A pünkösdi hétvégén egy sokak által kért vígjátékot, a Tesztoszteront tekinthetik meg a Jászai Mari Színház nézői, ami a szokásos 3 nap helyett a teljes ünnepi hétvégén, azaz 4 napon keresztül elérhető lesz online kínálatukban.
Ajánló a darab elé:
Egy félresikerült esküvő után hat férfi érkezik ziláltan, megtépázva a tervezett lakodalom helyszínére. Egyetlen pincért találnak ott, akit azonnal magukkal rántva, zárt ajtók mögött megkezdik a nem éppen hétköznapi mulatságot.
A krimis felütéssel induló történet úgy adagolja nekünk a titkokat, ahogy a pincér tölti meg a poharakat. Ahogy új és újabb üvegek nyílnak, egyre többet tudunk meg az elmaradt esküvőről, családi viszályokról, súlyos vagy éppen nevetséges frusztrációkról, el nem törölhető emlékekről, melyek életüket a legmélyebb szintekig meghatározzák; legfőképp pedig azokról, akikhez mindennek a nagy része köthető: a nőkről. Vagyis, ahogy a férfiak látják őket és általuk saját magukat is.
Ez a nyers, szókimondó komédia, miközben sokszor röhejessé is teszi őket, valójában húsig hatoló mélységgel beszél a férfiakról, hiszen maguk között vannak, megmutathatják azt az oldalukat, amit elrejtenek a nők elől, vagy akár saját maguk elől is. Pedig talán ezzel kellene kezdeni.
Horváth Illés rendező az előadásról:
„Ez az első rendezésem a Jászai Mari Színházban, de nézőként sokszor voltam már Tatabányán. Rendkívül színvonalasnak tartom az itteni előadásokat, ezért nagyon örültem, amikor Crespo Rodrigo igazgató felkért Andrzej Saramonowicz darabjának megrendezésére. Ez egy kortárs lengyel dráma, amely óriási nemzetközi sikernek örvend, Lengyelország különböző városaitól kezdve Bulgárián és Csehországon keresztül Törökországig számtalan színházban bemutatták, Magyarországon ez lesz a második színrevitele.
A darab egyik specifikuma az „egyneműség”: hét férfiszereplő játszik benne, nincsenek női karakterek. Ilyen alaphelyzettel eddig sem színészként, sem rendezőként nem találkoztam. Eleinte nem is tudtam elképzelni, hogyan tud ez működni, hiszen a nemek közti feszültség alapkonfliktus szinte minden színdarabban. De miután elolvastam a darabot, rájöttem, hogy ez a történet csakis egy ilyen izolált és „egynemű” térben beszélhető el, és nagyon megszerettem az ötletet. Maga a sztori egy elmaradt esküvő helyszínén, egy vendéglőben játszódik, ahova feldúltan betoppan a násznép hat férfitagja. Csak egy pincér van ott, aki viszont ki van fizetve aznapra, így nem tehet mást, mint hogy kiszolgálja a vendégeket. Elkezdenek inni, beszélgetni, és a történet előrehaladtával, mint a jó krimikben, sok mindenre fény derül: hogyan is jutottak a szereplők idáig, miért maradt félbe az esküvő… Az erős krimiszál mellett rengeteg lelki tartalom kerül felszínre az előadásban.
Bármilyen furán hangzik, zenés előadást tervezek. Az esküvői zenekarnak a helyszínen maradtak a hangszerei, így a szereplők a maguk esetlenségével néha megragadnak egy gitárt vagy leülnek a szintetizátorhoz, és rázendítenek egy-egy dalra. Ebben Zságer-Varga Ákos lesz a segítségünkre, aki az összes eddigi előadásom zenéjét szerezte. Persze nem musicalt tervezünk, de a zene fontos része lesz az előadásnak, még ismerős dallamok is felcsendülhetnek.”
Szereplők: Mikola Gergő, Végh Péter, Maróti Attila, Gulyás Hermann Sándor, Jászberényi Gábor, Figeczky Bence, Király Attila.
Fordította: Pászt Patrícia. Díszlet: Vereczkei Rita. Jelmez: Gálvölgyi Anett / Miovác Márton. Zene: Zságer-Varga Ákos. Dramaturg: Horváth János Antal. Súgó: Tóth Bianka. Ügyelő: Kánai Gergely. Rendezőasszisztens: Ádám Dorottya. Rendező: Horváth Illés.