A koronavírus-járvány miatti korlátozások ellenére nem állt meg a munka a Szegedi Nemzeti Színházban, a drámatagozat mellett az operatagozat is új darabokat próbál. Két kisopera, a Dido és Aeneas és a Négyhangú opera várja az operakedvelő közönséget a nyitás után.
A hét elején már a színpadon is elindult a munka a két, egymástól térben és időben távol eső kisoperával. Henry Purcell klasszikusát, illetve Tom Johnson operaparódiáját Göttinger Pál rendezésében láthatja majd a közönség. Barnák László főigazgató az olvasópróbán kiemelte, hogy nézőket ugyan egyelőre nem fogadhat a színház, de biztonságos körülmények mellett intenzív munka zajlik az intézményben.
A koronavírus-járvány miatti korlátozások ellenére nem állt meg a munka a Szegedi Nemzeti Színházban, a drámatagozat mellett az operatagozat is új darabokat próbál. Két kisopera, a Dido és Aeneas és a Négyhangú opera várja az operakedvelő közönséget a nyitás után.
Az idei évadra tervezett nagyszabású operabemutatókat, a Turandotot és Tannhäusert bizonytalan ideig kénytelen elhalasztani a teátrum. A szereplők biztonságának maximalizálása érdekében választotta Dinyés Dániel zenei vezető a kisoperákat, melyeket kettőzött szereposztásban próbálnak. Kevés embernek kell egyszerre színpadon állnia, ezáltal betartható a biztonságos távolságtartás. A két mű háromszáz év különbséggel született, így egy este alatt bemutatható, milyen utat járt be a műfaj az évszázadok alatt.
Göttinger Pál rendező elmondta, a Dido és Aeneas gyönyörűségével a szívre, A Négyhangú opera humorával pedig az agyra hat. Purcell barokk zenére írt örökérvényű szerelmi története a mai napig a legnépszerűbb angol opera, Johnson négyszereplős remekműve pedig az angol humort ültette át a zenébe, és világszerte hatalmas sikert arat.
December 22-én házi főpróbával zárul a lerövidített próbaidőszak, és amint a járványügyi korlátozások feloldása lehetővé teszi, újabb próbák után fergeteges zenei élménnyel várja közönségét a Szegedi Nemzeti Színház.