Shakespeare-klasszikussal várta vissza nézőit a stúdiószínházba a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház március 17-én. Kovács Lehel a konvencióktól eltávolodva, újszerű köntösben vitte színre Macbeth tragédiáját.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC05603.jpg?resize=768%2C531&ssl=1)
Keletkezése óta számos feldolgozásban láthattuk már William Shakespeare egyik legismertebb művét, színpadon és filmvásznon egyaránt. Kovács Lehel második rendezése ez Kecskeméten, és bár a tavalyi Leonce és Lénát is a már megszokott színházi formától eltérően alkalmazta színpadra, a Macbeth talán még izgalmasabbra és modernebbre sikerült, a lehető legtávolabb mindattól, amit az eredeti mű elolvasása után a ma embere képzel erről a történetről.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC05858.jpg?resize=768%2C550&ssl=1)
A rendezőnek egyébként is vállalt célja a modernizálás, különösen Shakespeare esetében. Vallja, a valaha élt egyik legnagyobb angol íróval csak így érdemes foglalkozni manapság.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC06337.jpg?resize=768%2C547&ssl=1)
„Nem titkolt célom volt elrugaszkodni attól a már berögzült világtól, ami a sötét skót darab benyomását kelti, és ahol a sötétség erői mozgatják a főhőst annak ellenére, hogy benne mennyi jóság lakozik. Én szeretnék inkább a hatalom és az ember viszonyával, a hatalmi harcokkal foglalkozni. A való életre is igaz, hogy döntéseinkben néha olyan mélyre gázolunk, ahonnan már nincs visszaút – a Macbeth kapcsán is igyekszem ezt boncolgatni” – fejtette ki koncepcióját Kovács Lehel, aki hálás, amiért újra a kecskeméti társulattal dolgozhatott.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC06456_1.jpg?resize=768%2C639&ssl=1)
A 21. században működő cégek birodalmában játszódó történettel a rendezőnek és a teátrumnak is fontos célja bevonzani a fiatalokat, akik talán a mai világunkhoz avítt szöveggel kevésbé, Kovács Lehel koncepciójával azonban közelebb kerülhetnek a számos tanulságot magában hordozó Macbeth világához. „Az efféle történetekben felfedezhetőek a mai modern sorozatok, például a Trónok harca elemei. Ez az első olyan színdarab, amit a 21. század is elkezdett boncolgatni – végre nyíltan beszélünk arról, hogy az ember nem eredendően gonosz vagy jó, hanem a döntései formálják” – fogalmazott a rendező.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC07224.jpg?resize=768%2C497&ssl=1)
A március 17-én este, a Ruszt József Stúdiószínházban bemutatott darab címszerepében a közönség Orth Pétert, Lady Macbeth szerepében pedig Märcz Fruzsinát láthatja. A többi kulcsszereplőt Sipos Imre, Mechle Christian, Lakatos Máté, Jankovics Anna, Hegedűs Zoltán, Varga-Huszti Máté, Koller Krisztián, Körtvélyessy Zsolt, Venczli Zóra és Horváth Alexandra alakítja, illetve az előadásban három gyermekszínész, Varga Áron, Király Dominik és Cserháti-Szalontay Lilien is szerepel.
![](https://i0.wp.com/wp.szinhaz.online/wp-content/uploads/2023/03/DSC06898.jpg?resize=768%2C969&ssl=1)
Az előadás a nyugalom megzavarására alkalmas képi és hanghatásokat tartalmaz, a teátrum ennek kapcsán fokozott figyelemre inti a közönséget. A darab 16 éven felülieknek ajánlott.