Goda Gábor társulata korábbi produkcók felvételeit teszi elérhetővé a nézőknek. Az Oziris tudósítások és a Rókatündér után már a Retina című előadásuk is látható.
„Elcsendesedett a világ. Ez a csend nagyon bölcs. Ha jól bánunk vele, akkor végül nagy ajándék lesz mindannyiunknak … és megértjük, megéljük majd, ha eljön az idő.
Ez most tehát a visszahúzódás, bezáródás, elcsendesedés ideje. De tudjuk, hogy amikor valami bezáródik, ugyanakkor valami mindig nyílik is. Ne feledjétek, hogy tavasz van. Viszont ez a nyílás most belül történik”
– írják az alkotók, akik úgy gondolták, hogy megragadva ezt az alkalmat visszatekintenek az elmúlt három és fél évtizedünkre.
„Idén pontosan 35 éve, hogy megalakult az Artus. A mögöttünk levő útra visszanézve számos időtálló előadást láthatunk, melyeket újra meg szeretnénk Nektek mutatni” – áll a közleményükben.
A teljes előadásfelvételeket szombatonként, délután 6 órakor teszi közzé.
A Rókatündérek egy legendás Artus előadás 2005-ből. Sok díjat nyert, sokan rajongtak érte és sokakat megihletett azóta.
Az előadás kiindulópontja a kínai történetekben visszatérő rókatündér alakja, aki gyakran ölt emberi formát, a természet titkait mind ismeri és rendkívül érzéki természetű. Halála percében felemeli a fejét. Fönt jár a háztetőkön, a tetőgerendák között. Az emberek tartanak tőle. A rókaszellem megszállottjai szertelenül kezdenek viselkedni.
„Az alapkoncepciót kínai legendák adták. Azt kértem a Medence
Csoporttól, hogy egy olyan teret tervezzen és építsen meg, melyben
nézők és a szereplők együtt vannak.
A két rétegű térinstalláció külső körívén végigsétálva, a nézők a rókatündérek között jutnak el a belső térig, ahol leülhetnek. A kétoldalról nézhető színpad legyen inkább egy útra hasonlítson, ahol létrejön az előadás” – nyilatkozta az előadás kapcsán Goda Gábor.
„A rókatündérek nem emberek, nem állatok, meghatározhatatlan szellemlények, lídércek. Főként női alakban jelennek meg, általában fiatal, nagyon csábos lányok képében. A haláluk után rókatetem marad utánuk. Nagyon furcsa, groteszk, szürreális a viselkedésük.
Ez a kettősség tetszett meg nekem – az érzékiségük és az abszurditásuk– illetve az emberek és a tündérek világának a találkozása.
Előadásunkban a nők és a férfiak dimenziójával, a kettő ütközésével foglalkozunk, valamint hogy hol is van az érzékiség és a szépség minősége” – tette hozzá a rendező.