„Magamról és a női lélek megannyi arcáról mesélek ebben az estben” – mondja Csákányi Eszter az Orlai Produkciós Iroda és a Füge közös produkciójáról, melyet május 27-én tűz műsorra a SzínházTV.
Ajánló a darab elé:
A téma örök. Nők – végletes lelkiállapotban. Nők, akik alárendelik magukat a férfinak, akik hiába várakoznak a megbeszélt randevún, akik kiszellőztetik a lakásból a magányt, és akik mégis mindig életben maradnak. Csákányi Eszter mutatja be őket nagy empátiával és rokonszenvvel, humorral és öniróniával.
A produkcióról Csákányi Eszter szavaival:
„Nagyszerű munkatársaim vannak, akik sokat segítenek. Legnagyobb segítőm egy régi barátom, Zöldi Gergely. Amikor elkezdtünk közösen gondolkozni, mutatott különböző anyagokat, zenéket, dalokat, szövegeket. Meghallgattuk, elolvastuk őket, alakítottuk a dalokat, dolgoztunk velük. Keresgéltünk. Lassan ment, mert sok minden eszünkbe jutott, amire ki kellett térni. Elvetettünk dolgokat, aztán visszatértünk rájuk, mert kiderült, hogy valami valakinek még is jobban tetszik. Ott volt velünk Wagner-Puskás Péter, aki a zenei stílusért felelős. Vele mindig arra jutottunk, hogy az jó, ha nem úgy csináljuk a dalokat, ahogy azok eredetileg elhangzottak, hanem megbolondítjuk, magunkra alakítjuk a ritmusukat és a hangzásukat. Kitaláltunk egy szálat, ami aztán vezetett minket. Ezen keresztül egyre beljebb megyünk a történetbe, egyre mélyebbre, és így mesélek arról, hogy hogyan éltem végig az életemet. Olyan lett, mint egy monodráma.
(…) Az aznapi hangulatomon is múlik, hogy milyen lesz az előadás. A közönségtől is nagyon függ. Közel vannak a nézők, ez egy intim este. (…) Sokat improvizálok benne, főleg szövegeket. Előfordult már olyan is, hogy úgy döntöttem az egyik dalt nem éneklem el, inkább egy másikat. A pillanat a lényeg, hogy életre keljen. Ettől jut el a nézőknek a lelkéhez. Érzik, hogy nem száz évvel ezelőtti dolgokról beszélek. (…) Ez egy teljes komplex kép egy emberről. Ehhez olyan zenéket, irodalmi anyagokat választottunk, amik egy része kevésbé ismertek ugyan, de nekem sokat jelentenek, fontosak az életemben.”
Az előadásról kritikus szemmel:
A tökéletes feloldódás, amit Csákányi vérprofi természetességgel idéz elő.
Kompakt történetek a női lélekről. (Tiszatáj)
Csákányi zenés estje azért is olyan üdítő, mert telt énekének, sugallatos színészi jelenlétének pompásan megrajzolt íve van, mélységek és magasságok váltakoznak benne, erő és gyengédség, frivol humor, könnyedség és csillámló irónia. (Revizor Online)
Csákányi úgy szól a nézőtéren ülő nőkhöz, hogy közben a férfiak is tökéletesen értik, miről beszél, és olyan természetességgel adja elő magát, hogy az élő koncert szinte észrevehetetlenül válik egy színésznő keserédes vallomásaival átszőtt spontán sanzonestté. (Dívány.hu)
Egyszemélyes színház ez, zenével – több egyszerű koncertnél. (…) Az előadás ereje ebben a személyes jelenlétben van, amely roppant intenzív. (Mezei néző blog)
A stáb:
Dramaturg, szövegíró: Zöldi Gergely
Billentyűs hangszerek: Wagner-Puskás Péter
Ütőhangszerek: Kovács Norbert