KulisszaVígszínházSzarvas JózsefHegedűs D. GézaBródy VeraMácsai Pál
  • facebook
  • instagram
  • 2021. január 25., hétfő

    Fekete Zoltán, a Komische Oper művésze: “Jelzi az élet, hogy valami újba kell kezdeni”

    2021. január 7., csütörtök 15:06

    3 évet töltött Frenák Pál társulatában, utána került be Roman Polanski rendezésébe, a Vámpírok báljába. Abban látta a musical külföldi koordinátora, és az ő meghívására került ki négy hónapra Belgiumba, ugyanebbe a darabba. Antwerpen után Stuttgart következett, majd Berlin, ahol aztán le is telepedett. Fekete Zoltán, a Komische Oper táncos-musicalszínésze 10. évét tölti Németországban. Az Új Szó kérdezte. 

    A teljes interjú ITT olvasható.

    Annak kapcsán, hogy idén a covid miatt alig léphetett színpadra, Fekete Zoltán elmondta: “20 éve vagyok a pályán, bár előtte is táncoltam már divatbemutatókon, zenés televíziós műsorokban és a Friderikusz-show-ban. Hivatásos táncosként az első szerződésemet 2000-ben kaptam. Előbb a Seratti táncegyüttes tagja voltam, majd a Szegedi Baletté, utána pedig a Frenák Társulaté. Ilyen aktív húsz év után tisztelettel viselem, hogy táncosként ennyi volt. (…) Én most egyfajta megnyugvást érzek. Nem az történt, hogy kirúgtak a színházból, mert kiöregedtem a táncból, hanem bezárta kapuját a Komische Oper. Így jelzi az élet, hogy valami újba, másba kell kezdeni. (…) Nem én vallottam kudarcot. Az egész szakmát lelőtték. Koreográfusként viszont tovább dolgozhatok” – mesélte a művész.

    Arról szólva, hogy lett annak idején Frenák Pál táncosa, úgy fogalmazott: “A Szegedi Balettben táncoltam, de mindig arról áradoztam, hogy szerelmes vagyok Frenák Pali minden munkájába. Felhívtam egy idő után végtelen félelemmel vegyes tisztelettel, és behívott, hogy nyomjunk le egy tréninget, és meglátjuk, tudunk-e együtt dolgozni. Természetesen ez még nem egy konkrét szerződési ajánlat volt. Beálltam a többiek közé, és az alapján, amit Pali akkor látott bennem, el is dőlt minden. Megfogta a kezemet, a vállamat, és azt mondta, oké, nekünk ez menni fog. Palinak van egy belső mutatója. Ő egyből megérzi, kivel tud dolgozni. Elmentem egy próbára, és ott maradtam nála három évre.”

    A kérdésre, az alatt a 10 év alatt, amióta Németországban él, mennyire vette fel a német mentalitást, kifejtette:

    “Itt mindenhez kell egyfajta szabálykövetés. És én ezt is a magamévá tettem. A feleségem szerint túlságosan is. Akkor is megállok a piros lámpánál, ha semmi nem jön. Megvárom, míg zöldre vált. Fegyelmezett vagyok. (…) Letettem a német nyelvvizsgát, és most egyetemre járok. És bár nem dolgozom, megkapom a fizetésem hetven százalékát. De ha ez nem lenne, akkor is meg tudnánk élni a gyermekünkkel együtt pusztán a feleségem keresetéből. Nem olyan sok az, de nem is kevés. Igen, sokat változtam. Élvezem, hogy használom az agyam. És az a papír, amit pár év múlva az egyetem elvégzése után kapok, biztos, hogy nagyon hasznos lesz. Főleg, ha már koreografálni sem fogok. 20 év színpadi tapasztalattal a Komische Oper menedzserei között dolgozhatok majd.”

    A teljes interjú ITT olvasható.

    Fotó: Jan Poprowicz

    - Színházi pillanatok az Instagramon -