Ellinger Edina a Budapest Bábszínház vezetője: “Minden fájdalmával együtt hálás vagyok ezért az egy évért”

Lassan egy éve vezeti a Budapest Bábszínházat, ez alatt az idő alatt pedig számos olyan feladattal kellett megbirkóznia, amelyek a koronavírus-járvány miatt érték a kulturális szférát. Ellinger Edinát a Deszkavízió kérdezte.

A teljes interjú ITT érhető el.

“Nagyon gyorsan elröppent ez a tíz hónap! Sorsszerűnek találtam, hogy két héttel azelőtt lettem 40 éves, mielőtt hivatalosan átvettem Meczner Jánostól a színház kulcsait. Már akkor éreztem, hogy különleges év áll előttem, ám arra nem számítottam, hogy ennyi nehézséggel kell megküzdenünk. Azt érzem – és ezzel biztosan sokan vagyunk így –, hogy nem igazgató vagyok most elsősorban, hanem inkább válságmenedzser. Ennek ellenére egyetlen percét sem bánom az elmúlt időszaknak, mert rengeteget tanultam” – árulta el Ellinger Edina, aki minden fájdalmával és nehézségével együtt hálás ezért az egy évért, mert a társulat fantasztikus csapatként zárt össze.

Ellinger Edina azt tartja a legfontosabb változásnak, hogy művészeti tanáccsal kezdett el dolgozni: “Hiszek a csapatmunkában, mert így több aspektusból tudjuk megvizsgálni a színházat érintő művészeti kérdéseket.”

Újdonság az is, hogy decembertől elkezdték streamelni az előadásaikat Bábfilmszínház néven: “A második hullám érkezésére szerencsére már elő tudtunk készülni. Leszerződtünk a Pilvax Studio-val, akik hat kamerával veszik fel az előadásainkat. Hosszas megbeszélések alapján az a döntés született, hogy rögzített streamet fogunk sugározni. Ennek két oka van: egyrészt így kevesebb a technikai esetlegesség, másrészt a társulat egészségének a védelme. Mivel maszk nélkül, tesztelést követően csak egy alkalommal kell eljátszani az előadásokat a színészeknek, és kevesebb a kockázat egymás megfertőzésére. (…) Nagy tanulás ez mindannyiunk számára. (…) A bábszínház alapvetően technikai műfaj és fizikálisan is megterhelő. Gyakran előfordult, hogy hat órán keresztül kellett tartani a paraván fölött a bábokat, amikor rögzítettük az előadásokat. Emellett a színészeknek az is kihívást jelentett, hogy végig megtartsák azt az állapotot és energiaszintet, amit megkívánt az adott szerep. (…) A normál streamjegy mellett nálunk is elérhető a családi jegy, amivel a nézők támogatni tudják a Bábszínházat. Azt kell mondanom, hogy jól működik a dolog, mert nagyon sokan választják ezt a lehetőséget, ami különösen szívmelengető érzés az egész társulat számára.”

Ellinger Edina azt is elárulta, hamarosan felkerül a Bábfilmszínház műsorára a Pallai Mara főszereplésével Hoffer Károly rendezésében készült Apa lánya, a Szilágyi Bálint által jegyzett Esti Kornél, illetve látható lesz a negyedéves bábszínész osztályom Anima című vizsgaelőadása, amely a Színház és Filmművészeti Egyetemen készült.

“Ez utóbbira különösen büszke vagyok, mert ez a mi bábműfajról alkotott közös ars poeticank” – tette hozzá.

A teljes interjú ITT érhető el.