10 éve halt meg Seregi László Kossuth-díjas táncos, koreográfus. A 20. századi magyar balett történetének egyik legkiválóbb, külföldön is legelismertebb alkotója, akiről a Magyar Állami Operaház díjat nevezett el. A tiszteletére rendezett emlékest házigazdája: Hirtling István.
Közreműködnek:
a Budapesti Operettszínház,
a Magyar Táncművészeti Egyetem,
a Madách Tánc- és Színművészeti Iskola és Szakgimnázium
valamint a Sárközi Gyula Társulat táncművészei
Sárközi Gyula az emlékest megálmodója úgy fogalmazott:
„Nagyon-nagy tanítómesterem volt Seregi László. Munkakapcsolatból indult és barátság lett belőle.
Sajnos ő már nem él. A szó nemes értelmében nagybetűs ember volt.”
Sárközi Gyula 1972-1982 között az Állami Balett Intézet növendéke volt, majd a Magyar Állami
Operaházban kartáncosaként, később címzetes magántáncosaként, szólistaként, 1990-től
balettmesterként, 1991-től koreográfus-asszisztensként dolgozott. Legfontosabb mestereinek Seregi
Lászlót, Markó Ivánt és Fülöp Viktort tartja. Tíz évig tanított a Magyar Táncművészeti Főiskolán, ahol
évfolyamvezető balettmester volt, 1999-ben a docensi címet is megkapta. 1996-1997-ben a Magyar
Fesztivál Balett balettmestereként dolgozott, 1992-től a Madách Színház tánckarának művészeti
vezetője. 2000-ben hozta létre a KFKI Kamarabalettet, amely később Sárközi Gyula Társulat néven
működött tovább. 2001-ben alapította meg a Madách Musical Táncművészeti Iskolát és
Szakközépiskolát. A Madách Tánciskola azzal a céllal jött létre, hogy professzionális
musicaltáncoskokat képezzen, világszínvonalú oktatás keretében, nem elfeledtetve a tanulókkal a
tánc nyújtotta örömöt..
Popova Aleszja Kossuth és Harangozó Gyuladíjas magyar balettművész, érdemes művész, a Magyar
Állami Operaház elsőmagántáncosa, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja úgy nyilatkozott Seregi Lászlóról:
„Hiányzik…
A Seregi? Nagyon. Zseni volt, örökre ott hagyta az emberben a nyomát… Ahogy segítette
kihámozni belőled a legbelső dolgokat… Ő is benne van ebben az egészben, ahogy sok
mindenki benne van. Mert azt gondolom, nem elég, ha egy táncos karizmatikus egyéniség, a
legfontosabb, hogy kik nyesegettek, kik vagdostak rajta, hogy melyik ága nőjön és virágozzon
és adjon termést…”