gate_Bannergate_Banner
Györgyi AnnaRózsavölgyi SzalonZnamenák IstvánTrokán Nóra
  • facebook
  • instagram
  • 2024. november 21., csütörtök
    banner_bigBanner4

    Pécsett a Médeia – Darabont Mikold játssza Bozsik Yvette rendezésének főszerepét

    2023. február 27., hétfő 06:00

    Euripidész Médeia című tragédiáját mutatja be a Pécsi Nemzeti Színház március 11-én, Bozsik Yvette rendezésében.

    Bozsik Yvette ajánlója a darab elé:

    A Médeia női karaktere a görög drámák legmegosztóbb, motívációjában legérthetetlenebb és legkegyetlenebb szerepe, amely komoly lelki és szellemi feladat elé állítja az őt alakító színésznőt.

    Hogyan képes valaki megölni a saját gyermekeit? Ez teljességgel felfoghatatlan és senki sem érti, miközben a bűnügyi hírek tele vannak ilyen borzalmas esetekkel, melyeket a szenzáció éhes sajtó kéjesen boncolgat olvasóit elrémísztve vagy kielégítve. 

    Euripidész Médeiája a modern kori feminizmus egyik tanmeséje is lehetne. A nő, aki nagy tudása birtokában azt gondolja bármit megtehet az égi törvényekkel szemben. De mint a nagy görög drámákban mindig, a kórus mondja ki az ítéletet. Az univerzumban minden cselekedet látható, és következményeket von maga után. A féltékenység, a gyűlölet mind az egohoz köthető, és mint ilyen negatívan formálja az emberi tudatot, és minden esetben visszatér teremtőjéhez. Bűneink bére a betegség. és előbb vagy utóbb szembe kell néznünk vele, ha nem az égi törvény, a Szeretet állapotában létezünk. Tudásunkat használhatjuk jóra, de fordíthatjuk a sötét oldal szolgálatába is, ha nem magunkat szeretjük és nem hitünk szerint élünk.

    Ha azt várjuk más szeressen minket, mindig csalódni fogunk. Buddha szerint minden fájdalom oka a vágy! Médeia fájdalma pusztító és könyörtelen, ezért nem tud megbékélni és engedni. Pedig elengedés nélkül nincs sem születés sem halál, sem igazi szeretet.

    A tudás, a birtoklás és a vágy elengedése a legnagyobb feladata az emberiségnek. De mindenhol az ego kísértése vesz körül minket. A világ több ezer éve nem változik, Euripidész Médeiája talán most aktuálisabb, mint valaha akár áttételesen is: Engedjük gyermekeinket alvajáróként egy pusztító, digitális robotizált világba, vagy megismertetjük velük a teremtett világot az értékeket és a saját isten képüket. Ölni nemcsak tevékenyen lehet hanem passzívan is. Vajon hányan vagyunk akik az elvárások vagy a könnyebbik út miatt magára hagyjuk gyermekeinket? A mai világunk engedelmes robotként szeretne ránk tekinteni és gyermekeinkre már a rabszolgaság vár egy teljesen kontrollált rendszerben. Ezért számomra a Médeia történet sokkal többet jelent egy gyermekgyilkos nő tragédiájánál! Tükröt tartva a kegyetlen és közömbös társadalmunknak amit a gyűlölet a féltékenység a megosztás  működtet, valahol mindannyian Médeiákká válhatunk ha nem lépünk ki a napi rutin és az illúzió világából.

    Megtalálva magunkban az Istenek képmását és világminőség női minőségét és csak a tiszta szándék szerinti cselekvés harmóniáját.

    Bozsik Yvette

    Médeia DARABONT MIKOLD
    Médeia dajkája SÓLYOM KATALIN
    Médeia gyermekeinek nevelője NÉMETH JÁNOS
    Kreon, Korinthosz királya LIPICS ZSOLT
    Iászon JÓZSA RICHÁRD
    Aigeusz, Athén királya KECSKÉS ALEXISZ
    Hírnök KATONA LEVENTE
    Első nő ILLÉS ALEXA
    Második nő BOCSKAI VIRÁG
    Harmadik nő VLASITS BARBARA
    Bárénekesnő SÁRKÖZI EDINA

    Médeia gyermekei: Nagy Ádám, Nagy Ákos, Oberitter Benedek, Végi Barnabás, Végi Bálint, Végi Bertalan Tibor
    Zene: Philippe Héritier 
    Zenei vezető: Bókai Zoltán
    Díszlettervező: Khell Zsolt 
    Jelmeztervező: Berzsenyi Kriszta
    Rendezőasszisztens: Frank Fruzsina
    Súgó: Ambrózi-Tilesch Tamara
    Ügyelő: Tilesch Nándor

    Színházi pillanatok az Instagramon
     -
    HÍREINKET ITT IS KÖVETHETI:
    © 2024 szinhaz.online
      KapcsolatImpresszumMédiaajánlatAdatvédelmi irányelvek
  • facebook
  • instagram