KulisszaJózsef Attila SzínházHerczeg TamásSZFECrespo RodrigoHorgas PéterRadnai Márk
  • facebook
  • instagram
  • 2021. január 21., csütörtök

    Egy magyar színésznő kalandjai Berlinben – Podcast Bazsó Adriennel

    2020. április 24., péntek 07:05

    Ötször próbálkozott a magyar Színművészeti Egyetemre bejutni, nem vették fel, ezért Berlinbe költözött, elvégezte az ottani színiegyetemet. Azóta rendez illetve játszik a német fővárosban.

    Bazsó Adriennt Ilyés Lénárd kérdezte a Metro Works podcastjában. A színésznő mesélt külföldi pályájáról, színházpedagógiáról, Néder Panni rendezővel való közös munkáiról és arról, hogy milyen előadásokat készít a Berlini Opera falai között.

    “Nyolc hónapig nem jártam egyetemre. Először gőzerővel elkezdtem nyelvet tanulni. Közben egy kávézóban dolgoztam, először mosogattam, aztán amikor jobban elkezdtem beszélni, akkor kimehettem a vendégekhez, kávét készíthettem, sütiket vághattam… És minden ingyenes színházi workshopra elmentem. Ez volt az első időszak… ” – mesélte a kezdetekről Bazsó Adrienn.

    “Aztán egy színházterápiás workshopon kezdtem el beszélgetni egy fiatal színésznővel, aki elmondta, hogy ő színházpedagógiát tanul mester szakon, amiről én még nem is hallottam. Elmondott róla pár mondatot és rájöttem, hogy nagyon érdekelt ez a szak. Elárulta, hogy van egy honlap, ahol minden információ elérhető és én teljesen el voltam ájulva, hogy mennyi mindent lehet ezen a szakon tanulni. Láttam, hogy a jelentkezésig még maradt egy hét, úgyhogy jelentkeztem. A portfólióm alapján behívtak még két rostára, majd kiragasztották a nevem az üvegajtóra. Itt tanultam két évig… Az egész színházi világot egy rendszerbe rakta az egyetem. És ez nekem nagyon fontos volt” – mondta a színésznő.

    Bazsó Adrienn

    Néder Pannival az első közös munkánk a Mikor szeretkeztél utoljára egy hegy tetején?. Ez a produkció úgy született, hogy Pannit felkérték, rendezzen előadást egy fesztiválra a másik színművészeti egyetemen, ahol ő vendéghallgató volt. Nagyon örült a felkérésnek, majd teljesen betojt attól, hogy nem tudja mit rendezzen, hogy ő egy kelet-európai kislány, sok félelme van és vajon hogy tudja megszólítani a nagy, okos, német nézőket? Ez a helyzet és állapot lett a kiindulás alap az előadáshoz. Elkezdte leírni azokat a gondolatokat, amik akkor foglalkoztatták….”

    “Többsíkú előadás lett, azokat a kérdéseket tette fel magának, hogy “miről írjak? Miről rendezzek?”… Az egész szöveg egy önreflexív gondolatfolyam, ami a társadalmi témákból és ebből a megfelelési kényszeres szituációból eljut odáig, hogy igazából engem egyéni szinten érdekel a társadalmi felelősségvállalás és ezért most magamról és magunkról fogunk mesélni.”

    Corona Medley #2 | Loneliness from soMermaids on Vimeo.

    Korona vegyes című karanténduett Néder Panni rendezővel.

    Adrienn korábban felkerült a Forbes 30 év alatti tehetségeket összegyűjtő listájára is, ekkor a magazin interjújában elmondta: „A német színháznak egész más hagyományai vannak, mint a magyarnak, sokkal többféle irányzat van például. (…) Egyfajta távolságtartásra neveltek a munkával szemben, de ez nem jelentette a szenvedély hiányát”.

    A kérdésre, miért sikerült Németországban az, ami Magyarországon nem, úgy válaszolt: „Amikor egy ismeretlen országban, egy ismeretlen kultúrában kell új életet kezdened, egy teljesen új nyelvet megtanulnod, kicsit magad is újraépíted, egyfajta önismereti úton mész keresztül. Volt lehetőségem átgondolni, miért nem sikerülhetett korábban, és ami nagyon fontos, teljesen tiszta lappal indulhattam megint. Tényleg úgy éreztem magam, mint egy üres, fehér lap. De hozzájárult a német nyelv speciális felépítése is. Németül nem kezdhetsz úgy el egy mondatot, hogy nem tudod, mi lesz a vége. Jól át kell gondolnod, mit is akarsz mondani, ez megváltoztatja a gondolkodásmódodat. Valami ilyesmi történt velem is.”

    A teljes interjút itt olvashatja.

    - Színházi pillanatok az Instagramon -