gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. november 22., péntek
    banner_bigBanner4

    Hogy kell bánni egy 150 éves ruhával? Miként hat a Netflix a divatra? – Podcast Szlávik Juli jelmeztervezővel

    2021. május 8., szombat 10:37

    Ő álmodta meg az erdőben bujkáló szabadságharcosok és a VAN főhősének öltözetét. Szlávik Juli jelmeztervezőt először mindig az ember érdekli, akit öltöztet, és csak utána foglalkozik a ruhával. Hogyan kell bánni egy 150 éves ruhával? Milyen hatással van a Netflix a kortárs divatra? A podcastot a magyar.film.hu készítette.

    Forrás: Filmhu

    A podcastból kiderül, hogy Szlávik Juli gyerekkora óta otthonosan mozog a színház és film színfalai mögött: édesanyja, Szakács Györgyi jelmezeket, édesapja, Szlávik István pedig díszleket készít. Elmesélte, milyen volt gyerekként műhelyből színházba, színházból forgatásra menni a szülei oldalán.

    Egy magyar szakos diploma, divatújságírás és öltöztetés után hamar rájött, hogy a jelmeztervezés lesz az útja. Kárpáti György Mórral régre nyúlik vissza a barátsága és a munkakapcsolata, György első rövidfilmeit és a Guerillát is közösen készítették. Elmesélte hogyan kezdett el SZFE-s vizsgafilmekben és az Ódry Színpadon dolgozni, Reisz Gábor kisfilmjeiben és a VAN-ban is.

    Szlávik Juli

    Juli a forgatás és színházi előadás első fázisától kezdve szeret jelen lenni és megismerni a karaktereket, a legvégső döntéseket viszont csak a színész megismerése után hozza. “Fontos, hogy hogyan törli meg az orrát, hol és hogyan izzad, mit érez, milyen ember, hova rakja le a táskáját, ha belép az ajtón – ebből indul el egy ruha”– mondja. A Guerilla szabadságharcosainak ruháiért a hatalmas családi jelmeztárhoz ment vissza, de sok filmhez a város különböző régiség- és használtruha-üzleteit járja körbe. Beszélgettek a kihalóban lévő szabókról és öregítő mesterekről, és a kedvenc korszakáról is. 

    Külföldi példákat behozva átbeszélték Pozsonyi Jankával az utóbbi évek legsikeresebb kosztümös sorozatainak, A vezércsel és A Bridgerton család ruháinak hatását. Juli elárulta, hogyan lehetséges, hogy mindig ugyanaz a 4-5 világhírű jelmeztervező kapja az Oscart, mennyiben változik a munkája a streaming berobbanásával, és hogy lehet-e környezettudatosan jelmezt tervezni.

    Forrás: Filmhu

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram