szín Teátrum a két fix játszóhelyünk. Nagyon szeretek Németh Kristóffal és Pikali Gerdával játszani ebben a műfaját tekintve krimi vígjátékban, amit mégis inkább vígjátéki elemeket tartalmazó kriminek neveznék. Nagy utat kell bejárni benne a felszínes röhögéstől a lelki mélységekig. Valljuk be, nem vicces helyzet, hogy egy férfi bérgyilkossal akarja eltetetni a feleségét, ami vagy sikerül, vagy nem. A férfi szempontjai is kiderülnek idővel. Jön egy másik nő, aki sokkal jobban felnéz rá, mint a felesége, isteníti őt. Ha hitelesen és igazul csináljuk, akkor ez egy nagyon komoly téma. Nem állítom, hogy minden házasságban eszébe jut valamelyik félnek, hogy de jó lenne, ha nem élne a másik. Ugyanakkor vannak helyzetek, kapcsolatok, bizonyos emberek, akikkel kapcsolatban azt érezzük, ha lenne nálam pisztoly, főbe lőném, mert annyira felidegesített. Természetesen nem tesszük meg, de gondolat szintjén ott mocorog bennünk.

    Viszonylag új színfolt a pályádon, hogy rendezel is. A Veres1 Színházban a Pletykafészek és a Black Comedy című darabokat vitted színre. 

    Az 1×3 néha 4-et is megrendeztem náluk, hihetetlen nagy sikere van. A Pletykafészek azért volt érdekes, mert tíz nappal a premier előtt még sehol nem tartottunk a próbákkal. A felkért rendezőt leváltották. Lett volna pár javaslatom, hogy kik értenek a műfajhoz, de az igazgató közölte, hogy rám gondoltak. Így hát nem volt időm megijedni. A Black Comedy sajnos rosszkor jött, a Covid okozta megállások, bezárások miatt vagy ötször nekiugrottunk, mire nyolc hónap alatt végre sikerült lepróbálni. Kénytelenek voltunk streamelni az előadást, szörnyű élmény volt nézők nélkül játszani.

    Mi érdekel a rendezésben? 

    Az érdekel benne, hogy milyen a másik oldalon lenni. Mivel rengeteg vígjátékot játszottam, sokat ellestem a műfajból többek között Gálvölgyi János, Haumann Péter mellett. Szente Vajk is nagyon érti a vígjátékok irányát, tempóját. Nagyon szeretem a színész- rendezőket, mert tudják milyen a másik oldal. A nem színész rendező nem feltétlenül tudja. Én például olyan színész vagyok, aki képtelen megtanulni üres mondatokat, bár sok helyzetben jó lenne, ha már az olvasópróbára tudnám a szöveget. Sokkal könnyebben tanulok, ha a cselekményt a szóhoz illeszthetem. Most éppen egy hatvan oldalas szöveggel dolgozom, egyedül a színpadon a Teltház című vígjátékban. Egy Michelin-csillagos étterem egyik call centerese vagyok, aki mindenféle castingokra jár bízva abban, hogy egyszer bejön egy nagy Broadway produkció főszerepe, ami kirobbantja a nihilből. 

    Halálugrás” egyedül kiállni a színpadra?

    A hűtlenség ára

    Nagy felelősséggel jár. A nehézség abban is rejlik, hogy közel negyven férfi és női karaktert kell hoznom hangban és figurában, mindegyiket olyan karakteresen, hogy elváljanak egymástól. A nézőnek egy percig nem juthat eszébe, hogy egyik hasonlít a másikra. Nagyon hiszek a forma és a tartalom egységében, miközben minden figurának teljesen más a gondolati- és hitrendszere. 

    Az évek múlásával úgy tűnik, hogy egyre nő a tét, az önfeledt komédiázás mellett megtalálnak fajsúlyos témák, sorsok. Belső igényed van rá? 

    Nyilván. A Madách Színházban csináltuk az Én, József Attila című zenés előadást rengeteg prózával, verssel. Nagyon nagy mélységeket kellett megjárnom benne. Viszont évente csak egyszer játszottuk, ezért visszaadtam. Sokkal értékesebb anyag annál, mint hogy minden évben elővegyem, újratanuljam, próbáljam, majd mire belejönnék, addigra vége van a szériának. Úgy voltam vele, inkább elengedem, mert így nem tudom megadni a tiszteletet az ügynek. 

    Szenvedély, szenvedés, fájdalom, önpusztítás, betegség, mámor gyönyörű sűrítménye a Madách Színház film-szín-játéka Nyáry Krisztián darabjából Ady Endre utolsó éveiről. Chaplin után Ady megelevenítése kivételes színészi megmutatkozás a részedről.

    Szirtes tanár úr kért fel erre a feladatra. Rendkívül boldog voltam, amikor megtudtam, hogy Horgas Ádám rendezi az Elfogyni az ölelésben film-szín-játékot. Nagyon különleges a hangulata, a képi világa. Remek partnerekkel dolgozhattam együtt az Ady nagy szerelmeit, Lédát, Csinszkát és Zsukát megformáló Botos Éva, Kelemen Hanna és Kakasy Dóra személyében.

    Gondoltad volna, hogy egyszer megtalál Chaplin, Ady, József Attila szerepe?

    A hűtlenség ára

    Nem akartam színész lenni, ehhez képest már rég túlteljesítettem a tervet. Orvosnak vagy lelkipásztornak készültem, de aztán elkezdtem vendéglátózni, zenélni. Ha valaki 13-14 évesen megkérdez, hogy gondolkodom- e a színészeten, biztosan nemet mondok rá. Nagyon visszahúzódó srác voltam. Ha mondanom kellett pár sort a reformátusok karácsonyi műsorában, biztosan belesültem, előtte egy hétig nem aludtam. Az iskolában rettegtem, nehogy kihívjanak a sorakozónál. 

    Mikor szűnt meg ez a fajta félelem a szerepléstől?

    Amikor elkezdtem zenélni. A DoktoRock színtársulatban Kisvárdán, 1994 nyarán az István, a királyban statisztáltam életemben először. Ott megcsapott szele annak, hogy egy vadiúj közösségben kerültem, ahol mindenki egy cél felé tart. Megfogott a csapatszellem, az, hogy milyen hatást lehet elérni a hiteles színjátszással.

    Izgulós, lámpalázas színész vagy amúgy?

    Pályakezdőként megfelelési kényszerem volt, már a főiskolán, de még később is, amikor kimentem a nagybetűs életbe. Azzal együtt, hogy előtte már játszottam Miklós Tibornál a Piccolo Színházban. Friss diplomás színészként van az emberben egy olyan érzés, hogy na most akkor oda kell tenni magad. Hála Istennek beindultak a dolgaim, a Madách Színházhoz kerültem a Volt egyszer egy csapat című előadásba, aztán elindult az Adagio énekegyüttes is. Végigkísért a vágy, hogy remélem, szeretni fognak, tetszeni fog, amit csinálok. Így 42 évesen az izgalom átfordult abba, hogy minél tökéletesebben tudjam hozni a szerepemet aznap este. Kiment a görcsölés, maradt egy egészséges izgalom, remélve, hogy minél többet képes vagyok kihozni magamból.

    Nem tartozol társulathoz. Hosszú távon nagyobb fantáziát látsz a szabadúszásban, mint a társulati létben?

    Nagyon szívesen lennék társulati tag, viszont egy társulatban soha nem fizetnek annyit, hogy abból lazán meg lehessen élni. Amikor Rudolf Péter megkapta a Vígszínházat, még együtt játszottuk a Szomorú vasárnapot, gyönyörű előadás lett Péterrel, Nagy-Kálózy Eszterrel, Horgas Ádám rendezésében. Nagyon jólesett, hogy  felajánlotta, üljünk le, és ha gondolom, beszélgessünk arról, hogy leszerződnék- e a Vígszínházba. 

    Egy időben eléggé túlhajszoltad magad, havi harminc- harmincötöket játszottál.Visszavettél valamit a tempóból?

    A Covid alatt elkezdtem mantrázni, hogy semmi értelme annak, ha harmincötöket játszom. Húsz különböző darabom futott. Hétvégente dupla előadás, egy héten összesen kilenc. Emellett semmi életem nem volt. Akkor azt mondtam magamnak, ezentúl fele annyit vállalok kétszer annyiért. Csináltam már annyi mindent, nem kell mindig jelen lenni, mindent elvállalni. Nincs bennem rossz érzés amiatt, hogy a mostani időszak nem nekem kedvez a Madách Színházban. A zenés repertoáromból két előadás maradt meg, a Nyomorultak és a Meseautó. Manapság már szinte csak prózát játszom, azon belül is vígjátékokat a Játékszínben, a Fórum Színházban, az Orfeumban. Utóbbiban az Apád füle vacsoraszínházi előadást Adorjáni Bálinttal, Elek Ferenccel, Fenyő Ivánnal, ami arról szól, hogy a férfiak hogyan élik meg a házasságkötést, a gyerekvállalást.

    Milyen elképzelések mentén gyakorlod a hivatásod? Felmerül bármi szerep a kívánságlistádon ?

    Nem agyalok ilyesmin. Azt viszont tudom, hogy filmezni szeretnék. Szívesen kipróbálnám magam egy fajsúlyosabb szerepben. Legutóbb a Most vagy soha! című nagy kiállítású Petőfi filmben forgattam, rengeteg helyszínen, a Budai Vártól Komáromon át a fóti stúdióig. Emich Gusztáv könyvkereskedőt alakítom, aki elég jó pénzért megvette Petőfi verseit, köteteit. Mai szóval élve amolyan menedzsere lehetett. A mi kis falunk RTL sorozatban szintén karakter szerepem van, Szabó Győzővel párban kelekótya rendőrök vagyunk. Kapitány Iván, a sorozat rendezője egyszer felhívott azzal, hogy mi lenne, ha Sulyok zászlósról kiderülne, hogy szeret szintetizátoron játszani. Azt hittem, viccel, hiszen kilenc évig magam is azt csináltam!

    Szerző: Szentgyörgyi Rita

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram